Witam Rometowców. 16 kwietnia dokonało się. Zakupiłem wymarzone 125ccm którym jest Daelim VS 125F. Znaleziony przez przypadek na internetach
Jak to się stało, że go mam
![Big Grin Big Grin](images/smilies/biggrin.gif)
Gdzieś koło 21 przeglądałem motocykle i przypomniało mi się, że są inne serwisy niż OLX, wszedłem na Sprzedajemy, patrze- piękny czarny Daelim, świeżo sprowadzony, bez iskry, cena 1900. Pokazuje tacie. Mówi, że całkiem ładny a iskra to nie problem. Przyglądam się przez jakieś 10min, i zakochałem się w nim
![Tongue Tongue](images/smilies/tongue.gif)
Ale i tak nie miałem co o nim myśleć bo brakowało mi 700zł na niego. Tata wyszedł z inicjatywą, że ze względu na to, że marzę o motocyklu od wielu lat, staram się by spełnić te marzenia, pracuje itp. to pożyczy mi tą brakującą kasę. Ja podjarany biorę nr. telefonu , i dzwonimy. Koleś mówi, że pali od kopa (a w opisie brak iskry
![Huh Huh](images/smilies/huh.gif)
) , wygląda na żywo ładnie itp. Ale już umówił się z jedną osobą na następny dzień. Powiedzieliśmy, że na pewno go weźmiemy i namówiliśmy go, by przesunął tamte spotkanie. Następnego dnia (poniedziałek) nie mogłem się doczekać końca lekcji, i wio do Torunia. Trochę pobłądziliśmy w mieście, ale dojechaliśmy. Witamy się, wchodzimy na podwórko, a tam stoi biały Daelim, całkiem inny, z ceną 3200. My mówimy, że to nie po tego przyjechaliśmy tylko po czarnego. On się uśmiał, bo przesuneliśmy wizytę człowiekowi, co chciał białego , a przyjechaliśmy po czarnego
![Tongue Tongue](images/smilies/tongue.gif)
No ale dobra, patrzymy- na pierwszy rzut oka bardzo ładny, chromy w w BDB stanie itp. Mówi że jest w trakcie przeglądu, rozrząd w dobrym stanie, wymienił świece, fajkę i cewkę wysokiego napiecia, a iskry nie ma, więc to chodzi o iskrownik. Światła sygnał itp. działają, kręci ładnie ale nie pali. No to co, bierzemy!
Zdjęcie z pierwszego dnia:
Mega wygodny, na serio
Naprawa
Dzień po kupnie sprawdzamy iskrę - jest słaba, ale wystarczająca by działał. oglądam go dokładnie, siedzę przy nim, i widzę, że ruda zaczęła go powoli atakować. Wahacz, podnóżki i wydech ma trochę rudej szmaty. Rozkręciłem podnóżki , wyciągnąłem gorsze śrubki i zardzewiałe sprężyny (np. stópek) do ocynku. Wszystko wygląda super!
(zdjęcie części rzeczy po ocynku)
Troszkę przeglądu:
Sprawdziliśmy też sprężanie - 7,5 atmosfer . Mało, powinno być przynajmniej 9 (nowy ma niby 10,5).
Ale okej, nie jest źle, to próbujemy palić na pych. Zapalił! Ale to ma kopa, dzieło szatana
![:F :F](images/zab.gif)
Lecz nie trzymał niskich obrotów. Domysły są takie, że ma za małe sprężanie i to dlatego też nie pali na rozrusznik. Po prostu pierścienie do wymiany (także dzwonią). Po odpaleniu od razu spalił bezpiecznik. I co teraz?
Myślałem, że po prostu bezpiecznik był stary i skończył żywot. Włożyłem nowy, znów spalił po odpaleniu. Po paro-dniowej debacie wiemy, że chodzi o regulator napięcia, zamiast 14V daje on 15,5V. Aktualnie czekam na paczkę z nim, a narazie jeżdzę na spalonym bezpieczniku (spokojnie, nie po ulicy hehe ). Co raz lepiej sobie radzi z niskimi obrotami (samoregeneracja? )
Taka moja mała opinia o nim:
-Mega wygodne moto, sprawia wrażenie masywnego i dużego. Większy od Kawasaki LTD440 mojego ojca
- Naprawde ogromna moc (może to dlatego, bo przeszłem na niego z Ogara ale to tam..
![:F :F](images/zab.gif)
) , jedynka 30kmh, dwójka 58kmh, trójka 76kmh , dalej boję się w lesie haha . Piątki nie ma co wbijać przy 50kmh, bo za niskie obroty.
Na jedynce i dwójce potrafi mielić kołem bez przerwy (muszę się nim nacieszyć
![Tongue Tongue](images/smilies/tongue.gif)
)
- Tragiczny dostęp do części (wyłącznie sprowadzanie z Korei :/ )
- Brak informacji o nim na internecie (po to też ten temat
![Smile Smile](images/smilies/smile.gif)
)
Ale się rozpisałem
Będę tu pisał aktualności dotyczące niego, w razie pytań pisać, spróbuję pomóc. Chcę, by na internecie było cokolwiek o tym modelu
Pozdrawiam!
A, nie dopisałem. Olej i filtr oczywiście kupiony (Motul 5100 10W40 )
![Wink Wink](images/smilies/wink.gif)
Akurat takie rzeczy mam taniutko, bo wujek ma sklep i mam rabaty