Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
problem z CDI
Autor Wiadomość
miki123s Offline
Nowy
*


Liczba postów: 88
Imię: miki
Skąd: Siemiatycze
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #16
RE: problem z CDI
Otototo mi chodziło ten target . Ceweczka mam przewiniete masa od gołej blachy idzie a iskry brak

No i co poradzisz?

Romet ogar 200
Romet 50 t1
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-03-2018 21:48:53 przez miki123s.)
16-03-2018 21:44:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
kaziq Offline
majster
*


Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #17
RE: problem z CDI
Ile wynosi oporność twojej przewiniętej cewki, to układ z transformatorem czy bez?
16-03-2018 21:54:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
miki123s Offline
Nowy
*


Liczba postów: 88
Imię: miki
Skąd: Siemiatycze
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #18
RE: problem z CDI
Układ bez trans. A opór to chyba 20V (c os tak mówił mi elektryk )

Romet ogar 200
Romet 50 t1
17-03-2018 00:09:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #19
RE: problem z CDI
faktycznie opor wyrazamy w voltach.. pokaz nam ladnie wszystkie zdjecia i jak to jest rozwiazane bo masz tam balagan i brak wiedzy. zreszta skoro elektryk mowil ze opor to 20v to niech moze zrobi ten zaplon

xyz
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-03-2018 13:00:40 przez stqc.)
17-03-2018 13:00:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo stqc za ten post.
kaziq Offline
majster
*


Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #20
RE: problem z CDI
Widze lipa straszna, po co brać się za coś o czym nie ma się pojęcia? Moja cewka była przewinięta do oporności ponad 110 ohm-ów, wtedy przy silniku 175 była w stanie generować prawie 300 Volt-ów do zasilenia modułu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-03-2018 13:47:15 przez kaziq.)
17-03-2018 13:44:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo kaziq za ten post.
miki123s Offline
Nowy
*


Liczba postów: 88
Imię: miki
Skąd: Siemiatycze
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #21
RE: problem z CDI
Powiem tak: to prawda nie znam się, ale kupiłem od gościa zestaw(modół impulsator trans.) i z elektrykiem to robimy. Cewke dałem do mamy pracy tam elektrycy mi ja przewinęli drutem 0,2 mm. Także jak coś to proszę o łopatologiczne tłumaczenie Smile



a mam to podłączone tak:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/3bd95274cd09d923 modół
https://www.fotosik.pl/zdjecie/74dde776790735f3 stojan
https://www.fotosik.pl/zdjecie/529eaed107752fe7 masa

Romet ogar 200
Romet 50 t1
17-03-2018 15:33:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #22
RE: problem z CDI
Jak już to moduł ;P to powiem tak poszukaj na necie pinout swojego modułu, następnie inpulsator sygnał gorący podłącz do modułu cewkę jedno do masy drugie do modułu tam gdzie cewka, z modułu podłącz cewkę WN napięcia najlepiej tana od chinola i masę. Gaszenie podłącz już jak będzie pracował silnik. I sprawdź czy jest iskra jeżeli nie to miernik w dłoń i sprawdź czy cewka wytwarza napięcie przemienne przy kopnięciu. Jeżeli jest dobrze nawinięte to z 100v powinno się pojawić

xyz
17-03-2018 16:13:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo stqc za ten post.
miki123s Offline
Nowy
*


Liczba postów: 88
Imię: miki
Skąd: Siemiatycze
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #23
RE: problem z CDI
eeeeeee możesz mi to rozrysować i co mam kupić, proszę?

