Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
Autor Wiadomość
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #1
Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
Wrzucam również w osobnym temacie, może komuś się przyda Smile Trochę długi, ale od deski do deski o zawieszeniu - jak podejść do tematu, zasada działania, mycie i regeneracja, trochę o obniżaniu i składanie. Zapraszam do oglądania!



25-03-2018 00:12:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 5 użytkowników postawiło piwo skinder za ten post.
Reklama
iki65 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 6
Imię: Pawel
Skąd: Opoczno
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
szkoda ze nie jest pokazane jak wlac olej
26-03-2018 00:16:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
Wlewasz od góry, wystarczyło obejrzeć do końca i posłuchać o czym mowa Smile
26-03-2018 00:54:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kaziq Offline
majster
*


Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
Jedna uwaga, nalewać oleju trzeba bardzo pomału gdyż otwory w dolnej nóżce muszą go przepuścić, w przeciwnym wypadku może nam się wydać że więcej nie wejdzie.
26-03-2018 07:15:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
No cóż, z pozoru najłatwiejsza kwestia jak zwykle pozostaje nierozwiązana. Będę montował to dogram, żaden problem.
26-03-2018 11:27:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kdudka Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 320
Imię: Kris
Skąd: Mysłowice
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
Jedno pytanko. Oryginalnie był filc i simering. Nie wiem czemu wszyscy z tego filcu rezygnują.
26-03-2018 12:05:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
Po raz kolejny proponuję obejrzeć od deski do deski. Wszystko jest na filmie Smile
26-03-2018 12:55:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
Filc jest po to aby zbierać okej z lagi. Rezygnują tylko janusze

xyz
26-03-2018 13:18:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kaziq Offline
majster
*


Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
To dlaczego motocykle współczesne nie mają filcu? Filc byl potrzebny kiedy był 1 wargowy uszczelniacz, który miał tendencję do przepuszczania dużych smug oleju, przy 2 simeringach 2 wargowych rura ślizgowa jest tylko delikatnie tłusta co jest zjawiskiem porządanym bo i tak mamy "harmonijki".
26-03-2018 15:23:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kdudka Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 320
Imię: Kris
Skąd: Mysłowice
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
No mnie osobiście się wydaje że filc także chronił przed ewentualnym syfem gdy np. harmonijka się uszkodzi.
26-03-2018 15:29:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kaziq Offline
majster
*


Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #11
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
Obejrzyjcie porządnie ten film, tam jest wszystko wytłumaczone na podstawie wieloletnich doświadczeń z zawiasami z demoludów.[/quote]
26-03-2018 15:43:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
Filc faktycznie miał racje bytu - w momencie kiedy były całe harmonijki, siedział jeden uszczelniacz i zaczął puszczać. Minus tego rozwiązania jest taki, że prócz oleju zbiera tez pył, piasek i wszelki inny syf i przyjmuje wtedy rolę papieru ściernego. W tamtych czasach nie było dostępu do jakiś konkretnych uszczelniaczy, stąd raczej takie rozwiązanie. W tej chwili stosując 2x uszczelniacz AO zyskujesz 4 powierzchnie uszczelniające, a nie 1 jak fabrycznie. Odpowiednio założone i nie uszkodzone przy montażu ze szczelnym zgarniaczem lub nową harmonijką nie mają prawa przepuścić oleju przy niewytartej ladze. Kurz i brud zostaje "odcięty" zgarniaczem i nie dostaje się do środka jak w przypadku filcu. Nie spotkałem się z takim rozwiązaniem u innych producentów zarówno w motocyklowych zawieszeniach - showa, marzocchi, cz cross i inne i rowerowych - manitou, rock shox i również marzocchi. Przykro mi się czyta, jak jakiś specjalista z forum określa mnie mianem "Janusza" - uwierz mi, że to rozwiązanie przetestowane osobiście i nie opowiadałbym czegoś czego nie jestem pewien. Jeżeli faktycznie poci Ci się zawieszenie to zawiń do okoła szmatą i zawiąż - jak Rambo na czole. Na pewno pomoże i będzie działać lepiej niż filc Wink
26-03-2018 15:45:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo skinder za ten post.
kdudka Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 320
Imię: Kris
Skąd: Mysłowice
Pojazd: Romet Chart
Post: #13
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
Przekonuje mnie to co napisałeś.
26-03-2018 16:50:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
Zresztą, weź sobie ten filc "żywcem" wymontowany i "wypierz" go w benzynie / zmywaczu w jakimś kapslu czy czy kuwetce i zobacz co zostanie na dnie. Tak jak wspomniałem - przy ladze bez wytarć nie ma prawa nic puszczać. Zaraz po montażu może wyleźć jakiś nadmiar smaru czy oleju, ale to raczej oczywiste, że przez pierwsze ugięcia wszystko będzie się układać. Przelatany cały zeszły sezon na 2 zawieszeniach tak zrobionych w WSK + nowe zgarniacze i absolutnie zero wycieków.

Ciekawą rzecz też napisał ktoś w komentarzach - dolne podkładki uszczelniające są miedziane. We wszystkich zawieszeniach spotkałem stalowe + jakieś miękkie - z gumy? Tworzywa? Skóry? Trudno to po tylu latach określić co to wcześniej było. W każdym bądź razie nigdy miedziane. Katalog części sugeruje za to, że jest tam podkładka o określonych wymiarach i z dopisem... Cu Smile Ciekawa sprawa.
26-03-2018 17:11:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kaziq Offline
majster
*


Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #15
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
Ja napisałem że miedziane, przecież Cu to miedź.
26-03-2018 18:01:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 76
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 456
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 348
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 492
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 277

Reklama