Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 1 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remont silnika
Autor Wiadomość
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #91
RE: Remont silnika
Łożyska siedzą. Jutro planuję złożyć skrzynię. Mam problem ze zmieniaczem:

Czy to coś gdzie są te ząbki ma zaskoczyć na sprężynkę? Na zdjęciu pokazane miejsca gdzie ma to wejść?

02-11-2017 19:03:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
krystian276 Offline
Prezes FS-Garage
*


Liczba postów: 368
Imię: Krystian
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Kadet
Post: #92
RE: Remont silnika
Tam powinna być taka mała dźwigienka z ząbkiem zahaczona o tą sprężynkę Tongue

Każdy kiedyś zaciągnął się z baku :F
"Legends never die, they become a part of you"
03-11-2017 01:29:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #93
RE: Remont silnika
Wracam po prawie miesiącu.
Silnik złożyłem już 3 tygodnie temu, ale nie miałem kiedy o tym napisać.

Pewnie niektórzy z Was widzieli moje posty dot. ciężko chodzącego wału. Teraz chodzi trochę lżej, ale jest też inna sprawa. Doszło w końcu do odpalenia. Chcę kopać, a tu kopnik zablokowany. Ściągnąłem cylinder, ale i to nie pomogło. Na drugi dzień zdjąłem iskrownik co było przyczyną zablokowanego kopnika. Sprawdzam iskrę, a tu nie ma. Trzeba było umyć iskrownik w nafcie i iskra wróciła. W końcu przyszedł czas na odpalenie. NIe łapał za nic, okazało się, że kondensator stykał się z krzywką. Nareszcie zaczął łapać i odpalił...ale za chwilę zgasł, a to za sprawą ciężko chodzącego wału. Na drugi dzień chciałem odpalać i nic. Iskra niebieska, paliwo dochodzi, kompresja bardzo dobra, przerwa na platynkach to 0,4mm i szczelinomierz wchodzi z niedużym oporem. Dodatkowo nie wiem jak to jest, ale na biegu wciskająć sprzęglo koło kręci się jak użyję siły. Regulowałem to też na wiele sposobów.
Doradzilibyście coś w tej sprawie, bo już naprawdę skończyły mi się pomysły Sad

Z góry dziękuję Smile
29-11-2017 16:25:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #94
RE: Remont silnika
A czy czasami przeciwwagi nie obcierają o ścianki komory korbowej? Być może wał wymaga dystansowania na łożyskach, brak podkładek w odpowiednim miejscu poskutkował przesunięciem się wału. To nie pewna teoria, ale warto sprawdzić.

Co do obracania się koła na sprzęgle to normalne, że minimalnie sprzęgło ciągnie.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
29-11-2017 17:25:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #95
RE: Remont silnika
Powiem Ci, że kiedy ruszalem kopnikiem to nie słychać było tarcia. Wał jest prawdopodobnie chiński więc wiadomo jak to jest z jakością.

Co do koła to muszę naprawdę mocno nim pociągnąć a czasem nawet nie kręci się
29-11-2017 17:43:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #96
RE: Remont silnika
Kurcze nie wiecie co temu zaplonowi jest?
29-11-2017 20:25:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Stachu.G Offline
"Dziecko kirca"


Liczba postów: 1,088
Imię: Staszek
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Chart
Post: #97
RE: Remont silnika
Odprężyłeś łożyska po złożeniu i skręceniu silnika? Najprawdopodobniej to skutkuje ciężko obracającym się silnikiem.

...
30-11-2017 18:57:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kaziq Offline
majster
*


Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #98
RE: Remont silnika
Już mu pisałem, rzekomo odprężył dośc dobrym młotkiem ale nie pomogło.
30-11-2017 19:17:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #99
RE: Remont silnika
Bo zazwyczaj nie pomaga. Trzeba na cieplo-zimno skladac silnik, bardzo pomaga tez utrzymanie wysokiej temperatury podczas skrecania polowek silnika. Ostatnio przez to przechodzilem i efekt byl taki ze walki ladnie sie krecily.
30-11-2017 21:23:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #100
RE: Remont silnika
Jeden karter grzałem w piekarniku przy 120 stopniach.
30-11-2017 21:39:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #101
RE: Remont silnika
Moze za malo. Ja mam opalarke elektyczna i grzeje po gniazdach lozysk dobre 10 minut az parzy caly karter. Przy skrecaniu tez grzeje, bo to rownie wazne. Niby kartery tak skladne powinny sie ladnie zejsc bez tego, no ale przezorny zawsze ubezpieczony. Lozyska na walkach tez powinny wchodzic do samego konca.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-11-2017 23:54:05 przez charper.)
30-11-2017 23:51:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #102
RE: Remont silnika
Rozwiązałem przyczynę dotyczącą odpalania. Prosta, ale jadnak: śrubka wolnych obrotów była zbyt wkręcona.

Nareszcie odpalił jednak ma z tym lekkie trudności. Gaz trzeba trzymać cały czas bo inaczej zgaśnie. A to z powodu nieszczęsnego wału Sad

Macie jakieś propozycje co dalej z tym zrobić?
01-12-2017 18:14:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Stachu.G Offline
"Dziecko kirca"


Liczba postów: 1,088
Imię: Staszek
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Chart
Post: #103
RE: Remont silnika
Tutaj metoda składania nie ma nic do tego, zawsze trzeba odprężyć łożyska po skręceniu połówek i nie sztuka też użyć ciężkiego młota i uderzyć za ucha gdzie popadnie, bo trzeba też wiedzieć gdzie. Jeśli wał po pozbyciu się osprzętu zapłon-sprzęgło nadal ciężko się kręci co wkluczy jego przestawieniu/uszkodzenie podczas montażu, dobierz pobijak do wymiarów gniada simeringa wału i uderz,a z której strony, tutaj przydał by się już czujnik zegarowy żeby określić który czop ma największe bicia.

...
01-12-2017 20:47:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #104
RE: Remont silnika
No to jutro biorę się za rozbieranie.

A powiesz mi dlaczego trzeba bić w simmeringi?
01-12-2017 20:58:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Stachu.G Offline
"Dziecko kirca"


Liczba postów: 1,088
Imię: Staszek
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Chart
Post: #105
RE: Remont silnika
Nie w simering!
Simering jest z gumy zniszczysz go nie przeniesie żadnej siły i nic ci to nie da. W gniazda simeringu,miejsca osadzania-aluminiowy odlew po to żeby odprężyć łożyska wału.

...
02-12-2017 21:53:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Rejestracja na białe tabl...
Ostatni post: Korczas
Dzisiaj 18:50:37
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 37
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 18:48:14
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 585
Komar 2352W '78 - Madziar...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 12:41:53
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 2292
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: usertm
Dzisiaj 11:53:46
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 603
czy sie opłaca rame do og...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 10:21:59
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 59
Współczesny kranik
Ostatni post: romek
Dzisiaj 00:19:00
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 181
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
22-11-2024 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 187
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
21-11-2024 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 289
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 413
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 140
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 415
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 552
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 93
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19281
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 120

Reklama