Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Gaźnik z kosy/pilarki - pozycja robocza, podłączenie
Autor Wiadomość
Dawdzio Online
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #1
Gaźnik z kosy/pilarki - pozycja robocza, podłączenie
W związku z uszkodzonym poprzez niekompletność gaźnikiem w pewnym silniku muszę zastosować jakiś inny, a konkretnie ten:




Problem w tym, że tamten chiński wynalazek pracował w pionie (biorąc pod uwagę pozycję gardzieli), a gaźnik, który zamierzam zastosować (Walbro WT526) pracuje w poziomie. Przeczytałem gdzieś, że gaźniki membranowe mogą pracować w dowolnej pozycji, zastanawiam się tylko, czy obrócenie go o 90 stopni nie okaże się jednak przesadą. Zakładam, że strona widoczna na poniższym zdjęciu to ta od strony filtra powietrza, więc byłaby ona w górę:


Gdyby okazało się, że jednak musi być on w poziomie to do wyboru miałbym wykonanie dość ostro zgiętego króćca (jedyny materiał jaki mam nadający się do tego jest zaledwie o 2mm szerszy od oryginalnego króćca, na który musi wejść lub po prostu wykorzystanie kawałka gumowego węża rozmiar 10mm (2mm więcej niż średnica wewnętrzna oryginalnego króćca). Teoretycznie ta druga opcja brzmi dość "druciarsko", ale chyba tak się skończy, bo na wykonanie otworu w aluminium zostawiając ścianki 1mm z każdej strony mam dość małe szanse, poza tym nie mógłbym zastosować wtedy żadnego uszczelnienia (oryginalny króciec ma postać zwykłej rurki, nie ma możliwości pozbycia się go, a przynajmniej jest mi to bardzo nie na rękę).

Druga sprawa to podłączenie tego gaźnika. Posiada on dwa krócce na węże. Z tego, co zdążyłem się zorientować jest to coś jak w samochodzie - dopływ i powrót paliwa. Gdyby miał w sobie wbudowaną pompkę posiadałby trzeci króciec? Męczy mnie to, bo silnik posiada podciśnieniową pompkę paliwa, a nie chciałbym uszkodzić tego gaźnika, bo on jako jedyny nie ma w przyszłości żadnego innego zastosowania poza tym. Problem w tym, że pomimo znajomości producenta i modelu gaźnika nie jestem w stanie znaleźć na jego temat żadnych informacji.

Nie bijcie, nie miałem nigdy do czynienia z tym typem gaźników.
A, byłbym zapomniał. Z pewnością zastanawiacie się, dlaczego tak upieram się przy pozostawieniu oryginalnego króćca? Otóż dlatego:


Mocowany na dwie śruby o rozstawie niewiele wiekszym niż w gaźniku cudak. Dolot na górze, wydech na dole.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-06-2018 22:00:28 przez Dawdzio.)
19-06-2018 21:10:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
bubel500 Offline
Mechannik
*


Liczba postów: 1,011
Imię: Szymon
Skąd: Suwałki
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Gaźnik z kosy/pilarki - pozycja robocza, podłaczenie
Zazwyczaj do fltra idzie strona gdzie jest przesłona ssania, a przepustnicą do cylindra Smile
Ja mam gdzieś parę nowych (prawie) markowych gaźników, włącznie z wbudowaną pompką, to ułatwiłoby rozruch Smile I jest to z kosy spalinowej, i zmiana pozycji kosy nie ma wpływu na pracę silnika
19-06-2018 21:21:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Online
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #3
RE: Gaźnik z kosy/pilarki - pozycja robocza, podłaczenie
Czyli moje założenie było poprawne. Ssania tu nie ma, to mnie trochę zgubiło.
Ten silnik i tak odpalany jest "w biegu", więc pompka wiele nie zmieni. Poza tym nie mam nawet całkowitej pewności czy działa jak powinien. Chciałbym go odpalić na z wykorzystaniem tego co mam w ramach eksperymentu, bo kupiłem go bardziej jako wzór dla mojej konstrukcji niż w celach użytkowych. Mimo wszystko zapamiętam, gdybym czegoś potrzebował.

