Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #91
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Ale o czego spawaniu piszesz? Bo spawa mi ogólnie właściwie kilka osób...
09-06-2018 00:25:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #92
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Nie uzyskałem niestety odpowiedzi na pytanie, ale dodam coś od siebię.

Zapewne chodzi o spawanie tego bębna. To nie wina spawacza, że nie było to ładnie pospawane (no chyba że jednak dałby radę pospawać tę zewnętrzną część gniazda łożyska) ani spawarki, tylko stopu aluminium. To jest dokładnie mówiąc silumin (stop aluminium z krzemem) i na początku nawet po dokładnym wymyciu rozpuszczalnikiem spawanych miejsc, a potem w myjce ultradźwiękowej (podstawa zmieniacza), podczas spawania TIGiem, wypływał brud z głebi stopu i nie dało się też tego właściwie pospawać. Dopiero po delikatnym przepiaskowaniu tych miejsc, spaw załapywał. Poza tym, spawanie siluminu nigdy nie wyjdzie tak ładnie, jak spawanie czystego aluminium.

A jeśli chodzi jednak o spawanie stali, to większość elementów spawana jest spawarką transformatorową, przez co spaw jest brzydszy. Niestety, osoba której powierzam większość takich prac, ma tylko taką spawarkę i właściwie to nie wiem czy ktoś z mojej okolicy podjąłby tego, poza Nim. Natomiast jeśli chodzi o cieńkie blachy (takie które spawarka transformatorowa przepali), to oddaje je spawania w zakładzie obróbki metali i właściwie to nie wiem jak są spawane i który pracownik się nimi zajmuje. Ostatecznie i tak wszystkie spawy na stali przed lakierowaniem będą piaskowane, co polepszy ich wygląd.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-06-2018 23:21:57 przez Szatek.)
09-06-2018 23:19:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #93
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Co do odpowiedzi - nie było bo nie miałem czasu na forum.
Tak, jak zauważyłeś, to spawanie elektrodą to porażka, w dzisiejszych czasach ???
No i ta "dziurka" Big Grin otwór wielkości 4 mm i taka buba Huh



Tym niemniej ... to się nazywa restauracja BRAWO

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-06-2018 23:49:14 przez joozek.)
09-06-2018 23:48:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #94
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Elektrodą, bo to tokarz który jest już na emeryturze, ale dorabia sobie jeszcze w swoim zakładzie tokarskim z trochę przestarzałym wyposażeniem Wink

Tak, ten spaw na gaźniku nie wygląda dobrze, ale tak musi zostać. Przypominam że to jest ZnAl - stop cynku z domieszką aluminium, także dobrze że to się w ogóle pospawało - były jeszcze większe problemy. Spawacz też odradził szlifowanie, bo może po oszlifowaniu przeciekać, a tego i tak nie będzie od dołu za bardzo widać.
10-06-2018 00:00:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #95
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Naklejki na zbiornik i pokrywy schowka od Motonaklejki.pl:



Komplet śrub, nakrętek, podkładek itp. ze stali nierdzewnej A2:



Elementy z siluminu i ZnAl'u przed:






I po szkiełkowaniu w osłonie wodnej:






Zapomniałem wysłać nakrętkę przepustnicy gaźnika, wysłałem złą szczękę hamulcową i chcę wysłać jeszcze dwa elementy.

Korpus gaźnika, pokrywka komory pływakowej i korpus kranika wymyte w myjce ultradźwiękowej.

Szkiełkowanie w osłonie wodnej, różni się od zwykłego szkiełkowania tym, że razem z kulkami szklanymi podawana jest woda oraz detergenty. Faktura powierzchni dzięki temu nie ulega praktycznie żadnej deformacji. Tą metodą można oczyszczać nawet tłoki silnikowe. Powierzchnia zostaje usunięta z utlenień, jest gładka i lekko połyskująca. Efekt jest bardzo zbliżony do świeżego odlewu. W przeciwieństwie do zwykłego szkiełkowania, powierzchnia także daje się łatwo oczyścić. Nie trzeba także zabezpieczać do tego procesu gwintów, gniazd łożysk, przylgni itp. Elementy nie są przed właściwym procesem piaskowane - tylko myte. Nie trzeba także pozbywać się pyłu z kulek szklanych, ponieważ wymywa go woda w trakcie procesu. Niestety, cena za szkiełkowanie w osłonie wodnej jest dużo wyższa niż za zwykłe szkiełkowanie - nawet dwukrotnie. Można jednak przed wysyłką dokładnie oczyścić elementy, co na pewno znacząco wpłynie na cenę usługi.

