Charper składa charta czyli po trupach do celu
|
Autor |
Wiadomość |
skinder
Uczeń
Liczba postów: 196
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
|
RE: Charper składa charta czyli po trupach do celu
Koszt statora, magneta, cewki, modułu i regulatora nie powinien przekroczyć 150zł, dorobienie krzywki u tokarza + podstawa i jest coś, przy czym nie trzeba siedzieć. Jeżeli masz bezlik czasu to takie rozwiązanie na pewno jest tańsze i lepsze, ale dla raczej dla hobbisty. Spędzone godziny na nawijaniu cewek i lutowaniu modułów można by na jakiś biznes, inne hobby albo po prostu na jazdę. Wciąż są to rozwiązania nieprzetestowane na dłuższą metę i niepewne, a wytworzone samemu elementy ciężko może być zastąpić innymi i raczej utrudnia niż ułatwia jakieś naprawy. Nie mniej jednak podziwiam, bo trzeba mieć upór, chęci i cierpliwość do takich prac, o czasie nie wspominając.
|
|
30-10-2017 18:32:34 |
|
|
charper
detyfusan
Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Charper składa charta czyli po trupach do celu
(30-10-2017 18:32:34)skinder napisał(a): Koszt statora, magneta, cewki, modułu i regulatora nie powinien przekroczyć 150zł, dorobienie krzywki u tokarza + podstawa i jest coś, przy czym nie trzeba siedzieć. Jeżeli masz bezlik czasu to takie rozwiązanie na pewno jest tańsze i lepsze, ale dla raczej dla hobbisty. Spędzone godziny na nawijaniu cewek i lutowaniu modułów można by na jakiś biznes, inne hobby albo po prostu na jazdę. Wciąż są to rozwiązania nieprzetestowane na dłuższą metę i niepewne, a wytworzone samemu elementy ciężko może być zastąpić innymi i raczej utrudnia niż ułatwia jakieś naprawy. Nie mniej jednak podziwiam, bo trzeba mieć upór, chęci i cierpliwość do takich prac, o czasie nie wspominając.
lepiej rozwiązywać problemy znane niż nieznane. W powyższym temacie można przeczytać, że prądnicę modyfikowałem kilka razy. Instalacje elektryczna charta-również. Jedyna niewiadomą jest obecnie regulator. Jest zaprojektowany na 12A, tylko że u mnie jest jedna cewka ładowania, nawinięta nie na jakąś supermoc, bo na supermoc są nawinięte cewki świetlne, które na wolnych obrotach dają 11V czyli nie nadaja się do ładowania. Przy czym te 3 cewki dają razem około 5 amper, a cewka ładowania niecałe 2A, także o regulator byłbym spokojny. Nie jest to wyżyłowana konfiguracja, (jest jeszcze jedno miejsce na cewkę nawet), ale spełnia swoje założenia, czyli:
-na oryginalnych podzespołach, zmianie ulega jedynie impulsator i cewki, ewentualnie moduł;
-zasilanie przedniej lampy na ekstra poziomie, żarówka h4 55/60W świeci tak jak w aucie;
-impulsator tak samo dokładny jak fabryczny, bardzo wysoka powtarzalność odczytów od najniższych obrotów;
-ładowanie w zupełności wystarczające, na "w razie czego" jest aku 8Ah.
Gdyby ktoś nie chciał chinczyka to można się zgłaszać.
|
|
30-10-2017 20:18:43 |
|
|
charper
detyfusan
Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Charper składa charta czyli po trupach do celu
Dziś znalazłem czas, by jeszcze posiedzieć przy tym charcie. Umyłem go ładnie, na tylnej feldze nie ma już brzydkich zacieków czarnego oleju z łańcucha. Chart pokonał 40 kilometrów (jak zawsze) po czym przeszedłem do sedna sprawy, bo został ostatni problem. Chart działał, ale na tylko jednej świecy brisk, na każdej innej przerywał i w momencie kiedy przekręcałem stacyjkę by właczyć światła, to gasł i już nie odpalał mimo, że iskra była. Wymieniłem cewkę butelkowa na oryginalną. Cewka sprawiajaca problem była firmy RBK, czy MBK, nie wiem. Zakładając przewód do cewki dorzuciłem cos od siebie, żeby ten przewód nigdy się z tej szpilki nie zsunął, ani nie ruszał. Fajka BOSCH wróciła na swoje miejsce nie bez powodu. Konstrukcyjnie jest najmniej awaryjna, w innych bywało róznie, a to szpilka się ukręci, a to na świecy leży luźno zamiast się jej trzymać. Przy okazji wymieniłem przewód WN, bo tamtego zostało już za mało zwyczajnie.
Przy okazji wojowania z zapłonem jakiś miesiąc temu zubozyłem mieszankę paliwowo-powietrzną, dziś powróciłem do poprzedniego ustawienia. Założyłem nowa świece isolator spezial, popsiukałem punkty masowe preparatem do usuwania tlenków, ale to raczej profilaktycznie, po czym założyłem zbiornik, siedzenie i chart jest gotowy do jazdy.
|
|
25-11-2017 23:53:14 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|