Delikatna zmiana pozycji nie, tyle że nikt kosą nie kręci wokół jej osi ani nie stawia jej pionowo odpalonej i właśnie martwi mnie to czy obrócenie na stałe gaźnika utrudni lub nawet zupełnie uniemożliwi jego poprawną pracę.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
19-06-2018 21:44:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Motorowerzystka Offline
Mekanik xD
*


Liczba postów: 2,110
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
Post: #4
RE: Gaźnik z kosy/pilarki - pozycja robocza, podłaczenie
A czym jest ten tajemniczy pojazd? hmm Bo odpalanie silnika "w biegu" kojarzy mi się z silnikiem rowerowym Tongue

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-06-2018 21:51:41 przez Motorowerzystka.)
19-06-2018 21:50:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Online
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #5
RE: Gaźnik z kosy/pilarki - pozycja robocza, podłaczenie
Jak zadziała to pokażę Big Grin
Choć muszę przyznać się do podejrzeń o to, że rozszyfrujesz mnie po samym zdjęciu, dość charakterystycznego, króćca. Jestem zawiedziony Tongue



A idź ty. Hongdu IE39F bez tłumika i z niekompletnym gaźnikiem, który kosztuje niewiele mniej niż dałem za tego rupiecia.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-06-2018 21:57:35 przez Dawdzio.)
19-06-2018 21:55:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: Gaźnik z kosy/pilarki - pozycja robocza, podłączenie
Jak nie zadziała, mogę Ci podesłać podobny, ale z pompką - leży wyjęty z kosy spalinowej, stan nieznany to za darmo wyślę Wink

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
19-06-2018 22:15:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Motorowerzystka Offline
Mekanik xD
*


Liczba postów: 2,110
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
Post: #7
RE: Gaźnik z kosy/pilarki - pozycja robocza, podłączenie
Dawdzio napisał(a):Choć muszę przyznać się do podejrzeń o to, że rozszyfrujesz mnie po samym zdjęciu, dość charakterystycznego, króćca. Jestem zawiedziony Tongue
Pff krejzi

Dawdzio napisał(a):Hongdu IE39F
Ooo, gnomopodobne coś :F A raczej kopia silnika Velosolex Tongue

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-06-2018 23:40:26 przez Motorowerzystka.)
19-06-2018 23:36:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Online
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #8
RE: Gaźnik z kosy/pilarki - pozycja robocza, podłączenie
Wygląda na to, że bez oryginalnego gaźnika nic nie zdziałam. Trafiłem przypadkiem na taką informację:
Cytat:Wyróżniamy dwie warianty przepłukiwania zwrotnego: MAN oraz system Shnurlego.

W systemie MAS (rys.a) okna wylotowe ulokowane są nad oknami dolotowymi. W systemie tym okna wylotowe jak również okna dolotowe są po tej samej stronie cylindra. Takie ustawienie okien powoduje, iż muszą one być niższe niż w pozostałych ewentualnościach i stąd bierze się potrzeba stosowania wyższego ciśnienia czynnika przepłukującego.
https://www.bryk.pl/wypracowania/fizyka/...aign=other

I teraz wszystko nabiera sensu (nawet, idiotyczne na pierwszy rzut oka, zamontowanie baku poniżej gaźnika wymuszające zastosowanie pompki). Na trzech gaźnikach nie chciał odpalić, na jednym ledwo pyrkał i gasł. Bez oryginalnego gaźnika chyba nic nie zdziałam. Próbowałem i z tym, ale paliwo z niego nie wylatywało drugą rurką, choć pompka jest sprawna (próbowałem zamieniać rurki).

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
28-06-2018 01:47:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Motorowerzystka Offline
Mekanik xD
*


Liczba postów: 2,110
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
Post: #9
RE: Gaźnik z kosy/pilarki - pozycja robocza, podłączenie
Na allegro jeden sprzedawca ma części do tego silnika, ale ceni się strasznie...

28-06-2018 08:49:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
TheKocur Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 386
Imię: Łukasz
Skąd: Sieczka (EPI)
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: Gaźnik z kosy/pilarki - pozycja robocza, podłączenie
A podłączyłeś podciśnienie?

W niektórych gaźnikach jest podciśnienie na wężyku w tym przypadku musisz przerobić króciec lub coś innego wykombinować Wink
Sam planuje założyć do mojego 023 taki gaźnik ( bo da się [ są filmiki na YT[), dokładnie od kosy gardziel 15mm Big Grin
Pamiętaj ,że ten gaźnik ma membrany, które musza być sprawne, bo tak to szkoda zachodu, bo nie zadziała...Sleepy
Tutaj masz filmiki które pozwolą ci co nie co zrozumieć :F https://youtu.be/MM2WsTkYhX8 https://www.youtube.com/watch?v=kuBuY_JW3Yk
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-06-2018 08:58:09 przez TheKocur.)
28-06-2018 08:52:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo TheKocur za ten post.
Dawdzio Online
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #11
RE: Gaźnik z kosy/pilarki - pozycja robocza, podłączenie
facepalm
Po szybkim zapoznaniu się z tematem uznałem, że jest mi zbędne, bo przecież w silniku pompka jest. Ale jak naprawię rower na którym jest zamontowany to spróbuję.

Znalazłem tego sprzedawcę, ale niewiele więcej dałem za silnk, więc to trochę bez sensu.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
28-06-2018 13:07:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 76
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 456
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 348
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 492
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 277

Reklama