Tu widzimy element (od lewej) tylko oczyszczony, wypiaskowany i wyszkiełkowany zwykłą metodą, oraz tylko oczyszczony i wyszkiełkowany w osłonie wodnej:



Więcej o tym procesie: http://jbr1974.blogspot.com/2015/11/czys...inium.html oraz więcej zdjęć z tego procesu: https://plus.google.com/+KazimierzMas%C5%82owskikazek5

Chwilowo tyle, pozdro Wink
17-06-2018 13:17:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
damian94 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 267
Imię: Damian
Skąd: Podlasie
Pojazd: Romet Chart
Post: #96
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
O psiakrew. Też tak chcę. woot Gdzie szkiełkowałeś?
17-06-2018 14:18:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo damian94 za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #97
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Dzwoń na: 506 605 006, lub pisz na: kamar7@vp.pl
17-06-2018 14:24:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #98
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Zapomniałem dodać, że tym razem elementy z siluminu nie będą chromianowane (nie, to nie literówka).

Nóżki dolne przedniego zawieszenia przed :



I po dotoczeniu stalowych, dolnych uchwytów sprężyn i ich punktowym przyspawaniu:



Oryginalne, plastikowe, obracały się już w okół własnej osi, co uniemożliwiało wkręcenie/wykręcenie sprężyny. Nawet gdyby były dobre, to uległyby zniszczeniu podczas procesu galwanicznego, któremu będą poddawane - dlatego zostały wypalone palnikiem. Będzie to testowa powłoka - dlatego mam drugie w zapasie, do ewentualnego chromowania dekoracyjnego.

Przez to że nie sprawdziłem tego wcześniej, to zaspawałem nie te otwory w jednej z przegród tłumika Blush Zaspawane, oszlifowane i nawiercone odpowiednie:





Druga przegroda tłumika przed:



I po naprostowaniu w miarę możliwości, pospawaniu i oszlifowaniu:





Niedostępne w sprzedaży uszczelki i podkładki z gumy NBR (olejoodpornej) i fibry technicznej wycięte ploterem:



Do stopki centralnej zostały dospawane na bokach podkładki, dzięki którym nie ma ona luzu i po montażu oś nie jest za długa. Sama oś stopki została napawana w miejscu zużycia i oszlifowana. Dotoczona została także nowa oś wahacza i jej tulejki, ze stali węglowej:



Wytoczone z poliamidu zostały także nowe osłony prowadnic tylnych amortyzatorów:



Wykonany został też ściągacz wskazówek liczników, na wzór zakupionego:



Wykonany: nie ma luzu na śrubie, dolna część (ta która podważa wskazówkę) nie wykrzywia się (bo jest stalowa), igła nie ugina się pod wpływem dokręcania i ma ostrzejszy czubek.

Osobiście nie zdejmowałem wskazówki, ale podobno siedziała bardzo mocno.

Chwilowo tyle, pozdro Wink
23-06-2018 16:36:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #99
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Zauważyłem, że moja krytyka jest w pewien sposób dla Ciebie twórcza, wiec tym razem skomentuję to zdanie Smile
..."Do stopki centralnej zostały dospawane na bokach podkładki, dzięki którym nie ma ona luzu i po montażu oś nie jest za długa. Sama oś stopki została napawana w miejscu zużycia i oszlifowana".

Te wspawane podkładki nie wyglądają najlepiej, no i nie wiem, czy od strony łańcucha nie będzie przez niego obcierana.
Wydaje mi się, że moja metoda tulejowania, jest bardziej "oryginalna" Big Grin cokolwiek to oznacza.
Co do samej ośki, stojaka centralnego - za długa??? napawane miejsca zużycia??? przecież to szybko się zetrze ??? Nie lepiej było wytoczyć nową???
Zapytam też jeszcze, a tulejkę w ramie, tej osi, wymieniłeś??? pewnie nie Confused
Jak zwykle dobitnie, ale twórczo Smile czekam na cd ...

