Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
|
Autor |
Wiadomość |
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
(27-06-2018 23:21:12)damian94 napisał(a): Z tego co pamiętam, ten Twój zmęczony silnik Jawki poległ w starciu z Komarem z S38 .
To było w 2013, gdy jeździłem na pierwszym silniku, który ledwo jeździł. Nie ma tu czego porównywać, bo dezamet w analogicznym stanie, o ile by zapalił to nie miałby pewnie siły jechać.
(27-06-2018 23:47:16)seler1500 napisał(a): [...] Pewnie po części od wagi jeźdźca.
Po znacznej części powiedziałbym  Kumpel miał fabrycznie zblokowanego Ogara. Ze mną jeździł jak typowy zablokowany Ogar. Jak kumpel na niego wsiadał (lżejszy ze 20-25kg jak nie lepiej), to swoim odblokowanym nieraz nie mogłem go dogonić. Waga robi dużą różnicę.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
28-06-2018 13:31:05 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
|
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
Specjalnie pobrałem zdjęcia żeby powiększyć i się do czegoś przyczepić, ale... nie ma do czego  No, może prócz wystających nieco przewodów w okolicach kopki, ale to nic takiego 
Ładny, zadbany T1, przynajmniej z wyglądu
/OT/W moim wyżyłowanym 023 sprężanie 0,45 MPa, a ciągnie jak dzik aż do odcinki (platyny), Vmax 75 km/h, więc nie trzeba dużej kompresji. Co innego seria, tam spadek poniżej 0,5 MPa powodował tak znaczący spadek mocy, że wyprzedzały mnie rowery  /OT/
Więc jeśli słabo z mocą, celowałbym właśnie w kompresję. Miałem cylinder klamota, faktycznie okna i kanały mniejsze i źle spasowane, ale mimo tego odczuwalnego spadku mocy nie było. Dopiero po znacznym zużyciu pierścieni praktycznie nie dało się jechać.
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
|
|
02-07-2018 21:52:50 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
Oj jest sporo rzeczy, no bo wciąż nie mam na przykład pręta tłumika. Chociaż ogólnie jest ok, ja wciąż nie jestem jakoś za bardzo zadowolony z tego motoroweru
Ostatnio jechałem całkiem dobrym 019 i stwierdziłem, że chcąc czy nie chcąc muszę też swojego ogarnąć. Nie ma bata.
Cylinder almota ale po szlifie, więc o kompresję się nie martwię. Zawsze od razu szlifuję almot, bo często robią jajowate tuleje. Myślę, że jak wpadnie mi trochę kasy to w tą zimę złożę ten silnik na jakimś porządnym org wale po regeneracji, org cylndrze, tłoku itp. Chcę mieć ten motorower chociaż sprawny 
Przewodów koło kopki nie ma za bardzo jak ukryć, bo tyle musi ich być, w końcu jest tu zapłon z Charta
 Romet Charteł bogiem mym
 Romet Traper nałogiem mym
 CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O
W sensie zamyka licznik 
|
|
02-07-2018 22:13:18 |
|
|
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
(02-07-2018 16:53:10)damian94 napisał(a): (28-06-2018 13:31:05)Quake96 napisał(a): To było w 2013, gdy jeździłem na pierwszym silniku, który ledwo jeździł. Nie ma tu czego porównywać, bo dezamet w analogicznym stanie, o ile by zapalił to nie miałby pewnie siły jechać.
Tja. Miałem w Charcie jakieś 0.4 MPa (czyli kwalifikuje się do remontu), a on nie dość że zapalał to jeszcze bez problemu zamykał szafę. Z pasażerem też dawał radę.
Ale nie miałeś tłoka założonego na odwrót. Nie będę się kłócił, ale wierz mi, ten silnik był w gorszym stanie niż Ci się wydaje. Poza tym pragnę przypomnieć, jaka jest zdolność pokonywania wzniesień w silniku 223, a rzeczony Komar wyprzedził mnie na stromym podjeździe pod górkę. Na prostej to jako tako jechało, póki tłok nie puchnął czy kij wie co się działo. O czym my w ogóle mówimy, jak to było ponad 5 lat temu, gdy zaczynałem z Ogarami i nie miałem o nich większego pojęcia. Nie ja ten silnik tak załatwiłem, ja go takiego kupiłem. Wtedy "ktoś" mi mówił, że sprzedam tego Ogara i kupię lepszego. Jak widać, mylił się.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
03-07-2018 01:00:43 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
11-01-2020 03:51:01 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
12-01-2020 03:33:31 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|