Romet ogar 200
Romet 50 t1
17-03-2018 16:32:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kaziq Offline
majster
*


Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #24
RE: problem z CDI
Oddaj to fachmanowi, szkoda nerwów, za usprawnienia biorą się ludzie którzy mają na to pomysł, a jeśli nie to oddają do kogoś kto się na tym zna.
17-03-2018 18:12:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo kaziq za ten post.
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #25
RE: problem z CDI
powiedz co masz konkretnie w tym zaplonie. Zerknij na schemat zaplonu w romet Charcie jest to identycznie rozwiazane ;P

xyz
17-03-2018 18:42:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
miki123s Offline
Nowy
*


Liczba postów: 88
Imię: miki
Skąd: Siemiatycze
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #26
RE: problem z CDI
No dobra zerkne.

a co do oddania u mnie w mieście nie ma kogoś takiego coby mi to zrobił wszyscy albo chinole albo simson tylko niedobitki emeryami jeżdżą Sad

A czy fakt iż mam oryginalną cewkę butelkową coś zmienia ?

Romet ogar 200
Romet 50 t1
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-03-2018 21:38:14 przez miki123s.)
17-03-2018 21:31:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
miki123s Offline
Nowy
*


Liczba postów: 88
Imię: miki
Skąd: Siemiatycze
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #27
RE: problem z CDI
Nie wiem. tyle roboty z tym cdi. Normalnie ręce odpadają. Jak możecie do dajcie jakiś schemat czy coś i najlepej co mam ewentualnie dokupić, bo sezon się zaczyna a ja od roku już nie jeżdżę jak go dostałem.

Tu macie moduł jaki dostałem od gościa: https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/b7ebb22f599cf2d5

Pomóżcie bo już sił na niego nie mam!!!

Romet ogar 200
Romet 50 t1
17-03-2018 23:14:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #28
RE: problem z CDI
Moduł napewno nie podłączany w taki sposób jak ci mechanik pokazał. Zacznij od tego czy cewka generuje odpowiednie napięcie i je zmierz i nam podaj

xyz
18-03-2018 03:09:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
sampras Offline
Nowy
*


Liczba postów: 75
Imię: Witold
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #29
RE: problem z CDI
Witam,


można zacząć od sprawdzenia poprawności połączeń elementów zapłonu.

Aby mieć pewność, że masa jest w porządku, można wszystkie punkty/przewody masowe podpiąć do obudowy silnika np. pod wkręt w obudowie silnika (na czas testu instalacji).

Sposób podłączenia przewodów do modułu CDI był pokazany na rysunku we wcześniejszym poście (16-03-2018 18:12:27).

W układzie zapłonowym CDI powinniśmy mieć:

1. Cewkę w iskrowniku, która ma zasilać moduł CDI: bezpośrednio (gdy cewka przewinięta) lub poprzez transformator np. 9V/220V (cewka nieprzewinięta). Cewka ta podpięta jest tylko do modułu CDI (wg rysunku). Druga strona cewki ma być podpięta do masy.

2. Impulsator podpięty jest do modułu CDI (wg rysunku ). Obudowa (podstawka) impulsatora musi mieć kontakt z masą.Impulsator musi być jak najbliżej metalowego (stal nie aluminium) elementu , który będzie wyzwalał impuls.

3. Moduł CDI podpinamy wg rysunku. Jedno połączenie idzie z modułu CDI do cewki butelkowej (lub cewki ze skutera) na to złącze (nr 1) do którego wcześniej podpięta była cewka w starym zapłonie platynkowym. Odpowiedni styk modułu musi być na stałe podpięty z masą. Inny styk modułu służy do gaszenia silnika poprzez zwarcie styku na chwilę do masy.

4. Cewka butelkowa (lub cewka ze skutera) podpięta jest jednym złączem (nr 1) do modułu CDI a drugim (nr 15) do masy. Przewód wysokiego napięcia z cewki idzie na świecę. Na czas testów odpiąć te przewody z cewki butelkowej ze złącza nr 1, które nie są połączone z naszym obwodem CDI (np. jeśli są takie podpięte ze stacyjki).


