Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z ustawieniem zapłonu
Autor Wiadomość
Protektor Offline
Nowy
*


Liczba postów: 54
Imię: Kuba
Skąd: Kalisz
Pojazd: Romet Pony
Post: #1
Problem z ustawieniem zapłonu
Siemano! kupiłem nową podstawe iskrownika do motoryny. Problem jest taki że nie mogę ustawić zapłonu bo gdy przesuwam iskrownik zeby ustawic zapłon, i gdy włożę suwmiarkę do cylindra kiedy platyny się rozwierają to kąt wyprzedzenia zapłonu ma zawsze tą samą wartość nie zależnie od tego jak ustawię iskrownik. iskrownik jest dobrze dokręcony po ustawieniu. co może być przyczyną ? ;/
28-03-2018 23:21:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,632
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: Problem z ustawieniem zapłonu
Ustawiasz tłok w najwyższym położeniu i wtedy przerwę na przerywaczu. Dokręcasz przerywacz. Następnie cofasz tłok do odpowiedniej pozycji (a najlepiej zrób cały obrót zgodnie z obrotami pracy silnika) i wtedy regulujesz punkt otwarcia sie przerywacza (szczelinomierz 0,05mm/bibułka/żarówka, sposobów jest wiele) za pomocą całego zapłonu. Musi działać.

Pierwsza część ma za zadanie ustawić przerywacz w odpowiedniej pozycji (w wyniku różnic w budowie oraz zużycia dwa przerywacze nigdy nie będą identyczne), druga część odpowiada za ustawienie prawidłowego punktu zapłonu (iskra na świecy pojawia się w tym momencie, w którym przerywacz przestaje zwierać).

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2018 20:54:25 przez Dawdzio.)
29-03-2018 20:53:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kosa78 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 160
Imię: Jacek
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Problem z ustawieniem zapłonu
Cześć UŻYTKOWNIK USUNIĘTY - też na to Forum dotarłeś?Smile
30-03-2018 13:12:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,632
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #4
RE: Problem z ustawieniem zapłonu
Instrukcja opisuje to w ten sposób: "koło zamachowe tak ustawić, aby styki były rozwarte, a okienko jednocześnie odsłoniło przerywacz" i teraz rzeczywiście ma to sens, jeżeli rozumieć ten punkt, jako miejsce maksymalnego otwarcia przerywacza. Sprawdziłem to w kilku książkach i niestety wszystkie opisują ten moment równie niejasno.
Mimo wszystko moje ustawienie działało, choć rzeczywiście mogło być niepoprawne. Muszę spojrzeć czy aby na pewno ustawiłem zapłon w ten sposób, bo szczerze mówiąc, nie mogłem sobie przypomnieć jak to robić nie mając silnika przed sobą. Chociaż może to jedynie świadczyć o tym, że jeżeli wszystko w zapłonie jest sprawne to silnik zadziała (lub da przynajmniej znak życia) pomimo nieprawidłowego ustawienia.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
30-03-2018 15:16:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Gaźnik zalewa silnik Ogar...
Ostatni post: cebula642
Dzisiaj 22:14:32
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 17
Które magneto do komara c...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 21:38:08
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 50
Zielona Mirabelka :D
Ostatni post: Quake96
Dzisiaj 21:12:43
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 206
Romet Kadet M780W '88 tab...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 18:30:30
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 2095
Napęd licznika ogar
Ostatni post: romek
Dzisiaj 17:55:37
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 744
Romet Ogar 202 - Docieran...
Ostatni post: Bob_Harley
Dzisiaj 12:29:07
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 19366
Silnik po 6 kilometrach o...
Ostatni post: tomangelo
Dzisiaj 02:56:06
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 2032
Jaki kod lakieru
Ostatni post: Bober
Wczoraj 22:18:09
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 114
Komar 2350 - sygnał dźwię...
Ostatni post: romek
Wczoraj 18:35:37
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 5820
Tuning Rometa Pony M3
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 16:19:37
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 165
Romet Ogar 202 z 2021 rok...
Ostatni post: koniszua
Wczoraj 15:11:49
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 2184
Zbiornik 50-T1 z gwintem,...
Ostatni post: romett1
Wczoraj 12:14:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 74
Szukam mechnika do Dniepr...
Ostatni post: Dnieprewo80
20-04-2025 21:52:26
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 69
Metalik wiśnia/bordowy w ...
Ostatni post: Macias123
20-04-2025 17:15:01
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 101
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
20-04-2025 16:55:03
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1213

Reklama