Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
|
Autor |
Wiadomość |
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
30-12-2017 00:54:50 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
Wymień koniecznie te podkladki podkladow kolejowych, nad cybantami kierownicy. No chyba, ze to przeciwwagi, by ja dociazyc i by nie drgala.
Pozdrawiam
Rozwiertak super sprawa, do tego pamieta czasy PRLu
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-12-2017 01:03:54 przez joozek.)
|
|
30-12-2017 01:01:10 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Rafku (01-08-2018)
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
30-12-2017 23:01:59 |
|
1 osoba postawiła piwo JGNZM za ten post:1 osoba postawiła piwo JGNZM za ten post.
joozek (12-30-2017)
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
06-01-2018 18:19:56 |
|
3 użytkowników postawiło piwo JGNZM za ten post:3 użytkowników postawiło piwo JGNZM za ten post.
Blues (01-06-2018), joozek (01-06-2018), marcin1479 (01-06-2018)
|
bubzon
Nowy
Liczba postów: 20
Imię: Krzysiek
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
Fajna robota, mam też podobnego bzyka i mam nadzieję, że kiedyś się za niego wezmę. Jest już skompletowany i nawet zapłon od charta. Co do modułu, to faktycznie z tym oryginalnym ciasno tam, ale ja zamówiłem na olx moduł od gościa i on takie płaskie robi i do schowka fajnie wchodzi. Pewnie można się dogadać i inną obudowę nawet
https://www.olx.pl/oferta/ulepszony-modu...0cde57d2f6
Fajnie z cewką mi podpowiedziałeś, bo oryginalna butelkowa psuje efekt, a tutaj udało się ukryć, świetna sprawa. Próbowałeś go już odpalać? Coś czytam, że ma ciężko. Ja trochę z tym zapłonem walczyłem i jeśli to jest oryginalny od charta, to nie będzie chodził jak trzeba. Chyba, że masz wersję z motoryny. Gdzieś tutaj temat mam i znalazłem informacje na elektrodzie. Wał charta kręci się w drugą stronę niż tutaj, dlatego trzeba zmienić biegunowość impulsatora, odlutowujesz dwa przewody i lutujesz odwrotnie. W razie czego jakby nie chciał odpalić i strzelał z gaźnika. Można to poznać, bo iskra wtedy tak jakby późno występuje na świecy i czasem widać jakby znikała. Przerabiałem temat.
Żarówkę jaką masz przodu? Normalną od charta? U mnie pali wszystkie żarówki jak dodam gazu na tym zapłonie,a cewek od ładowania nawet nie wykorzystałem.
Naklejki faktycznie niezłą robotę robią.
Ramkę licznika normalnie da się wymienić? Nigdy nie próbowałem, ona jakoś zaciskana jest?
Mam jeszcze pytanie co do centrowania, bo też mam bicie w przednim kole góra dół i gościu, który się tym zajmuje powiedział mi, że lepiej nową obręcz kupić. U mnie normalnie kierownica w rękach podskakuje podczas jazdy. Ciężko to korygować?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2018 18:35:52 przez bubzon.)
|
|
07-01-2018 18:33:25 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
(07-01-2018 18:33:25)bubzon napisał(a): Fajnie z cewką mi podpowiedziałeś, bo oryginalna butelkowa psuje efekt, a tutaj udało się ukryć, świetna sprawa. Próbowałeś go już odpalać? Coś czytam, że ma ciężko. Ja trochę z tym zapłonem walczyłem i jeśli to jest oryginalny od charta, to nie będzie chodził jak trzeba. Chyba, że masz wersję z motoryny. Gdzieś tutaj temat mam i znalazłem informacje na elektrodzie. Wał charta kręci się w drugą stronę niż tutaj, dlatego trzeba zmienić biegunowość impulsatora, odlutowujesz dwa przewody i lutujesz odwrotnie. W razie czego jakby nie chciał odpalić i strzelał z gaźnika. Można to poznać, bo iskra wtedy tak jakby późno występuje na świecy i czasem widać jakby znikała. Przerabiałem temat.
Nie rozumiem sensu zmiany polaryzacji impulsatora, skoro magneto i tak tworzy pole magnetyczne o zarysie sinusoidalnym, czyli zapłon będzie produkował prąd zmienny, tak samo impulsator. Silnik pracuje teoretycznie dobrze, tylko tyle, że ma problem z wkręceniem się na obroty a wolnych nie chce utrzymać. Wydaje mi się, że to wina zbyt ciasno spasowanego tłoka i cylindra oraz gaźnika aniżeli impulsatora. Zapłon ustawiałem czujnikiem zegarowym, występuje około 2,80mm przed GMP i tak też jest z iskrą. Chociaż spróbować można zrobić to co pisałeś, ale wg mnie nie ma to sensu, lecz kto wie.
Cytat:Żarówkę jaką masz przodu? Normalną od charta? U mnie pali wszystkie żarówki jak dodam gazu na tym zapłonie,a cewek od ładowania nawet nie wykorzystałem.
