Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
|
Autor |
Wiadomość |
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
05-07-2018 01:34:27 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
|
RE: Pogromca squterów by seler1500
Może i prościej, ale chcę czegoś oryginalnego, bo kto ma CDI na org magnecie i statorze bez platynek?
No i taniej
A co do wykonania nie byłbym taki pewny, zresztą wszystkie cewki nawijałem i impregnowałem sam.
Ma mi służyć na codzień, a ten zapłon już mam w małym palcu
Myślę, że jak będzie full elektronik, w miarę przemyślany, to będzie już całkiem bezawaryjny i bezobsługowy. Zapłonów charta coraz mniej, a tej komarowskiej szarańczy ciągle pełno
Jedyne co z Charta chcę mieć, to lagi, bo moje to porażka, skrzywione i z kilkoma centymetrami skoku.
Lagi teoretycznie powinny podejść też od pitbike 110/125, i mają mocowanie na zacisk hamulcowy. Tylko musiałbym do nich znaleźć jakieś sensowne półki, nie wiem, czy w półki Charta się zmieszczą.
Silnik trzaska kolejne kilometry, a zapomniałem już, że tam dalej jest chiński wał za 90 zł ![Smile Smile](images/smilies/smile.gif) Jak na tą cenę, długo się trzyma, zresztą dalej nie ma luzów.
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-07-2018 02:24:56 przez seler1500.)
|
|
05-07-2018 01:36:06 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
|
RE: Pogromca squterów by seler1500
Jako ciekawostkę dodam, że większość motocykli 125+ ma stator oraz własnie impulsator zanurzony w oleju.
Ale ze względu na niemal murowane problemy ze szczelnością, mam stator w domu i trochę miejsca jest, wywalę platynki i co się jeszcze da i impulsator powinien wejść, magnes na krzywce magneta, przymocowany taśmą miedzianą i żywicą epoksydową.
Jeśli chodzi o inne prace, mam już gotową lampę stroboskopową do ustawienia zapłonu.
Przed chwilą skończyłem projektować płytkę modułu zapłonowego, już się trawi.
Części zamówione, elementy dobierałem "na wyrost", zwłaszcza, jeśli chodzi o napięcie pracy - chcę, by ten zapłon był już całkiem bezawaryjny.
Zasilanie : cewka zapłonowa (przewinięta na 12V) > transformator 12/230V (1A) > moduł zapłonowy.
Moduł zapłonowy - schemat modułu gl133 z Charta, z moimi poprawkami.
Impulsator oraz cewka z 4t gy6 i podobnych.
Cewkę i impulsator zamówiłem po dwie sztuki, w razie awarii
Miałem wyprzedzenie zapłonu ustawione eksperymentalnie, było super.
Przymusowo zmieniłem na 27 stopni (3 mm przed GMP) i jest tragedia, znacznie stracił na mocy.
Planowałem zrobić ten zapłon na transoptorze szczelinowym, ale się zapomniałem i już zamówiłem części na zapłon oparty o impulsator.
No cóż, impulsator czy transoptor - i tak sto razy lepiej niż na platynkach
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-07-2018 19:12:34 przez seler1500.)
|
|
07-07-2018 19:02:00 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|