Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Ogar 200 problem
|
Autor |
Wiadomość |
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,755
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Ogar 200 problem
(12-09-2017 13:12:33)charper napisał(a): W duzo ujezdzanych silnikach z zaplonem platynkowym dochodzi do rozregulowania sie wyprzedzenia zaplonu. Pewnie pora go sprawdzic.
Możesz mi wyjaśnić na jakiej zasadzie to stwierdzasz? Bo brzmi to jak totalna bzdura. Wyprzedzenie zapłonu "samo" się nie zmieni nawet po tysiącach kilometrów, jeśli masz wystarczająco siły, by dokręcić podstawę zapłonu. I nie ma nic do tego fakt, że to zapłon platynkowy. Regulacja polega na obrocie podstawy zapłonu, a ta trzymana jest przez dwie śruby z podkładkami. Więc nie, nie ma czegoś takiego jak "rozregulowanie się zapłonu w dużo ujeżdżanym silniku".
I tak, ja na potwierdzenie swojej tezy mam dowód w postaci tysięcy kilometrów narobionych Ogarami, gdzie nigdy, powtarzam nigdy nie przestawił mi się zapłon. A nie jeżdżę dwa razy dziennie dookoła komina.
PS: "Przestawić" to się mogą po dłuższym czasie platynki. I to też nie tyle przestawić co zużyć, w efekcie czego przerwa może być minimalnie większa.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2017 14:24:11 przez Quake96.)
|
|
12-09-2017 14:23:52 |
|
1 osoba postawiła piwo Quake96 za ten post:1 osoba postawiła piwo Quake96 za ten post.
Frexum (09-12-2017)
|
charper
detyfusan

Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Ogar 200 problem
(12-09-2017 14:23:52)Quake96 napisał(a): (12-09-2017 13:12:33)charper napisał(a): W duzo ujezdzanych silnikach z zaplonem platynkowym dochodzi do rozregulowania sie wyprzedzenia zaplonu. Pewnie pora go sprawdzic.
Możesz mi wyjaśnić na jakiej zasadzie to stwierdzasz? Bo brzmi to jak totalna bzdura. Wyprzedzenie zapłonu "samo" się nie zmieni nawet po tysiącach kilometrów, jeśli masz wystarczająco siły, by dokręcić podstawę zapłonu. I nie ma nic do tego fakt, że to zapłon platynkowy. Regulacja polega na obrocie podstawy zapłonu, a ta trzymana jest przez dwie śruby z podkładkami. Więc nie, nie ma czegoś takiego jak "rozregulowanie się zapłonu w dużo ujeżdżanym silniku".
I tak, ja na potwierdzenie swojej tezy mam dowód w postaci tysięcy kilometrów narobionych Ogarami, gdzie nigdy, powtarzam nigdy nie przestawił mi się zapłon. A nie jeżdżę dwa razy dziennie dookoła komina.
PS: "Przestawić" to się mogą po dłuższym czasie platynki. I to też nie tyle przestawić co zużyć, w efekcie czego przerwa może być minimalnie większa.
Wyciera sie ten material ktory trze po krzywce. Taka bzdura ze az w zoltej ksiazce pisalo. No ale to ty jestes moderatorem i ty wiesz najlepsiej 
I wlasnie im wieksza przerwa, tym wyprzedzenie zaplonu bardziej odstaje od pierwonej regulacji. Idz i sobie doswiadczalnie zobacz. Honoru nie zwracaj.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2017 18:50:08 przez charper.)
|
|
12-09-2017 18:48:12 |
|
1 osoba postawiła piwo charper za ten post:1 osoba postawiła piwo charper za ten post.
rafi555 (09-12-2017)
|
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,755
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Ogar 200 problem
(12-09-2017 18:48:12)charper napisał(a): Wyciera sie ten material ktory trze po krzywce. Taka bzdura ze az w zoltej ksiazce pisalo. No ale to ty jestes moderatorem i ty wiesz najlepsiej
I wlasnie im wieksza przerwa, tym wyprzedzenie zaplonu bardziej odstaje od pierwonej regulacji. Idz i sobie doswiadczalnie zobacz. Honoru nie zwracaj.