Żarówkę mam od Charta 25/25W. Ona jest podłączona jak fabryczne w Charcie, czyli prąd z obydwóch cewek idzie na żarówkę. Światło tylne i klakson (na prąd zmienny) mam na cewkach ładowania, które są zmasowane (tym wspólnym przewodem z zapłonu). Przypomnę tylko, że org cewki są bezmasowe.
Cytat:Naklejki faktycznie niezłą robotę robią.
Ramkę licznika normalnie da się wymienić? Nigdy nie próbowałem, ona jakoś zaciskana jest?
Ramkę licznika, jak masz brzydką, to kupujesz nową na stolmot (link jest gdzieś wcześniej) i zakładasz nową. Ale uważaj, bo łatwo można ją od zewnątrz zgiąć. Tak, jest zaciskana na całym obwodzie, ja to u siebie zacisnąłem uderzając tępym śrubokrętem.
Cytat:Mam jeszcze pytanie co do centrowania, bo też mam bicie w przednim kole góra dół i gościu, który się tym zajmuje powiedział mi, że lepiej nową obręcz kupić. U mnie normalnie kierownica w rękach podskakuje podczas jazdy. Ciężko to korygować?
Bicie góra-dół bardzo ciężko się reguluje, chyba nawet nie da się go w 100% zlikwidować. Przynajmniej nie z moimi umiejętnościami. Aczkolwiek da się je zminimalizować.
Romet Charteł bogiem mym
Romet Traper nałogiem mym
CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O
W sensie zamyka licznik
|
|
07-01-2018 22:00:52 |
|
|
bubzon
Nowy
Liczba postów: 20
Imię: Krzysiek
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
(07-01-2018 22:00:52)JGNZM napisał(a): Nie rozumiem sensu zmiany polaryzacji impulsatora, skoro magneto i tak tworzy pole magnetyczne o zarysie sinusoidalnym, czyli zapłon będzie produkował prąd zmienny, tak samo impulsator. Silnik pracuje teoretycznie dobrze, tylko tyle, że ma problem z wkręceniem się na obroty a wolnych nie chce utrzymać. Wydaje mi się, że to wina zbyt ciasno spasowanego tłoka i cylindra oraz gaźnika aniżeli impulsatora. Zapłon ustawiałem czujnikiem zegarowym, występuje około 2,80mm przed GMP i tak też jest z iskrą. Chociaż spróbować można zrobić to co pisałeś, ale wg mnie nie ma to sensu, lecz kto wie.
Poszukaj mojego tematu miałem to samo. Jakaś różnica widać jest, znalazłem na elektrodzie jakiś temat i sprawdziłem. To tylko 2 przewody. Wcześniej gaźniki zmieniałem, ustawiałem gmp po kilka razy wczęśniejszy i późniejszy i już prawie się poddałem, a jaki był mój zachwyt gdy po odwróceniu biegunowości wszystko zaśpiewało. Normalnie szok, zdziwiony byłem, że nigdzie nikt o tym nie pisał. Objawy dokładnie jak u ciebie. Przez to ten moduł z olx kupiłem, bo myślałem, że jest spalony. Rezystancje na cewkach wszystkich i impulsatorze sprawdzałem i niby w porządku, a nie palił jak trzeba.
Ludzie też mi doradzali, żeby gaźnik sprawdzać, ale miałem platynkowy zapłon na podmianę i wszystko latało na nim.
Mam temat, poczytaj:
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...#pid530334
Notatka od JGNZM, 07-01-2018 23:18:22
Na przyszłość, nie cytuj całych postów.
|
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2018 23:04:07 przez bubzon.)
|
|
07-01-2018 22:58:32 |
|
1 osoba postawiła piwo bubzon za ten post:1 osoba postawiła piwo bubzon za ten post.
JGNZM (01-07-2018)
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
07-01-2018 23:16:49 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
08-01-2018 22:05:08 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
09-01-2018 01:21:41 |
|
|
Artur
Zachmurzony
Liczba postów: 2,357
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
|
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
(09-01-2018 01:21:41)JGNZM napisał(a): Tylko problem jest taki, że ten silnik jak odpali (na pych bez problemu), to pracuje normalnie, nie strzela ani nic. Problemem jest wejście na wyższe obroty i utrzymanie wolnych. A to wina gaźnika raczej
Niekoniecznie. Jak zapłon ma problem, to może mieć kłopot z szybszą generacją iskry. Nie pytaj, dlaczego, ale czasem się mi tak zdarzało.
Też próbowałem kiedyś wrzucać zapłon z Charta (do 023), i co ja się z nim namęczyłem... padł moduł, później cewki cudowały, obeszło się cewki dzwonkowym to znowu WN coś miała problem... aż wróciłem do tradycyjnego. Grunt to mieć dobre i pewne części. Objawy były podobne - najpierw odpalał ledwo-ledwo, jak zaczął odpalać - to nie chciał się wkręcać.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2018 13:11:41 przez Artur.)
|
|
09-01-2018 13:10:42 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|