| 
		
	 
		
			| 
					Komar Sport 2361 1973 - mój bzyk:)
				 |  
			| Autor | Wiadomość |  
		
	
		| joozek   senior
 
 
   Liczba postów: 2,411
 Imię: Józek
 Skąd: Lubin
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: Komar Sport 2361 1973 - mój bzyk:) 
 Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
 |  |  
	| 23-03-2018 16:09:25 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif) 3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post. ananas (03-26-2018), Odrestaurator (03-23-2018), Szatek (03-23-2018)
 |  
	
		| joozek   senior
 
 
   Liczba postów: 2,411
 Imię: Józek
 Skąd: Lubin
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: Komar Sport 2361 1973 - mój bzyk:) 
 
				To efekt wybijania miseczek, ew ściągania bieżni sztycy, na zimno. 
Tyle razy o tym pisałem, najpierw podgrzewamy palnikiem ramę, widelec, a dopiero potem wybijamy miseczki z przeciwnej strony rurki sztycy. Najlepiej max największym prętem, wałkiem, jaki tam wejdzie. Tak by największą powierzchnią wybijać miseczki. 
Przy okazji, taka sama jest metoda na wybijanie bieżni z piast kół.
 
Swoją drogą ... każesz mi tak długo czekać na ciąg dalszy prac ???
  Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
 |  |  
	| 23-03-2018 21:39:37 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| Kosa78   Uczeń
 
  
 
   Liczba postów: 160
 Imię: Jacek
 Skąd: Poznań
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: Komar Sport 2361 1973 - mój bzyk:) 
 
				Z tego co pamiętam miseczki wyszły bez problemu z ramy czyli już coś musiało być grzebane wcześniej (w przeciwieństwie do tych z "zielonki" - tam wyszły ciężko i wchodziły też ciężko).  
Co do tempa prac - gdyby tylko doba była gumowa. Ostatni miesiąc siedzę na ciężkim sprzęcie po 10-11h dziennie z sobotami włącznie i szczerze mówiąc "padam na pysk". Od kilku dnia mam wszystko skompletowane ale składam na raty w każdej wolnej chwili. Dzisiaj np. tylko przedni zawias w Sporcie, wczoraj wahacz i amorki od Ciebie a jutro zrobię "wielkie nic" bo muszę przygotować sprzęt do wyjazdu w Polskę. Żeby uprawiać hobby (które coby nie mówić do tanich nie należy), trzeba troszke pozapier.... znaczy się popracować   Przymierzam się do tematu kół w Sporcie ale to finansowo też trochę mnie pociągnie. Równocześnie szukam WSK model L z początku lat 60-tych ewentualnie WFMki z początku produkcji ale to pieśń przyszłości   
Może w tygodniu złożę"zielonkę" (skorupa lampy już wróciła z renowacji) i mam nadzieję, że na Święta zawiozę ją teściow - w życiu takiego "zająca" nie dostał   
Wracając na koniec do tematu nieszczęsnej miseczki - pewnie pozostanie mi wstawienie jakiejś tulei. Gdyby nie to dzisiaj pewnie stałby już na kołach... Ech, te klamoty mnie wykończą...
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-03-2018 21:57:36 przez Kosa78.)
 |  |  
	| 23-03-2018 21:54:20 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif) 1 osoba postawiła piwo Kosa78 za ten post:1 osoba postawiła piwo Kosa78 za ten post. joozek (03-23-2018)
 |  
	
		| joozek   senior
 
 
   Liczba postów: 2,411
 Imię: Józek
 Skąd: Lubin
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: Komar Sport 2361 1973 - mój bzyk:) 
 Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
 
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2018 15:03:28 przez joozek.)
 |  |  
	| 29-03-2018 15:01:12 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| joozek   senior
 
 
   Liczba postów: 2,411
 Imię: Józek
 Skąd: Lubin
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: Komar Sport 2361 1973 - mój bzyk:) 
 
				Panie, coś pan taki nerwowy   
W Komarach i Romet-ach, miało być wszystko proste, więc zrezygnowano z dodatkowych napinaczy i kontr, a pancerze osadzano bezpośrednio w korpusach - fi 7 mm. Same zaś linki miały 2 typy zaczepów do klamek - to pewnie akurat wiesz. 
Ich regulacje przeprowadzasz przy piaście koła - linka hamulca i przy karterach - linka sprzęgła. 
Co się zaś tyczy linki gazu i zmieniacza biegów, regulację przeprowadzasz przy korpusach, kręcąc nakrętkami radełkowymi, kontrując właściwą nakrętką.  
Same fajeczki z wypustkami, owszem ustalają kierunek prowadzenia linek, ale również zabezpieczają przed ich wciskaniem się do wewnątrz korpusu, podczas regulacji.  
I tu jest powód dlaczego nie kupuję chińskiego badziewia. Pewnie ich producent, tak jak Ty nie wiedział do czego są te karby i robi wszystkie wg jednego wzornika. W oryginalnych linkach była prawa do gazu i lewa do zmieniacza - podsumowując - dlatego nie pasują. Możesz mi wierzyć - oryginały z epoki pasują idealnie - z Linmotu też   
Dlaczego nie ma takowych w WSK itp ... zakładam własną tezę, że Komary powstały na bazie Simsona SR1, a one tak miały   
No wiem ... zaraz się zaczną hejty, że Komar powstał na bazie Jawy 20, czy jakoś tak     |  |  
	| 05-04-2018 15:47:43 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif) 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post. Kosa78 (04-05-2018)
 |  
		
	 
		
  
 
 
 
 
 
		
		
	 
 Użytkownicy przeglądający ten wątek:
 
 
 | 
 
 
 
 
 |