Ocena wątku:
- 7 głosów - 4.57 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Z racji kolejnego zamówienia hurtowego, zrobiłem z małym zapasem, kilka sztuk więcej
Po dotoczeniu pod właściwy wymiar dolny, sztyca gotowa do wspawania.
Są na sprzedaż razem z nakrętką radełko-wą (widoczną na zdjęciach), ze względu, aby pasowała (z moich obserwacji wynika, że były co najmniej 2 rozmiary, zarówno gwintu sztycy, jak i samych nakrętek).
Zapraszam na PW
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
07-03-2019 12:29:58 |
|
2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
przemekm (04-11-2019), Szatek (03-07-2019)
|
stqc
Moderator
Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Jurku, ja mam kilka pytań bądź uwag jak wiemy robisz to z nierdzewki, czy wykonana np os wahacza pracuje prawidłowo tak jak nie wyciera się zbyt szybko?
Wykonałem os z A2 do charta po eksploatacji i około 1500km nosiła już ślady wytarcia zużycia. Czy ty taki element sprawdziłeś na dłuższym przebiegu?
Natomiast stał konstrukcyjna przystosowana do takich elementów jak S235 znakomicie się spisuje w wahaczu i taki przebieg nie odbija na niej jakiego kolwiek znaku
xyz
|
|
13-03-2019 12:35:53 |
|
1 osoba postawiła piwo stqc za ten post:1 osoba postawiła piwo stqc za ten post.
Szatek (03-13-2019)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
mam na imię Józek
Co do Twojego pytania. Niestety nie sprawdzałem tego przy dużych przebiegach.
Wyszedłem z założenia, że stal A2 ma twardość 7,0 a stal konstrukcyjna St3 5,6
Nawet przy obróbce skrawania czuć różnicę
Dodam tylko, że A2 lubi smar miedziany może w tym tkwi szczegół
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
13-03-2019 13:25:16 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
(13-03-2019 14:21:23)stqc napisał(a): Tak jozek pomyliłem się przepraszam nierdzewke przy niskich obrotach obrabiasz prawda? Natomiast konstrukcyjna przy wyższych, może w tym tkwi szczegół
Do obróbki A2 używam noży z węglikiem spiekanym wlutowanym. Używam też w kolorze żółtym, oznaczenie chyba M20, a także niebieskie P20 ale aż tak to się na tym nie znam nie jestem tokarzem. Wszystkie dostałem od znajomego, polskie.
Co do obrotów ... prawda, od obróbki zgrubnej mniejsze obroty, pod pasowanie wyższe, ale max 960.
Czy w tym tkwi szczegół??? nie wiem, tak mi poradzono i tak robię. Nigdy nie zbieram więcej niż 0,5 mm, więc ... daję radę
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
13-03-2019 23:21:47 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Z racji, że przymierzam się do przerwy swojej działalności, a już tym bardziej sprzedaży większych ilości wyrobów, na portalach aukcyjnych, pora na wyjawienie rąbka tajemnicy prostych patentów, które możecie wykorzystać sami.
Dziś tuleje PCV amortyzatorów krytych.
Metodą prób i błędów i wielu rozmową z "fachowcami" najlepszym materiałem na ten cel, okazał się POLIAMID PA6 wałek BORAMID, o wymiarze fi 35 mm.
Toczę z niego 3 tuleje o wymiarach 29x34x11 mm
Dość dobrze się go toczy i nie wymaga długich przerw na chłodzenie, tak jak np teflon.
Zachowuje wymiar, brak efektu beczki.
Zapytacie w tym momencie o wymiary, dlaczego takie???
Oryginale mają wymiary; 30 x 32,8 x 11 i 30 x 32,8 x 22 mm
Sprawa oparła się o sposób ich montażu. Na metalowej tulei amortyzatorów są karby ustalające miejsce pracy tych tulei, przez które należy przepchnąć tuleje PCV. No i chyba się domyślacie - pękały. Do tego musiały być osadzone ciasno, tak by nie przemieszczały się po niej.
