Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,411
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Romet T-1 1981 by JGNZM
..."Właśnie... Tulejka metalowa jak w starym typie lag, nie było tulejek z kołnierzem, tylko te. No i teraz mam problem, bo muszę jakoś rozpiłować stare tulejki i tylko założę nowe te z kołnierzem. Teraz, kiedy wszystko poszło do malowania to nie ma sensu tego wyciągać".
Tulejka z kołnierzem była, tylko, ze pewnie wyleciała  ta metalowa pelni inną rolę.
Mam nadzieję, ze malowanie nie będzie proszkowe, bo te tuleje co postanowiłeś zostawić, pójdą z dymem.
Uważam, ze powinieneś wyciągnąć wszystkie tuleje PCV, właśnie przed malowaniem.
Chociażby po to, by to wszystko umyć i wyczyścić do sucha. Podczas malowania brud i stary smar może wypłynąć.
Ostatnia sprawa - tuleje należy rozwiercić osiowo, a nie rozpiłować - pewnie pilnik lub papier ścierny???
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
27-08-2017 11:33:56 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Szatek (08-27-2017)
|
Kazek
Easy Rider

Liczba postów: 146
Imię: Kacper
Skąd: RKR
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Romet T-1 1981 by JGNZM
"Patrz jak mocno kopci, weź kur*a zapłon lepiej ustaw."
Garage:
Romet Komar 2350 - mój przewoźnik
Romet 50 T1 - w remoncie
|
|
27-08-2017 14:02:45 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet T-1 1981 by JGNZM
Cześć!
W końcu się ruszyłem po łożyska do silnika. Wziąłem 3x SKF z luzem C3 na wał, FAG na wałek sprzęgłowy, PPL na wałek zdawczy. I wiadomo, simeringi jeszcze

Pościągałem stare ze skrzyni i założyłem od razu nowe.

Zaś zająłem się włożeniem łożysk na wał. Palnikiem jak zwykle podgrzewałem, na stronę zapłonu weszło od razu prawie do samego końca, na sprzęgle musiałem lekko papierem 1500 oszlifować czop i podgrzać ciut mocniej łożysko. Po tym zabiegu wskoczyło od razu na swoje miejsce

I na sam koniec dnia zająłem się wycinaniem uszczelek. Nigdy nie zakładam uszczelek z zestawów, bo to największy syf jaki jest. Zawsze wycinam z gambitu 0,5mm albo więcej, zależy od silnika. No i tym razem oczywiście też tak zrobiłem. Postarałem się jak potrafiłem i efekt widzicie poniżej  Silnik tradycyjnie będę składał na uszczelce+silikon Dirko.
Teraz albo piaskowanie albo zostawiam silnik w naturalnym wyglądzie. Muszę to przemyśleć.

No i ogólnie to już wszystko z górki teraz
|
|
01-09-2017 22:59:02 |
|
2 użytkowników postawiło piwo JGNZM za ten post:2 użytkowników postawiło piwo JGNZM za ten post.
joozek (09-01-2017), Szatek (09-01-2017)
|
Pablo z Garażu
Pogromca korozji :D

Liczba postów: 166
Imię: Paweł
Skąd: Ok. Krosna [RKR]
Pojazd: Inny
|
|
02-09-2017 00:24:56 |
|
1 osoba postawiła piwo Pablo z Garażu za ten post:1 osoba postawiła piwo Pablo z Garażu za ten post.
JGNZM (09-02-2017)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|