Testowanie.
Świeca podpięta do sprawdzenia iskry. Jeśli przy próbie rozruchu silnika nie pojawia się iskra (próbujemy na kliku świecach) to próbujemy zmierzyć rezystancję cewki zasilającej CDI, rezystancję impulsatora oraz napięcie na cewce zasilającej moduł CDI. Powinniśmy też sprawdzić cewkę butelkową.

Aby zmierzyć rezystancję cewki CDI musimy ją odpiąć od modułu CDI. Miernik uniwersalny ustawiamy na pomiar rezystancji (zakres rzędu 2k). Jeden przewód miernika dajemy do przewody cewki drugi do masy. Zwykle zmierzona rezystancja jest od 150ohm do 400ohm.

Podobnie mierzymy rezystancję impulsatora uprzednio odpinając go od modułu CDI. Wartoś zmierzona jest zwykle od 15ohm do 200ohm.


Za pomocą miernika uniwersalnego próbujemy zbadac napięcie na cewce zasilającej CDI. Z powrotem podpinamy cewkę CDI i impulsator do modułu CDI.
Miernik ustawiamy na pomiar napięcia przemiennego. Podpinamy miernik jednym przewodem do przewiniętej cewki CDI (zasilajacej moduł CDI), drugim do masy (silnik). Uruchamiamy energicznie rozrusznik. Cewka powinna dawać napięcie, powiedzmy od ok.40V do ok. 300V.

Jak sprawdzić cewkę butelkową - w sieci są opisy np. za pomocą baterii 9V.


Pozdrawiam
18-03-2018 04:00:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
miki123s Offline
Nowy
*


Liczba postów: 88
Imię: miki
Skąd: Siemiatycze
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #30
RE: problem z CDI
no dobra to ja rozumiem to tak:
Cytat:1. Cewkę w iskrowniku, która ma zasilać moduł CDI: bezpośrednio (gdy cewka przewinięta) lub poprzez transformator np. 9V/220V (cewka nieprzewinięta). Cewka ta podpięta jest tylko do modułu CDI (wg rysunku). Druga strona cewki ma być podpięta do masy.

czyli tak jak wcześniej na schemaci i tak jak mam,

Cytat:2. Impulsator podpięty jest do modułu CDI (wg rysunku ). Obudowa (podstawka) impulsatora musi mieć kontakt z masą.Impulsator musi być jak najbliżej metalowego (stal nie aluminium) elementu , który będzie wyzwalał impuls.

czyli że takiej blaszki na krzywce czy jak bo od niego wychodzą 2 kabelki jeden na mase a drugi do modułu,

Cytat:3. Moduł CDI podpinamy wg rysunku. Jedno połączenie idzie z modułu CDI do cewki butelkowej (lub cewki ze skutera) na to złącze (nr 1) do którego wcześniej podpięta była cewka w starym zapłonie platynkowym. Odpowiedni styk modułu musi być na stałe podpięty z masą. Inny styk modułu służy do gaszenia silnika poprzez zwarcie styku na chwilę do masy.

możesz mi jakoś to rozrysować czy coś bo dla mnie to wszystkie mogą nieć nr.1
no i to bo też nie poniemaju

Cytat:4. Cewka butelkowa (lub cewka ze skutera) podpięta jest jednym złączem (nr 1) do modułu CDI a drugim (nr 15) do masy. Przewód wysokiego napięcia z cewki idzie na świecę. Na czas testów odpiąć te przewody z cewki butelkowej ze złącza nr 1, które nie są połączone z naszym obwodem CDI (np. jeśli są takie podpięte ze stacyjki).

no i znowu te cyferki
czyli, że jak?



A i jeszcze co Wy na to?
http://www.jawaczesci.pl/1271,tlok-38-25...niowy.html

Romet ogar 200
Romet 50 t1
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-03-2018 15:07:27 przez miki123s.)
18-03-2018 14:54:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 20:28:43
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 38
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 236
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 442
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 87
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 340
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 489
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19217
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 240
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 823
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 258

Reklama