| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 0 głosów - 0 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
		
			| 
				
				 
					Różnice w tłumikach ogar 200
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		Quake96 
 
 
		
			Pyr pyr, wrum, wrum :D 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 2,790 
Imię: Piotr 
Skąd: Bydgoszcz 
Pojazd: Romet Ogar 200 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Różnice w tłumikach ogar 200 
			 
			
				 (03-11-2017 01:36:49)Kanilox napisał(a):  Obydwie wersje były montowane naprzemiennie, raz takie raz takie i w Jawach i w Rometach, nawet stary typ cygaro był w obydwu wersjach. 
Bzdura.
 
W Ogarze były  tylko tłumiki z gwintem i nakrętką. W Jawach były te bez gwintu (zdjęcie drugie) a wcześniej jak wspomniałeś "cygaro".
  
 (03-11-2017 01:35:14)UrsusC330 napisał(a):  I teraz pytań jest kilka, jak w tym tłumiku co opisywałem jako drugi montuje się kolanko by wszystko grało? Drugie pytanie, który tłumik był prędzej montowany w ogarach? I który waszym zdaniem lepiej się sprawdza w tym połączeniu tłumik/kolanko? [...] 
Ten "drugi" to tłumik typowo do jawki, nie do Ogara. Tam tylko wkładało się kolanko w wydech i pewnie stosowało jakiś sznur. Nie wiem jak to fabrycznie uszczelniano.
 
Moim zdaniem lepiej sprawdzić się może tłumik od jawki w kwestii uszczelniania. Pod warunkiem, że końcówkę (tam przy kolanku) natniemy w kilku miejscach i ściśniemy ją jakąś obejmą, najlepiej smarując jeszcze połączenie pastą do wydechów, coś jak w samochodzie.
			  
			
			
 
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat! 
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy... 
 
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach 
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-11-2017 01:42:14 przez Quake96.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 03-11-2017 01:39:31 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		krystian276 
 
 
		
			Prezes FS-Garage 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 368 
Imię: Krystian 
Skąd: Wrocław 
Pojazd: Romet Kadet 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 03-11-2017 01:43:17 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Quake96 
 
 
		
			Pyr pyr, wrum, wrum :D 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 2,790 
Imię: Piotr 
Skąd: Bydgoszcz 
Pojazd: Romet Ogar 200 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Różnice w tłumikach ogar 200 
			 
			
				Oryginalnie nie ma on żadnych nacięć o ile pamiętam. U siebie mam ich zrobione więcej niż dwa (zalecam ze cztery, każde po 90 stopni od siebie), na to pasta do wydechów, wszystko ściśnięte obejmą i spokój   
			 
			
			
 
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat! 
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy... 
 
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach 
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 03-11-2017 01:47:54 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Quake96 
 
 
		
			Pyr pyr, wrum, wrum :D 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 2,790 
Imię: Piotr 
Skąd: Bydgoszcz 
Pojazd: Romet Ogar 200 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Różnice w tłumikach ogar 200 
			 
			
				Kolanka czy to w jawce czy Ogarze były tej samej grubości    Przy samym "włożeniu" tego wydechu w kolanko jest szpara, więc jakieś uszczelnienie wypada tam zastosować. Kup zwykłą pastę do wydechów, posmaruj trochę, zaciśnij obejmą i będziesz mieć spokój.
 
A tłumik z grubsza jest taki sam. Podobno różni się trochę wewnątrz, ale nie ma to jakiegoś szczególnego znaczenia. Mój Ogar jeździł na normalnym tłumiku, a teraz jeździ na tym od jawki i nie czuję różnicy   
 
 
Tak to wyglądało u mnie, jeszcze na starym kolanku.
 
Oczywiście można zastosować "bardziej estetyczną" obejmę, ale ja akurat użyłem tego   
			 
			
			
 
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat! 
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy... 
 
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach 
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-11-2017 01:58:57 przez Quake96.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 03-11-2017 01:54:02 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Quake96 
 
 
		
			Pyr pyr, wrum, wrum :D 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 2,790 
Imię: Piotr 
Skąd: Bydgoszcz 
Pojazd: Romet Ogar 200 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Różnice w tłumikach ogar 200 
			 
			
				 (03-11-2017 09:53:46)JGNZM napisał(a):  I też chciałbym zauważyć, że tłumik Jawowski oraz Ogarowski inaczej brzmią. Końcówka wydechu jest inna, Jawa ma 4 otwory, Ogar 2. Jawa brzmi bardziej basowo, Ogar tam brzęczy. Przynajmniej ja mam tak u siebie ale wydaje mi się że tak było fabrycznie 
Końcówka w jawce też ma dwa otwory    Przynajmniej w tych tłumikach z którymi ja się spotkałem. A dźwięk to z grubsza każdy Ogar ma nieco inny, a sam tłumik też pewnie niewielką różnicę robi   
 (03-11-2017 10:54:19)UrsusC330 napisał(a):  A powiedzcie jeszcze taką rzeczy, czy te obydwa mocowania tłumika od jawki pasują rozstawem żeby przykręcić do ogara? Quake96 u Ciebie na zdjęciu nie masz przykręcone na pierwszym mocowaniu. 
U mnie nie było przykręcone, bo miałem kolanko skracane przez jakiegoś "majstra" co je za dużo skrócił. Normalnie będzie pasować   
			 
			
			
 
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat! 
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy... 
 
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach 
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 03-11-2017 16:16:44 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |