Tak z zamiłowania do starej motoryzacji kupiłem sobie charta no niby jezdzi ale to mi nie wystarczylo
Postanowiłem w miare możliwości usprawnić w silniku parę rzeczy,a co konkretnie to okaże się.
Rozbieramy i pierwszy zonk w postaci;
- sklepanego wału
-porysowany cylinder
-brak tulejki ustalajacej pomiedzy karterami
-skrzywionego korbowodu
Zasadniczo nie przejmuję sie tym bardzo ponieważ niektóre z tych cześci i tak mialem wymienić na inne
Zaskoczylo mnie że w przestrzeni korbowej nie ma żadnego kanału do smarowania łożyska walu coś z tym trzeba zrobić W simsonie zrobili rowek prowadzący na drugą stronę łożyska a w innych silnikach otwory prowadzące pomiedzy simering a łozysko.
Jedziemy dalej C.D.N
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-10-2018 20:40:57 przez seler1500.)
Kupiłem wał od derbi skok wału okolo 40-41 mm wiec będzie idealny pod cylinder Minarelli Horizontal lub Vertical ze względu na skok,długość korby 90 mm to dobrze ponieważ lepiej dorobić podkładkę niż kombinować z planowaniem cylindra.
Przeciwwagi stoczone ze średnicy oraz po zewnetrznych stronach.
Jedyny minus to ze sworzeń wału ma mniejsze podparcie w przeciwwadze ponieważ stopa korbowodu w derbi jest szersza i żeby jakoś wyjść z tego konieczne bylo toczenie z szerokości.
Stożek po koło magnesowe miał inny kąt wieć wiec zostal przetoczony .
Druga strona wału nie byla ruszana stożek jest taki sam ale nie ma pełnego podparcia przez to podtoczenie ale wypełnie to klejem i nałoże zebatkę podczas składania silnika.
Jak sie toczyło wał odpowiedz brzmi -cieżko
Wał nie był rozbierany do tej operacji dzieki czemu nie wymaga ponownego wazenia i ustawiania.
Lecimy dalej zamawiam;
-łożyska do silnika
-zawór membranowy,króciec od AM6 oraz gażnik 19mm
-cylinder 70 klasy sport od minarelki
No i czeka mnie rzeżba w karterach jednak padło na bezpośrednie napełnianie
Niebawem C.D.N
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-08-2018 19:29:53 przez robert2006p.)
30-08-2018 19:22:12
1 osoba postawiła piwo robert2006p za ten post:1 osoba postawiła piwo robert2006p za ten post. Wojtax15 (11-29-2018)
Po wstepnych przymiarkach i zaczynam przerabiać korpus silnika,narazie nie wyglada t dobrze ale mam nadzieje że się uda bez wielkiego BUMM
Zawór membranowy kupiłem używany i wydaje mi się ze to jest wersja blokowana poniewać ma mniejszy wlot niż kruciec gażnika ale do przymiarek możę być .
Sporo będzie kombinowania z odpowiednim ustawieniem wlotu powietrza do skrzyni korbowej,dodatkowo bedzie trzeba zrobić jakieś pośrednie kolanko lączące króciec i zawór membranowy bo strasznie gażnik jest pochylony co moze doprowadzić do przelewania paliwa w kierunku cylindra.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-09-2018 19:54:30 przez robert2006p.)
03-09-2018 19:51:22
1 osoba postawiła piwo robert2006p za ten post:1 osoba postawiła piwo robert2006p za ten post. Wojtax15 (11-29-2018)
Obrabiam szlifierką trzpieniową wysokoobrotową z róznymi końcówkami np o ksztalcie walcowym lub kulistym ew w ksztalcie plomień.
W aluminium idzie jak w maśle
Pożniej sciernicą trzpieniową lub papierem na trzpieniu.Nie mam za wiele czasu w ciagu dnia wiec działam w miarę szybko i skutecznie :)Ewentualnie na końcu j porobię te kanały ręcznie.
W miedzy czasie zamówiłem podstawkę pod zawór membranowy wyfrezowany na cnc z aluminiowej blachy 8mm który pożniej wspawam w karter pod odpowiednim kątem.
A dodatkowo pomiedzy gażnik a krócieć wstawie łącznik z kolanka nierdzewnego oczywiście zwarcając uwagę aby nie bylo żadnych uskoków w kierunku przeplywu mieszanki.
Wszystko spawanie metodą TIG AC/DC w osłanie argonu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-09-2018 21:18:22 przez robert2006p.)
(05-09-2018 23:04:01)grek132 napisał(a): ty też specjalnie dla charta tiga kupowałeś ?
E nie bez jaj
A dzisiaj już coś widać oj działo się
Wstawiam te zdjęcia może komu ś sie przydadzą jak pójdą tą samą drogą,niewobrażam sobie klejenia tak dużych ubytków z obawy że ten klej odpadnie i rozwali silnik zanim zacznie pracować
Lutowanie też nie jest dobrym rozwiązaniem ponieważ przy lutowaniu spoiwo nie łaczy się z rodzimym materiałem lecz w cudzysłowiu przykleja.
Najlepsze rozwiazanie to spaw materiał nadłożony jest trwale polaczony z rodzimym materiałem wiem bo jestem spawaczem
No i proszę, kolejny dowód na to, że 027 ma ogromny potencjał do tuningu I da się bez większego kombinowania zastosować membranę. Liczę, że wszystko pójdzie w dobrym kierunku
Witajcie i mamy kolejną cześć prac za sobą.
Odebralem wyfrezowane podkladki pod zawór oraz gruba podkladka po cylinder
Cylinder wstepnie spasowany squisch ustawię wiekszy nie będę go mocno doprężał przedłuży to żywotność całego układu.
Prognozy optymistyczne mówią żę w przyszłym tygodniu skłAdamy silnik co prawda narazie bez zaplonu ponieważ tam też nie obedzie sie bez przeróbek .
Ale nie wykluczam ze spróbuję go odpalić na seryjnym zaplonie.
Założe wydech narazie taki trochę kombinowany zobaczymy co z tego wyjdzie oczywiscie pożniej zostanie wymieniony na inny
Cdn
Zapewne zaraz ktoś powie że są dziurki w spawach Niewiem z czego były te silniki odlewane ale jest tam pelno smieci w tych stopach cięzko zrobić ladny spam trzebabylo by poprawiac kilka razy .Dziurki w spawach mi nieprzeszkadzają ponieważ korpus silnika pomaluję.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-09-2018 19:06:10 przez robert2006p.)
07-09-2018 19:02:41
1 osoba postawiła piwo robert2006p za ten post:1 osoba postawiła piwo robert2006p za ten post. Wojtax15 (11-29-2018)
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.