Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
Autor Wiadomość
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #136
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
W życiu nie wrócę do tego tragicznego, żeby nie powiedzieć gównianego, zapłonu platynkowego z Dezametu. Syf jakich mało, Jawowski jest o wiele lepszy.
Ja ten zapłon dobrze znam, wiem co może mu dolegać. Ale najpierw wyeliminuję podstawowe rzeczy, które są słabe czyli gaźnik.
Dzisiaj dostałem kanapę, 30 zł ale wszystko po sąsiedzku robione Smile jak na moje efekt jest super. Pierwszy raz usiadłem się na T-1 z kanapą i muszę przyznać, że pozycja jest lepsza niż w Charcie, siedzi się lepiej, bardziej wyprostowany kręgosłup, idealna pozycja na trasy Smile





Dodam tylko, że to na 75% wina gaźnika, bo jak zmieniłem na inny to wkręcił się na dość wysokie obroty jak dodałem gazu, trochę go jakby odcinało po czym zgasł. I nie odpalił zaś, tzn z problemami. Mi to śmierdzi problemami z gaźnikiem, bo uszkodzony moduł (który jest nowy) lub impulsator dawałyby takie objawy, że wkręcił by się ledwo ponad wolne obroty i nie reagowałby całkiem na gaz, buczałby ale nie potrafiłby przepalić mieszanki.
Miałem podobnie w Charcie jak go kupiłem, zmieniłem moduł jak i cały zapłon (który jest teraz w T-1) a winnym, po oględzinach, okazał się pęknięty drut od cewki zapłonowej, który podczas drgań otwierał i zamykał obwód. Tylko wtedy na samym końcu zanikła iskra.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-01-2018 01:59:18 przez JGNZM.)
10-01-2018 01:47:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,411
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #137
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
Patent na mocowanie pokrowca Smile mam nadzieję, że jak nabierze wody (deszcz) to nie naciągnie się i te zagięcia w drugą stronę nie puszczą. Do tego powinno być 9 przeszyć poprzecznych Tongue no ale za 3 dyszki ...

No i plus za te podkładki podkładów kolejowych, których już nie ma ....

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-01-2018 11:26:35 przez joozek.)
10-01-2018 11:23:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #138
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
Jejku, czepiać się takich szczegółów za taką cenę... Jeszcze weź pod uwagę, że tapicer robił mi pokrowiec mając na wzór stary podarty więc i tak jest dobrze Tongue
10-01-2018 16:44:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dawidbarganski Offline
80/3M w charcie fajnie grzeje
*


Liczba postów: 206
Imię: Dawid
Skąd: GWE
Pojazd: Romet Chart
Post: #139
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
co jest z chartem ?
10-01-2018 23:34:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #140
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
Nic, działa jak zawsze. Jedynie mam zdjętą kanapę, bo miałem w planach uszyć nowy pokrowiec ale na razie nic z tego :/
11-01-2018 01:36:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #141
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
Złom T-1 powoli zaczyna mnie denerwować. Nigdy więcej nie kupię jakiejkolwiek części typu wał czy cylinder nowej produkcji, bo to tylko problemy. Nie polecam, syf jakich mało. Założyłem nowe gaźniki, oryginalne, w innych motorowerach sprawne, wciąż nic. Chociaż na elektroniku na pych odpalił w końcu, tyle że jak już zgasł to umarł i do teraz nie odpalił. Nie mam pomysłów, próbowałem na platynkach i nadal to samo.
Może po prostu musi się dotrzeć? Słyszałem o takich właśnie przypadkach, że przez pierwsze kilkanaście kilometrów zdarzały się takie problemy. Przychodzi wam coś więcej do głowy? Bo mi nie, sprawdzałem na 2 zapłonach elektronicznych, 3 różnych impulsatorach. Moduł mogę jeszcze podmienić ale ten jest nowy więc wątpię że to ta sprawa. A może to, że magneto nie nachodzi na całość cewek? W Charcie są w całości zakryte, a tu 1/5 wystaje?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-01-2018 01:24:40 przez JGNZM.)
13-01-2018 01:24:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,411
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #142
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
eeee...no nie poddawaj się Big Grin

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
13-01-2018 01:30:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #143
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
Sprawdź go na platynkowym zapłonie Big Grin

Ogólnie ładny - tylko czy ta kanapa nie jest jakby przekrzywiona w jedną stronę?

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
13-01-2018 01:35:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #144
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
Od razu to może nie, ale powoli mnie wkurza...
Jest krzywa, bo rama z tyłu jest lekko krzywa a konkretnie na szpilkach amortyzatorów. I sprawdzałem go na platynkach, nawet są założone na zdjęciu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-01-2018 01:38:11 przez JGNZM.)
13-01-2018 01:37:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #145
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
Silnik nie ma jakiś mechanicznych oporów przy obracaniu ? Zapłon ustawiałeś z lampą i czujnikiem ? Może rowek na klin jest w złym miejscu.
13-01-2018 01:37:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,411
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #146
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
(13-01-2018 01:35:45)Odrestaurator napisał(a):  Ogólnie ładny - tylko czy ta kanapa nie jest jakby przekrzywiona w jedną stronę?

