Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Romet Ogar 200 (1983-1990) - Dyskusja ogólna
|
Autor |
Wiadomość |
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Romet Ogar 200 (1983-1990) - Dyskusja ogólna
(08-10-2017 15:19:58)bartosz1907 napisał(a): na Ogarze 200 ta naklejka była drukowana na folii. W moim wigry 3 również. Wzór naklejki identyczny. Czyli naklejka nie jest z jakiejś krótkiej serii a stosowana była przez Romet przez ładnych parę lat.
Stosowana może i była na rowerach. O jej zastosowaniu w Ogarze wiadomo póki co tyle, co o Twoim egzemplarzu. Jakimś dziwnym trafem nie zachowała się nigdzie indziej, ani na dotychczas spotkanych przez nas egzemplarzach, ani archiwalnych zdjęciach. Tym samym jej zastosowanie w tym motorowerze wydaje się być tylko krótkoterminowe i taką też informację zostawiam oficjalnie. Oczywiście nie zamykam się na zmiany, ale tylko pod warunkiem uzyskania wiarygodnych informacji i fotografii świadczących, jakoby było inaczej niż jest to podane w Wiki.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
08-10-2017 21:28:03 |
|
|
komarinho
długodystansowiec
Liczba postów: 552
Imię: Paweł
Skąd: Sanok/Kraków
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
10-10-2017 09:03:20 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
[split] Romet Ogar 200 (1983-1990)
Marwerick - zadał pytanie dnia 10-01-2018
"mam pytanie do was odnośnie przedniego widelca/zawieszenia w ogarze 200
chodzi mi o różnice w długości dolnych lag i sprężyn a także czy konstrukcja bardzo się różni w pierwszych rocznikach ogarów z długą główką ramy a krótszą główką ramy i z czego można podpasować części w ogarze z dłuższą główką, i jeszcze na koniec jeśli kupywać/wybierać to z jaką długością główki".
joozek odpowiada -
"Lagi w obu wersjach sa takie same fi 25 mm i długość, sprężyny nie.
Przy dłuższej sztycy 23 cm, sprężyny maja długość 24 cm. Dobierzesz np od T-1 z rocznika 79 i w górę.
Wersja z krótką sztyca 18 cm, ma sprężyny 22 lub 20 cm, spotkałem się z jednymi i drugimi.
Przy doborze sprężyn, oprócz dlugosci, zwróć uwagę na ich grubosc, bo przy lagach 23 mm byly cieńsze.
Obecnie sprzedawane nowe, chińskie, są grubsze, do lag 25 mm, ale ich jakość ... poniżej krytyki, nie polecam.
Co do polecanej wersji, nie ma różnicy, z tego co wiem to tylko pierwszy rocznik 83, miał dłuższą sztyce.
Co do jakości i wygody jazdy - może Piotr coś napisze, ma obie wersje. Kolekcjonersko - stawiałbym na 1983 r".
Notatka od Quake96, 20-01-2018 01:47:14
Joozku, jedno małe "ale". Długość lag w obu zawieszeniach była inna. Nie pomierzę Ci tego teraz, ale jestem pewien, że była różnica w lagach, jak i sprężynach. Jeśli nie zapomnę, to przy okazji może zmierzę, bo powinny mi się jakieś walać po piwnicy
Co do komfortu jazdy, to nie czuję większej różnicy. Każdy Ogar prowadzi się nieco inaczej, wiadomo, że co sztuka to trochę inna, ale sam komfort jazdy wydaje się bez większych różnic.
PS: Długa sztyca była jeszcze do końcówki 84 roku.
Post przenoszę do odpowiedniego wątku dyskusyjnego
|
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
11-01-2018 18:24:49 |
|
2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
jacomoto (10-03-2022), Szatek (01-11-2018)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|