Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
|
Autor |
Wiadomość |
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Ale po co mi rama kołyskowa, skoro mocna otwarta na luzie wystarczy?
MRF też mają ramy otwarte, niezłe katy przeżywają i się nie rozpadają.
Właśnie w tym cały myk, żeby rama była sporo mocniejsza, ale wyglądem przypominała pierwowzór.
Zmiana rury głównej z 45x2 na 48,3x3,6 to już spory skok wytrzymałości. Dalej, spawanie migiem zamiast elektrodą, główka ramy też 48,3x3,6 - z podtoczeniem na łożyska stożkowe, rurę podsiodłową 33,7x3,6, dół z ceownika 100/120x6. Rama będzie sporo cięższa, ale i sporo wytrzymalsza. Do tego łączenie ceownik - rura podsiodłowa - rura główna mniej więcej w ten sposób:
Na zdjęciu rozwiązanie w motorynce kolegi jaro5.
Dalej, wahacz jak w MRF, ale amortyzatory dwa zamiast centralnego, na łożyskach dwurzędowych 3201, z profili zamkniętych 40x27x3, w ramie tylko tuleja pod oś wahacza fi 12. Tuleja z rury 20x4, wspawana od wewnątrz w ceownik.
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-03-2019 21:42:00 przez seler1500.)
|
|
18-03-2019 21:33:54 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
No i tu pojawia się problem z bakiem, bo fajnie by było mieć oryginał. Ceownik 6 to może przesada, ale 4/5 już nie aż tak, oryginał to 3 mm. Niech sobie masa i wzrośnie o 10-20 kg, silnik po wielu przeróbkach może osiągnąć nawet 12-13 KM na kole.
A co do stali, postaram się dorwać s355, jest dostępna w mojej okolicy i na pewno jest sporo lepsza niż fabrycznie stosowana s235.
Centrostal ma w ofercie potrzebne mi elementy ze stali S355, więc tam się udam. Rura główna nawet o ściance 4 mm mogłaby być, jest dostępna.
Stosując rury 48,3x4 oraz 33,7x4, do tego ceownik 120x4 masa ramy wychodzi nieco ponad 8 kg ze spawami. Nie widzę sensu zbijać masy na wszelkie sposoby.
Wahacz będzie ważył nieco ponad 4 kg (profil 40x27x4 + 40x40x4)
No niestety, profili o ściance 4 nie mają, ale 3 powinna starczyć, w końcu to s355.
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-03-2019 23:37:15 przez seler1500.)
|
|
18-03-2019 23:19:39 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Dzisiaj zamówiłem (z chin) ślizg łańcucha (na wahacz):
Poza tym kupiłem nowe sitko smoka olejowego, kolejne rozerwałem przy demontażu Brawo ja.
Zdecydowałem o szybkim prostowaniu ramy, jednak drynka będzie na ZSMot-ce
Jeździć nie będzie więc ryzyka nie ma. Zawędruje tam w bagażniku Matiza xD
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2019 22:58:59 przez seler1500.)
|
|
19-03-2019 22:02:53 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-03-2019 02:43:46 przez seler1500.)
|
|
20-03-2019 01:55:57 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-03-2019 13:47:09 przez seler1500.)
|
|
20-03-2019 13:39:33 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości
|
|