Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
|
Autor |
Wiadomość |
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
(14-03-2019 20:50:30)Szatek napisał(a): Plastikowo-metalowe nakrętki wentyli, są nowe i oryginalne do pojazdów z czasów PRL-u (a metalowe oryginalne).
Nie oryginalne - po prostu nowe do pojazdów z czasów PRL-u
(14-03-2019 20:50:30)Szatek napisał(a): Parę aktualizacji temu, zapomniałem dodać, że produkcja nowych gąbek siedzeń do 50-T-1, 50-TS-1 i może innych dwuosobowych, ruszy jednak niestety dopiero najwcześniej w czerwcu. Powód? Ciągły brak czasu przez przyszłego wykonawcę
A właściwie nie produkcja, a same przygotowania do produkcji, które będą trwały zapewne parę miesięcy
Kolejne postępy:
Nabiłem i przynitowałem (oczywiście nitami pełnymi) tabliczkę znamionową:
Wykonałem replikę oryginalnej kedry na zbiornik paliwa:
Czarna część to po prostu guma, srebrna to folia chrom. Guma po całości przyklejona na taśmę klejącą dwustronną a na łączeniu na klej, ponieważ trochę się rozchodziła.
Kupiłem też repliki gum przednich amortyzatorów od Retro-Moto:
Wydaje mi się, że zapłaciłem za nie już parę miesięcy temu, ale wtedy nie było ich w paczce i tego nie zarejestrowałem, więc musiałem kupić je ponownie...
Przednie amortyzatory przed:
Jednak zastosowałem zwykłe nakrętki niskie M8, ponieważ bałem się, że samohamowne obrócą mi stalowe gwinty w plastikowych górnych uchwytach sprężyn, bo one stawiają większy opór przy ich dokręcaniu. Samych nakrętek nie dokręcałem do końca - zrobię to po przykręceniu nóżek górnych i równym ustawieniu nóżek dolnych.
Sprężyny pokryte smarem miedzianym, a same nóżki dolne smarem białym:
Kupiłem też:
1. Ponownie klej Hysofix 770-2, ponieważ poprzedni zastygł, no i dodatkowo okazał się podróbką: http://sklep.lepro.com.pl/index.php?p164...ch-mega-77 To by tłumaczyło to, dlaczego przy 50-T-1 nie udało mi się przykleić na niego okładzin...
2. Nity pełne aluminiowe 3x10 mm z łbem stożkowym. Oryginalnie faktycznie stosowano nity 3,2/3,5 mm grubości, ale takie nity bardzo ciężko dostać.
Szczęki hamulcowe po przyklejeniu i przynitowaniu okładzin:
Niestety, Romet moim zdaniem zrobił błąd, wiercąc otwory pod okładziny tak blisko krawędzi szczęk. Podczas nitowania, w niektórych miejscach okładzina miała tylko 1-2 mm grubości i w paru miejscach, po prostu ten kawałek mi się niestety wyłamał... Wiem że gdyby zakuwać nity tylko do momentu spęcznienia wewnątrz otworu, możliwe że ta cienka ścianka by się nie wyłamała, ale w przypadku tych nitów, luz był o 0,2 - 0,5 mm za duży i wolałem je dla pewności dobijać do końca - większość "ścianek" jest nienaruszona.
Dodatkowo, zdystansowałem skrzynię silnika i napisałem o tym poradnik: http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=48666
Na razie to tyle, pozdro
|
|
24-03-2019 17:58:03 |
|
2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
joozek (03-24-2019), Wodnik (03-24-2019)
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
|
|
25-03-2019 18:12:58 |
|
1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post:1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
Jorginsson (03-25-2019)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości
|
|