Cześć, dzisiaj chciałem wam pokazać mój motorower HM CRE 50 z 2006 roku.
Trochę historii...
Po tym gdy mój ogar 205 odmówił posłuszeństwa i został sprzedany za marne pieniądze, nadszedł czas na nowy motorower. Szukałem długo, aż w końcu znalazłem nie daleko mojej miejscowości w bardzo dobrym stanie właśnie tą HM'ke.
Zakupiłem ją za łączną kwotę 4300 zł (+ przegląd na dwa lata, tłumaczenie papierów i transport pod sam dom).
HM'ka, pod względem mechanicznym jest taka sama jak wyjechała z fabryki. Siedzi tutaj jeszcze oryginalny tłok wraz z cylindrem o pojemności 50ccm. Aktualnie założony jest większy gaźnik 19mm i dyfuzor klasy sport (rezonans 10k - 14k obrotów).
Do tej port, od czasu zakupu (nie dawno wybił rok odkąd jest w moich rękach) zostało zrobione:
- zawieszenie przednie (polało się przed zimą, w zimie zrobiłem, koszt ok. 100 zł);
- wymiana klocków tył (koszt ok. 50 zł);
- wymiana dętki, ponieważ zerwał się wentyl od palenia gumy, z powodu małego -ciśnienia (koszt ok. 80 zł, wraz z założeniem dętki, nowego gumowego paska);
- wymiana łańcucha oraz zakup nowej zębatki zdawczej 14z (koszt ok. 150 zł);
- zlokalizowanie urwanego kabla od światła stop'u tył (musiałem rozebrać pół motoroweru, ponieważ kabel urwał się w tak mało dostępnym miejscu);
Aktualnie do zrobienia jest jeszcze:
- zawieszenie przód, ponieważ wylało się ponownie (z mojego powodu ponieważ chciałem zrobić tanim kosztem);
- wymiana osi przedniej (została skrzywiona podczas wypadku);
- wymiana obudowy licznika (została uszkodzona podczas wypadku);
- wymiana klocków hamulcowych przód (koszt ok. 100 zł, aczkolwiek nie są jeszcze w tragicznym stanie);
- wymiana opon (tył kompletnie zdarty do zera, przód również nie jest w bogatym stanie);
W przyszłości (gdy pozwoli zdrowie i stan portfel) chciałbym go delikatnie "podrasować":
- wymiana cylindra na "malinkę" po portingu z jackmotor* lub zestaw TPR 85 (raczej nikłe plany
)
- wymiana gaźnika na 21mm
- wymiana napędu na przełożenia 14/54
Pod względem wizualnym nie jest tragicznie, aczkolwiek również chciałbym wymienić:
- komplet plastików (stare są zniszczone ponieważ motocykl stał cały czas na słońcu, deszczu itp. + dwa szlify)
- nowa okleina (coś własnego lub gotowy szablon)
- wymiana lag na USD (ale to nie jest konieczne)
- wymiana licznika z analogowego na jakiś cyfrowy (nie konieczny zabieg)
- pomalować felgi na metaliczny czarny (ponieważ chrom ciężko utrzymać)
Fajnie że dotrwałeś do końca i teraz możesz pooglądać sobie klika fotek mojej maszyny!
Zapraszam was również na fanpage:
https://www.facebook.com/hmblackrose/