Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
|
Autor |
Wiadomość |
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Właśnie ta jest nieudana bo wkręcając zamiast użyć skontrowanych nakrętek użyłem "żabki", niestety powstało trochę rys ale tragedii nie ma. A szpilka gładka poza tym dlatego, że najpierw gwintuję, potem ucinam Pręty kwasoodporne zawsze kupuję z zapasem, są tanie jak barszcz.
Sposoby są dwa.
Pierwszy - "futerko" uchwyt zaciskowy wiertarki i ten mocujemy w imadle.
Drugi - nieco bardziej skomplikowany.
Potrzebny jest mały bloczek aluminium. Jeśli pręt do gwintowania mamy fi 10, w bloczku wiercimy otwór 9 do 10 mm. Bloczek rozcinamy, by mieć dwie połówki po zamknięciu tworzące gniazdo na nasz pręt. W ten sposób najczęściej mocuję pręty w imadle.
A konkurs to nie u mnie tylko w "mechaniczniaku", ja się uczę w "elektryczniaku"
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-02-2019 01:43:20 przez seler1500.)
|
|
28-02-2019 01:38:59 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Ale wtopa...
W baku owszem jest gwint 14x1.5...
...ale LEWY
Prawdopodobnie wlutuję do baku ten gwint który już zrobiłem, a nakrętkę dorobię - wystarczy zwykłą nakrętkę 14x1.5 (spotykana czasem w samochodach) z zewnątrz podtoczyć na wzór oryginalnej.
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
|
|
28-02-2019 18:16:17 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Powolutku zmierzam do skończenia tego tałatajstwa.
Dzisiaj przygotowałem bak do wlutowania nowego gwintu, ponadto pomalowałem lewą pokrywę silnika pod kolor (czarny mat) i wyżarzyłem w piekarniku. Została jeszcze prawa (sprzęgła) do pomalowania. Półki już wyszlifowane na gładko, pomyślę czy nie rzucić ich do anodowania. Zeszlifowałem trochę szczęk hamulcowych (powierzchnia przylegania do rozpieraka), bo były ciut za duże. Zamówiona cała reszta gratów do silnika i nie tylko, reszta śrub (A2/A4 lub czarne 12.9, w zależności od wymagań), nakrętka kranika, ulubiony przewód paliwowy, tarcza 180 mm od Suzuki AN125, pompa hamulcowa, ale od Junaka 901/902. Jakoś tak bardziej mi się spodobała. I pasuje do klamki sprzęgła od pitbajka. (Nie)stety na razie sprzęgło na lince. Kierownica wysoka z poprzeczką również od pitbajka 125. Dźwignia zmiany biegów od Junaka 901/902, a podnóżki składane z Hondy Hornet. Mam nadzieję, że nie będą za duże. Stacyjka też zamówiona, uniwersalna z ATV 50/70/90/110/125/150/200/250.
Aha, w poniedziałek zbiornik idzie do piaskowania i w ocynk i/lub proszek.
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
|
|
02-03-2019 23:24:19 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Dzięki, ale nie lepszy niż największy dzik na forum Ja swojego na zloty tak samo będę taszczyć xD
Dzisiaj skoczę po resztę materiałów i postawię dziada z powrotem na koła, a w środę składanko silnika i wszystkiego czego mi tam tylko brakuje Musowo dorzucę jakiś filmik z pyrkania na dotarciu.
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-03-2019 12:23:34 przez seler1500.)
|
|
04-03-2019 12:22:34 |
|
2 użytkowników postawiło piwo seler1500 za ten post:2 użytkowników postawiło piwo seler1500 za ten post.
krystian276 (03-04-2019), raterro (03-04-2019)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|