Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Chart - brak wysokich obrotów
|
Autor |
Wiadomość |
dayan
Nowy
Liczba postów: 47
Imię: Damian
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Chart
|
Chart - brak wysokich obrotów
Hej,
Chart odpala, ładnie wkręca się do połowy, albo nieco mniej, obrotów.
Dosłownie brzmi to jak odcina łututututu :-)
Siłe ma jechać do momentu 'odciny'.
Poprzedni właściciel miał problemy z motocyklem i ostatecznie nie odpalał. Co zrobiłem/zrobił poprzednik:
1. Ustawiłem zapłon 2,5mm (w instrukcji raz jest 2mm a raz 2,5mm). Poprzednik przykręcił koło magnesowe bez klina, albo już go nie dawał jak się poddał. Ja lekko zeszlifowałem klin od komara i jest git.
2. Moduł jest nowy (poprzednik), taki z allegro z samym napisem GL133 i symbolem wtyczki. Brak widocznego uszkodzenia.
3. Dostałem też drugi iskrownik i koło magnesowe (na razie zostawiłem to co było).
4. Nowa świeca denso - odpowiednik iskry100.
5. Wygląda na to, że została wymieniona CWN. I tu mam zagwozdke czy na dobrą. W necie brak info o cewce typu 4214.7.000.7 a co jest na schemacie.
Ta zamontowana w charcie to 8351.1/2. W wielu miejscach (np elektroda) jest napisane, że do elektronika ma być 8351.1/13 (mniejsza) a ta z końcówką 1/2 to platynki. No i jeszcze 51 - 6V, 52 - 12V.
Czy zła cewka może dawać taki efekt jak napisałem
Suzuki Intruder VS1400 `93
Kawasaki ER6N `15
WSK 125 `79
Chart `94
Jawa kaczka `77
|
|
04-03-2019 00:14:38 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
04-03-2019 03:15:37 |
|
|
gabriel0
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
Liczba postów: 1,494
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Chart - brak wysokich obrotów
Ja dziś przechodziłem taki problem. Strzelał prychał powyżej jakichś obrotów.
Jeżeli nie masz jakieś wadliwej świecy (NGK możesz odrazu wyrzucić mimo że nowa)
To rozbierz zapłon, poluzuj śrubkę impulsatora i dociśnij go maksymalnie do rdzenia głównego. Musi być jak najdalej od magnesów koła.
Jak chcesz sprawdź sobie na oscyloskopie.
Tu masz przykład. Mam zapłon z 2-ma impulsatorami naprzeciw siebie. Jeden jest za blisko.
Tu po dociśnięciu obu.
Szczelina na oko koło 2mm lub więcej
Opisałem swój przypadek, ręki sobie nie dam obciąć że u ciebie jest to samo.
Aha, no i cewka raczej nie ma wpływu na takie rzeczy. Czy to 6v czy 12 powinna działać.
"Ten komar za pomału się porusza"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-03-2019 14:20:34 przez gabriel0.)
|
|
04-03-2019 14:17:59 |
|
1 osoba postawiła piwo gabriel0 za ten post:1 osoba postawiła piwo gabriel0 za ten post.
seler1500 (03-04-2019)
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
04-03-2019 23:41:40 |
|
|
dayan
Nowy
Liczba postów: 47
Imię: Damian
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart - brak wysokich obrotów
Więc tak:
Iskrownik I:
Cewka zasilająca: 625 Om
Impulsator: 27 Om
Iskrownik II (ten siedzi w charcie):
Cewka zasilająca: 734 Om
Impulsator: 25 Om
Wygląda na to, że walnięty jest moduł. Miernik ani drgnie przy pomiarze między wyłącznikiem a masą, gdzie można oczekiwać wyniku 330 Om:
Moduł zamówie z telpola, nawet tańszy niż te chińskie.
Suzuki Intruder VS1400 `93
Kawasaki ER6N `15
WSK 125 `79
Chart `94
Jawa kaczka `77
|
|
05-03-2019 00:06:18 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|