Po rozmowach ... wniosek - właściwości termiczne - należny je montować metodą ciepło/zimno, stąd wymiar 29 mm. Temperatura wrzątku ok 100 st.C okazała się zbyt niska (temp. pracy 150), a przy temp 220 topiły się.
Metodą prób i błędów stanęło na ok 180 st.C Otrzymałem ją z opalarki z regulowaną temp do 440 st.C w czasie 7 do 10 sekund nagrzewania
Potem to już masełko niemal same wchodzą, nie są stopione, jedynie do ich ustalenia używam metalową tuleję i ... rękawice ochronne.
Podczas ich osadzania, tuleje metalowe amortyzatorów, maja temp pokojową.
Zdjęcie z niezbędnikiem
Potem pozostawiamy na ok 30 min, do wyrównania temperatur.
Po tym zabiegu ... toczenie pod wymiar aluminiowych szklanek amortyzatorów - wymiar 29,8 mm czyli pasowanie - 0,2 mm Efekt pompki gwarantowany
Tu też mała podpowiedź ... zbieramy po 0,2 mm za każdym przejściem noża z obrotami 960 i posuwem. Otrzymamy gładką i równą powierzchnię, tuleje pcv nie zdąża się nagrzać i nie będą się obracały.
Dodatkowo ja każdy amortyzator wcześniej dobieram w pary i toczę indywidualnie do każdej szklanki.
Efekt 3 godz pracy
Przy okazji - takie zestawy do samodzielnego wspawania, tez "produkuję"
Oczywiście z nierdzewki A2
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
14-03-2019 11:00:23 |
|
5 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:5 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
klodian2002 (03-14-2019), marcin1479 (03-14-2019), seler1500 (03-14-2019), Szatek (03-14-2019), tommy (03-15-2019)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
No i niechcący rozpętałem burzę w szklance wody
Zasypały mnie maile
Niezbyt precyzyjnie to napisałem - ale na jakiś czas zaprzestanę z działalnością hurtową; sprzedażą na olx i allegro.
Usługi będę przyjmował i wykonywał tylko przez Nasze forum
Powód banalny - czas i moce przerobowe, mnie przerastają
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
14-03-2019 16:53:19 |
|
2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
marcin1479 (03-14-2019), tommy (03-15-2019)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regener ektacja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Skoro minął weekend, to pora na kolejną relację z prac.
Pierwsze na stół poszły amortyzatory do T-1. Miałem już takich nie robić, no ale ...
Wszystko wg oryginału - sprężyny nowy chrom, tuleje wewnętrzne nowy ocynk, dolne tuleje malowane wg wzornika; baza + klar. Przy okazji, na ten sam kolor została pomalowana osłona łańcucha.
Przygotowane i gotowe części do składania; również zastosowałem nakrętki samohamowne - dzięki nim możemy tak ścisnąć tłoczki gumowe, że pracują w tulei prowadzącej jak pompka tu użyłem smar łożyskowy. Sprężyny i wszystkie tuleje smarowane smarem białym.
Mój przyrząd umożliwiający złożenie, a wcześniej rozebranie amortyzatorów.
No i efekt końcowy
Ostatnie zdjęcie to efekt ostatnich prac
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
18-03-2019 11:03:57 |
|
4 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:4 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
marcin1479 (03-18-2019), Mario83 (03-18-2019), seler1500 (03-18-2019), Szatek (03-18-2019)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
19-03-2019 12:27:20 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Szatek (03-19-2019)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
25-03-2019 13:52:28 |
|
3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
marcin1479 (03-25-2019), seler1500 (03-25-2019), Szatek (03-25-2019)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
01-04-2019 10:21:02 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Szatek (04-01-2019)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-04-2019 09:06:21 przez joozek.)
|
|
11-04-2019 09:05:35 |
|
3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
klodian2002 (04-11-2019), Szatek (04-11-2019), tommy (04-11-2019)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości
|
|