| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Pony 
			 
			
				Nabazgrane na szybko: 
(Przekrój pierścienia)
  
Wykonane za pomocą miniszlifierki.
 
Aha, dodatkowo podcięty tłok od strony dolotu (2mm).
 
Pozdrawiam, Rafał
			  
			
			
 
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-02-2018 23:29:33 przez seler1500.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 24-02-2018 23:25:11 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Pony 
			 
			
				Właśnie lekko przylewa z dołu, jak się wkręci to idzie jak burza   
Ale to kwestia regulacji gaźnika (rozwiercany). 
Albo kwestia za mocno podniesionego okna wydechowego.
 
Pozdrawiam, Rafał
			  
			
			
 
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 25-02-2018 00:34:50 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Pony 
			 
			
				Witajcie! 
Dzisiaj kilka zmian, wymieniłem uszczelkę pod głowicą, zaspawałem automat zmiany biegów - teraz nie muszę się martwić, że dwójka wyskoczy na wysokich obrotach. 
Tak wyglądało to po zdjęciu głowicy - wydmuchana uszczelka pod głowicą, ciśnienie sprężania 5.5 atm:
  
tłok - widać tutaj dobrze wpływ poprawionego płukania (i dobrego oleju) na czystość denka tłoka   
 
Po wymianie uszczelki ciśnienie wzrosło do 9 atm, motorynkę stawiamy na koło dodaniem gazu, na dwójce strzałem ze sprzęgła. 
Prędkość maksymalna 55 km/h na przełożeniach Z13/25 
Uszczelka standardowo wykonana własnoręcznie, wyżarzona blaszka miedziana 0.2 mm. 
 
Pozdrawiam, Rafał
			  
			
			
 
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2018 20:18:01 przez seler1500.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 01-03-2018 20:16:18 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Pony 
			 
			
				 
Dzisiaj motorynka zaliczyła ok. 40 kilometrów po okolicznych ścieżkach i ścieżynkach, została również porównana do seryjnej. Reakcja właściciela: "Coś ty zrobił z tą motorynką że ona tak idzie?"   
Cała trasa pokonana bezawaryjnie, prędkości rzędu 50 - 60 km/h, w zależności od ilości dziur na drodze. 
Spalanie na dyszy 0.60 mm : około 2,7 - 2,8l / 100 km (przy prędkości 55 km/h). 
Założyłem dodatkowo głowicę od 019 (stara była krzywa, dlatego co chwilę zmieniałem uszczelki), planuję dorobić górne mocowanie silnika, bo dolne zaczyna się wykrzywiać w lewo. 
Dodatkowo zmniejszę dyszę do 0.55, bo pomimo iglicy opuszczonej na sam dół, troszeczkę zalewa poniżej połowy gazu. Mimo tego, po przejechaniu kilku kilometrów z maksymalną prędkością, elektrody świecy w kolorze ceglasto-brązowym.  
Dodatkowo, jeśli na ciepłym silniku ustawię prawidłowe wolne obroty, na zimnym trzeba przytykać puszkę filtra, bo wkręca się za wysoko. 
Kolejnym mankamentem jest "spadająca" kierownica, winowajca - wyrobiony wielokarb mocowania.  
Ponadto manetka gazu wypada ze swojego miejsca, ale do tego już się przyzwyczaiłem. Niedługo wymienię rolgaz na taki z metalowym korpusem, wtedy powinno się poprawić. 
Do wymiany kwalifikuje się również chiński łańcuch, wyciąga się jak guma. Nie polecam. (YBN) Założę favorita albo DID i będzie ok.
 
Pozdrawiam, Rafał
			  
			
			
 
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 04-03-2018 20:30:39 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Pony 
			 
			
				Witam! 
Dzisiaj dotarł właściwy gaźnik - podróbka dellorto 17.5. 
Chwilowo trwają prace nad króćcem dolotowym, ze względu na to, że to jedyna z prac które mogę wykonywać w domu (troszkę mi się zachorowało). 
Króciec z rurki miedzianej 20mm i laminatu szklano-epoksydowego 2mm. Musiałem go wykonać pod kątem, bo sam gaźnik jest dość duży i w życiu nie zmieściłby się na płasko - będzie pracować pod nachyleniem ok. 20 - 30 stopni. 
Muszę jeszcze rozgryźć ssanie (a konkretnie to przerobić na ręczne), bo elektroniczne ciągnie prawie 25W   
Aha, króćce (w gaźniku) olejowy i podciśnienia zostały zaślepione przez zalutowanie.
  
 
Pozdrawiam, Rafał
			  
			
			
 
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-03-2018 19:10:34 przez seler1500.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 23-03-2018 19:08:36 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Pony 
			 
			
				Wpadłem dziś na genialny pomysł   
Po co tuningować zawodny 023, skoro w garażu walają mi się kartery Charta i kilka skrzyń biegów do tegoż motoroweru? 
023 zostawię w spokoju z gaźnikiem GM14F, a w tym czasie powoli poskładam lepszy silnik, który jest pozbawiony wszystkich wad archaicznej dwubiegówki. Myślałem na cylindrem simsona w karterach charta, może trochę go dłubnę ale pozostanie 50/2. 
Do tego gaźnik 17,5 i powinno latać lepiej niż na obecnym silniku   
Pozdrawiam, Rafał
 
P.S. Szukać nowego wału, czy regenerować stary? [027]
			  
			
			
 
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 26-03-2018 22:30:47 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Pony 
			 
			
				Przed chwilą udało mi się rozbić mój stary wał z motorynki - żadna sztuka, kilka uderzeń młotka. 
Pozyskany z niego korbowód jest w stanie dobrym/bardzo dobrym. 
Nie wykazuje zużycia zewnętrznej bieżni łożyska igiełkowego, tuleja jest w stanie bardzo dobrym. 
Materiał chyba 16HG. 
Łożysko - zastanowię się, może dam nowe jeśli znajdę nowe dobrej jakości, ale stare również jest w bdb stanie. 
Oryginalne wały Charta mają sworzeń dolny 18mm? 
Jeśli tak, będę próować samemu rozbić wał za pomocą prasy, wymienić co trzeba łącznie ze sworzniem, złożyć, wycentrować i przyłapać sworzeń z obu stron tigiem, dla pewności, chyba, że nie jest to wymagane. 
Oczywiście po wymianie łożyska i korby wał złożę na ciepło (a sworzeń do zamrażarki). 
Na końcu wał w kły, czujnik zegarowy na czop i centrujemy   
Tak mniej więcej wygląda teraz sytuacja. 
Wszelkie komentarze, przydatne porady - mile widziane.
 
Pozdrawiam, Rafał
			  
			
			
 
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 28-03-2018 21:59:18 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |