Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mińsk sprzęgło.
Autor Wiadomość
adamigo Offline
Nowy
*


Liczba postów: 33
Imię: Michał
Skąd: Częstochowa
Pojazd: Romet Minsk
Post: #1
Mińsk sprzęgło.
Koledzy kolejny temat nareszcie mam garaż więc wyprowadziłem sprzęt z piwnicy wszystko fajnie elektryka działa na 80 zostały kierunki ale nie o tym.

Po regulacjach motorek odpala od strzała problem pojawia się w momencie chęci wrzucenia biegu naciskam sprzęgło ,a motocykl hyc do przodu i gaśnie czyli sprzęgło nie dziala regulacja nic nie daje, wkręcenie wykręcenie śrubki linki.

Możecie powiedzieć czy pręt który ma być popychany przez ślimaka mozna całego wyjąć na jakiej zasadzie to działa pręt wchodzi w swoje miejsce i tyle nie da się go mocniej wcisnąć powiecie mi na jakiej zasadzie to działa czy nie brakuje tam jakiejś części sprężynki żeby on jakoś tam pracował.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-10-2017 22:05:01 przez adamigo.)
01-10-2017 22:04:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
adamigo Offline
Nowy
*


Liczba postów: 33
Imię: Michał
Skąd: Częstochowa
Pojazd: Romet Minsk
Post: #2
RE: Mińsk sprzęgło.
Cytat: No po prostu wciskając dźwignię sprzęgła uruchamiasz linkę, która pociąga za dźwigienkę przy silniku(po przeciwnej stronie niż kosz sprzęgłowy).
Ta z kolei dociska tzw "popychacz" (choć nie we wszystkich sprzęgłach- w niektórych kosz jest odwrócony i dżwigienka jest z ej samej strony co kosz, ale to działa na tej samej zasadzie).
Popychacz przekazuje siłę na dekielek kosza sprzęgłowego przez swój drugi koniec odsuwając go nieco od ostatniej tarczy sprzęgłowej- tym samym wszystkie tarcze "łapią" luz między sobą a przekładkami je dzielącymi i nie przekazują momentu obrotowego z obudowy kosza do jego wnętrza- powiedzmy "rdzenia", na którym właśnie są zazębione wymienione wcześniej przekładki...
kiedy puszczasz dźwignię sprzęgła, pozwalasz na to, aby sprężyny w koszu sprzęgłowym docisnęły tarcze ku wnętrzu silnika, spajając je względnie mocno z owymi przekładkami.

w skrócie to jest tak, że tarcze są unieruchomione względem "obudowy" kosza- zewnętrznej części, a przekładki są unieruchomione względem wewnętrznego "bębna" (te unieruchomienia odbywają się na zasadzie wieloklinu). Wszystko jest tak zmontowane, że tarcze są od siebie oddzielone przekładkami i dlatego po ściśnięciu sprężynami całego kosza zewnętrzna część napędzana z wału korbowego przekazuje całość momentu obrotowego na bęben-wnętrze kosza, które jest zespolone ze skrzynią begów.
Wnisek jest taki, że jak naciśniesz sprzęgło to tarcze wirują, ale że nie są dociśnięte do przekładek to nie przekazują na nie żadnej siły (prawie żadnej)- przekładki stoją w miejscu, w związku z czym skrzynia biegów też.

Taki opis znalazłem ale u mnie ten pręt wchodzi do końca i nie idzie go wcisnąć macie pomysł co może być nie tak ?
01-10-2017 23:22:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
adamigo Offline
Nowy
*


Liczba postów: 33
Imię: Michał
Skąd: Częstochowa
Pojazd: Romet Minsk
Post: #3
RE: Mińsk sprzęgło.
Czyli potrzebna większą siła jutro dokręce mocniej śrubę regulacyjną z oporem i zobaczę teraz kręciłem do pierwszego oporu. Mechanizm ślimaka ma za zadanie docisnąć jeszcze bardziej pręt tak ?
01-10-2017 23:47:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wał 023 pełny czy orginal
Ostatni post: grz3513k
Dzisiaj 02:38:53
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 211
Cześć wszystkim
Ostatni post: grzesbmw
Wczoraj 23:22:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 63
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: Alenia232
Wczoraj 21:38:30
» Odpowiedzi: 64
» Wyświetleń: 52281
opona - stomil czy współc...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 21:01:25
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 185
Jakie gwintowniki/narzynk...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 14:26:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 254
Gdańska Jawa Babetta 210
Ostatni post: buras_tft
Wczoraj 01:11:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1286
Iskra na platynkach
Ostatni post: Merfix
Wczoraj 00:53:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 189
kola i wahacz
Ostatni post: grissley
Wczoraj 00:27:23
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 5052
nwm co napisać
Ostatni post: galkahalka
14-12-2025 21:21:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 270
Romet ogar 200 strzela w ...
Ostatni post: Jakub.200
14-12-2025 18:38:53
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 454
Oś koła motorynka.
Ostatni post: Piotrekdriver1
14-12-2025 17:41:39
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 151
Przecięty dowód komar
Ostatni post: romek
14-12-2025 17:40:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 234
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
14-12-2025 03:48:41
» Odpowiedzi: 25
» Wyświetleń: 2032
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
13-12-2025 17:39:59
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 2702
Tylna oś Romet Zenit.
Ostatni post: ROMECIARZ1
13-12-2025 17:06:07
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 125

Reklama