Słusznie zauważyłeś, ścierać się może ten "plastik", owszem. Ale co ma wycierająca się platynka do przestawiania się zapłonu. To nie zapłon się przestawia, tylko platynki zużywają. W takiej sytuacji nie regulujesz zapłonu tylko korygujesz przerwę na platynkach, przesuwając kowadełko bliżej krzywki. Punkt wyprzedzenia zapłonu się nie zmienia, bo tłok wciąż jest w tym samym miejscu (np. 2mm przed GMP) gdy krzywka powinna zacząć rozwierać platynki. Jeśli nie rozwiera, bo jak zauważyłeś starło materiał, to korygujesz przewę na platynach, a nie zmieniasz punkt wyprzedzenia zapłonu.
Tym samym wychodzi na to, że połowicznie miałeś rację, tylko błędnie stwierdziłeś, że wyprzedzenie zapłonu ulega zmianie (a nie ulega, bo stator zostaje w miejscu), tylko zmienia się rozwarcie platynek, o czym z resztą pisałem post wcześniej.
(12-09-2017 14:23:52)Quake96 napisał(a): PS: "Przestawić" to się mogą po dłuższym czasie platynki. I to też nie tyle przestawić co zużyć, w efekcie czego przerwa może być minimalnie większa.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
12-09-2017 23:52:08 |
|
|
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,755
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Ogar 200 problem
Dalej nie rozumiesz o co mi chodzi. Pisałem, że częściowo masz rację. Zapłon może wystąpić w innym miejscu, ale samo wyprzedzenie się nie zmienia jako takie, bo podstawa wciąż jest ustawiona na np. 2mm przed GMP i po poprawnym ustawieniu przewy, zapłon wciąż będzie w tym samym punkcie.
Nie należy więc zmieniać kąta wyprzedzenia zapłonu (co można zrozumieć z twojego pierwszego posta), tylko przerwę na platynkach, przesuwając kowadełko w stronę krzywki odpowiednio do stopnia zużycia platynek.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2017 10:49:03 przez Quake96.)
|
|
13-09-2017 10:48:44 |
|
|
plusminus
Technik

Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
|
RE: Ogar 200 problem
Skoro zapłon następuje w innym położeniu, to jak inaczej to nazwać jak nie zmienionym kątem jego wyprzedzenia? A można i regulować kąt, co Ci to przeszkadza? Ważne, aby punkt otwarcia przerywacza następował w żądanym miejscu, a czy przerywacz będzie rozwierał się na 0,2 czy na 2mm, to już inna sprawa.
I wcale nie prawda, że to podstawę ustawiasz na żądane wyprzedzenie, to jest po prostu ustawienie aparatu względem otwarcia się przerywacza i można go ustawić dowolnie do ustawienia przerywacza.
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????
To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."
Moje BP
|
|
13-09-2017 13:10:13 |
|
|
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,755
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Ogar 200 problem
(13-09-2017 13:10:13)plusminus napisał(a): A można i regulować kąt, co Ci to przeszkadza? Ważne, aby punkt otwarcia przerywacza następował w żądanym miejscu, a czy przerywacz będzie rozwierał się na 0,2 czy na 2mm, to już inna sprawa.
To dajmy na to hipotetyczną sytuację. Mamy wyprzedzenie 2mm przed GMP i przerwę 0,4mm. Następuje zużycie platynek, więc zapłon się "przestawia" jak to mówicie, a przerwa na przerywaczu zmniejsza do np. 0,2mm. Co w takiej sytuacji zrobić? Logiczne, że poprawić przerwę na przerywaczu, skoro to on ulega zużyciu, a nie przestawiać cały zapłon. Po to jest ta magiczna śrubka na platynkach, żeby skorygować przerwę, gdy ta ulega zmianie względem zużycia. Po jaką cholerę komplikować coś tak prostego?
No, ale przyjmijmy, że jest po waszemu, przestawiam więc podstawę tak, aby platynki rozwierały się w porządanym momencie. W tym momencie i tak zostaje nam do skorygowania za mała przerwa. I tutaj zonk, bo po ustawieniu odpowiedniej przerwy, zapłon będzie znów przestawiony, bo przerywacz zacznie się wcześniej rozwierać.
Wniosek? Nazwijcie to sobie przestawieniem kąta zapłonu czy jak tylko chcecie, spoko. Ale wypowiadając się o przestawianiu się zapłonu, przez zużycie platynek, może warto doprecyzować, że zamiast ruszać podstawę, wystarczy tylko poprawić przerwę na platynkach i nagle zapłon będzie ustawiony tak jak wcześniej.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
13-09-2017 14:41:47 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|