Jejku, czepiać się takich szczegółów za taką cenę Big Grin jest krzywa bo rama jest krzywa Big Grin

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
13-01-2018 01:39:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #147
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
Silnik bez świecy kręcąc magnetem jest ok, nie czuć za dużo różnicy między innymi silnikami. Zapłon ustawiałem czujnikiem zegarowym na około 2,8mm przed GMP. Rowek jest na około 90*, tak jak być powinien. Mi się wydaje, że to wciąż kwestia dotarcia silnika albo coś...
13-01-2018 01:40:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
sampras Offline
Nowy
*


Liczba postów: 75
Imię: Witold
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #148
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
Witam,

najlepiej testować na sprawdzonym zapłonie platynkowym, sprawdzonej świecy, spawdzonej fajce i sprawdzonym gaźniku.

Co do iskrownika - sprawdzamy iskrę bez świecy i fajki - kabel wysokiego napięcia w odległości 4-5mm od obudowy silnika/masy i kopiemy - musi być iskra.

Właściwa przerwa na platynkach i świecy.

Sprawdzić czy gaźnik podaje mieszankę do komory spalania, na świecę,
itd, itd.

Ładny kolor Rometa.

Powodzenia.


.
(13-01-2018 01:40:41)JGNZM napisał(a):  Silnik bez świecy kręcąc magnetem jest ok, nie czuć za dużo różnicy między innymi silnikami. Zapłon ustawiałem czujnikiem zegarowym na około 2,8mm przed GMP. Rowek jest na około 90*, tak jak być powinien. Mi się wydaje, że to wciąż kwestia dotarcia silnika albo coś...
13-01-2018 02:07:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #149
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
Zmartwychwstał tyle w temacie xD
Tyle kombinacji, tyle teorii a i tak wyszło na moje. CYLINDER panowie i panie, teraz kupiłem Almota i od razu poszedł na szlif 38,25mm czyli R1 i odpalił dosłownie za 3 kopem. Teraz to już od pierwszego odpala Big Grin
Aktualnie brakuje mi tylko pospawać pręt hamulca i go pomalować na kolor Rometa i to by było na tyle plus pomalować nóżkę centralną (którą musiałem jeszcze raz spawać :/ )
Miałem jeszcze drobne problemy z automatem biegów ale dałem mocniejszą sprężynę, doregulowałem go i wyczułem go. Ogólnie strasznie delikatna sprawa, bo trzeba tylko dosłownie delikatnie popchnąć dźwignię, żeby wskoczył 2b. Jeśli zrobimy to za mocno to wskoczy luz między 2 a 3 biegiem. Widocznie ten typ tak ma.



I zapraszam na filmik Smile
https://youtu.be/ea7a-zUjBqk
23-02-2018 19:10:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kaziq Offline
majster
*


Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #150
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
za szybko pyka ciut.
23-02-2018 20:06:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Pytania o odnośnie składa...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 15:39:15
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 27
Romet ale jaki model
Ostatni post: usertm
Dzisiaj 10:41:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 78
Zatarty S38
Ostatni post: Dinozaur
Dzisiaj 01:43:18
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 1534
Romet kadet 023
Ostatni post: romek
Wczoraj 15:57:21
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 370
Schemat instalacji dla Ro...
Ostatni post: damian94
Wczoraj 13:44:36
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 18563
Działanie stacyjki w Sims...
Ostatni post: Bob_Harley
05-06-2025 21:16:48
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 1803
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
05-06-2025 05:55:07
» Odpowiedzi: 47
» Wyświetleń: 3527
Ustawienie gaźnika 16N3 w...
Ostatni post: Bob_Harley
04-06-2025 22:34:01
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 2486
Romet Kadet M780W '88 tab...
Ostatni post: romek
04-06-2025 19:05:54
» Odpowiedzi: 32
» Wyświetleń: 3519
Romet Ogar 200 – AC-CDI w...
Ostatni post: cebula642
03-06-2025 21:46:29
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 254
Pytania dotyczące Wigry 2
Ostatni post: usertm
03-06-2025 18:03:09
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 239
Wał 019
Ostatni post: bkrukl
03-06-2025 08:18:43
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 188
Siedzenie Komar 2360
Ostatni post: Oskar
03-06-2025 00:51:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 145
Nowy nabytek Ogar 202
Ostatni post: Arkadiusz4t
01-06-2025 22:15:28
» Odpowiedzi: 36
» Wyświetleń: 46461
Romet Ogar 200 Cross
Ostatni post: tramwajarz
01-06-2025 21:44:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 166

Reklama