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
23-06-2018 20:03:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #100
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
No pewnie że konstruktywna krytyka na mnie działa - Twoja tym bardziej Wink W sumie to na każdą liczę Smile

Wiem że podkładki nie wyglądają najlepiej. To nie był mój pomysł, bo ja chciałem tylko zaspawać otwory i wywiercić nowe, tak aby oś nie miała luzów. Na razie to chyba zostawię - w razie problemów z łańcuchem, mam drugą stopkę do naprawy.

O jakiej metodzie tulejowania piszesz?

Tak, ośka jest za długa. Mam ich kilka sztuk i każda jest identycznej długości. Pamiętam że gdy zakładałem taką do 50-T-1, to luzu na boki (po założeniu podkładki i zawleczki) było nawet 5 mm, a chyba powinno być zero?

Napawanie ośki to także nie mój pomysł, ale w sumie przecież spaw jest twardszy niż goła stal? Dotoczyć identycznej nie dałoby rady, bo oryginalna jest na końcu zagniatana. Można wytoczyć tą z tym stożkiem.

Jeśli chodzi o tulejkę osi stopki, to nie była wymieniana, bo po co, skoro teraz oś nie ma w niej praktycznie żadnego luzu? Chyba wystarczy w tym przypadku wymienić jeden element.

A jeśli chodzi jednak o metalowe tulejki rama-wahacz, to ich jeszcze w 50-TS-1 nie było. W tym wypadku, chyba nie wyobrażasz sobie wymiany tego elementu ramy? Analogicznie, nie ma według mnie potrzeby wycinania tulejki osi stopki.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-06-2018 20:39:11 przez Szatek.)
23-06-2018 20:34:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #101
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
..."O jakiej metodzie tulejowania piszesz?" - opisywałem ją w swoim poradniku "jak naprawić ..." ale niestety wszystkie zdjęcia w nim zniknęły Angry

..."ale w sumie przecież spaw jest twardszy niż goła stal?" - kto Ci takie herezje powiedział?, toż to magia Smile

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
23-06-2018 22:25:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kdudka Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 320
Imię: Kris
Skąd: Mysłowice
Pojazd: Romet Chart
Post: #102
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Z zasady się nie wypowiadam, ale od kiedy spaw wykonany elektrodą otulinową da się tak po prostu pilnikiem obrobić? Życzę powodzenia. Co innego miękkie spawy wykonane np. Migomatem, ale w wątku było napisane że prace były wykonywane przy pomocy spawarki transformatorowej.
Pozdrawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-06-2018 00:02:08 przez kdudka.)
23-06-2018 23:58:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo kdudka za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #103
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Kiedyś już to słyszałem, ale np. ostatnio chciałem zaspawać dwa gwinty w ramie i je nagwintować, bo były już słabe, to tokarz powiedział że nie wie czy da radę potem nagwintować spaw...
24-06-2018 06:23:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kdudka Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 320
Imię: Kris
Skąd: Mysłowice
Pojazd: Romet Chart
Post: #104
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Bo może mieć problem z nagwintowaniem po transformatorówce.
24-06-2018 09:24:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo kdudka za ten post.
damian94 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 267
Imię: Damian
Skąd: Podlasie
Pojazd: Romet Chart
Post: #105
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Że tak jeszcze zapytam. Ile zapłaciłeś za to szkiełkowanie? I druga sprawa, można tam wysłać cylinder po szlifie?
24-06-2018 12:40:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 01:19:29
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 629
Rejestracja na białe tabl...
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:40:49
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 93
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 23:31:46
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 634
Komar 2352W '78 - Madziar...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 12:41:53
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 2311
czy sie opłaca rame do og...
Ostatni post: romek
Wczoraj 10:21:59
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 74
Współczesny kranik
Ostatni post: romek
Wczoraj 00:19:00
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 209
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
22-11-2024 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 193
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
21-11-2024 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 321
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 416
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 142
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 426
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 555
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 94
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19296
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 125

Reklama