Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Dyskusja o tym czy zapłon w Dezametach jest awaryjny
Autor Wiadomość
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #1
Dyskusja o tym czy zapłon w Dezametach jest awaryjny
(14-06-2017 10:11:01)ARES napisał(a):  Zgadzam się z charperem.Oryginalny zapłon na porządnych częściach (cewka renox,platynki irmot,kondensator z fiata 126P pod siodełkiem)będzie również tak dobry jak zapłon cdi, wiele osób narzeka na platynkowy zapłon seryjny dlatego że wsadza cewki za 20 zł ,platynki za 7 zł niema się co dziwić.Porządnie zmontowany zapłon na porządnych częściach może konkurować z zapłonem CDI (przepradzam że piszę nie na temat ale jestem romeciarzem z pasji i chcę zwrócić uwagę na zapłon seryjny ,że też jest bardzo dobry)

ile ty tym najechałeś że tak to chwalisz? 1km? może 2?

Notatka od , 14-06-2017 16:30:35

Wydzielam, bo zaczynała się robić burza niezbyt powiązana z tematem.

14-06-2017 16:07:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
ARES Offline
Banned


Liczba postów: 293
Imię: Paweł
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
Na dobrze ustawionym liczniku rowerowym mam 1000 km żadnej awarii nie było prócz czyszczenia platynek.
14-06-2017 16:11:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #3
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
na pewno, takim trupem jak romet 1000km
14-06-2017 16:15:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ARES Offline
Banned


Liczba postów: 293
Imię: Paweł
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Pony
Post: #4
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
Serio tyle przejechałem .Jak się robi z sercem najlepsze części ,na gorąco to tyle wytrzymują rometowskie silniczni
14-06-2017 16:24:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kacperszkudlarek Niedostępny
Dobro obywatela, celem partii!
*


Liczba postów: 1,015
Imię: Tak
Skąd: Tak
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Dyskusja o tym czy zapłon w Dezametach jest awaryjny
Wiecie co, Ja tam nie narzekam na ten silnik (023), mi tam wystarcza. Jeżdżę sobie do drogi i z powrotem (ok 150m), i na odwrót (czyli 300m 1 przejazd) i od czasu do czasu przejażdżka po łące, i ten silnik daje radę. Rozpęd na 1, i na dwójce (delikatny gaz, nie do oporu) i silnik radzi sobie dobrze. Tylko trzeba przyznać że ten silnik co ostatnio kupiłem (teraz cały czas na nim jeżdżę) najprawdopodobniej był tylko 1 raz remontowany i był w miarę tak jeżdżony (najprawdopodobniej ma mały przebieg).
14-06-2017 16:50:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: Dyskusja o tym czy zapłon w Dezametach jest awaryjny
i z tobą się zgodzę! dobrze że zrobiłeś ten temat to trochę podyskutujemy Smile

W romecie zapłon platynkowy to chłam,w zimę jeszcze ale lato,masakra. Ponieważ coś takiego w takiej obudowie przy rozgrzanym silniku to koszmar, kable się grzeją, kondensator kipi od cewek odklejają się te szmaty, same badziewie. Wiem są różne rozwiązania kondensator pod siedzeniem itp, nawet bateryjny z tego zapłony jest ok. Lecz pojawia się dezamet 027 z iskrownikiem cdi , raj na ziemi wszystko cacy iskra taka sobie, ale pali, może to kwestia regulacji o jakiej ja nie wiem.Fakt zapłon bezawaryjny podłączenie skomplikowane dla początkujących ale od czego te forum i internet. W trasie raz zgubiłem i szczerze przyznam złapałem się za głowę,co robić? Po kilku próbach naprawiłem.Koniec końców to chodzi jak należy zrobiłem o tym filmy https://www.youtube.com/watch?v=sSNDHRE5-eE tu miałem nie wyregulowany gaźnik i chodził jak chciał ale po ustawieniu lepiej przyśpieszał i stał się strasznie wrażliwy na przepływ benzyny, jakiekolwiek przestawienie śruby składy mieszanki robiło różnice (nawet pół milimetra) kolejny film jak to działa https://www.youtube.com/watch?v=StJG3HyhXUc i to by było na tyle
14-06-2017 16:58:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ARES Offline
Banned


Liczba postów: 293
Imię: Paweł
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Pony
Post: #7
RE: Dyskusja o tym czy zapłon w Dezametach jest awaryjny
Ja na ten zapłon nie narzekam.Codziennie robię po 10 km. Wiadomo że CDI jest wiele lepszy ale niestać mnie na niego,a to że raz w roku zmienię kondensator,czy platynki to nic .Oczywiście ja ten zapłon udoskonaliłem zrobiłem chłodzenie,kondensator od malucha pod siodełkiem i śmiga bez żadnej awarii od ponad roku.
14-06-2017 17:10:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #8
RE: Dyskusja o tym czy zapłon w Dezametach jest awaryjny
a jaki to model silnika?

po za tym trochę wątpię 10 km dziennie, naprawdę ktoś ma w to uwierzyć, ja w poprzednie wakacje zmieniłem trochę ponad 30 kondensatorów i platynek, kupę kasy w błoto a wszystko z górnej półki.

Zapłon naszego kolegi nie kosztuje zbyt wiele i jest solidny. Przed pojawieniem się go tutaj widziałem go na giełdzie, jego zapłony nawet przy niskich obrotach generuj potężną iskrę, z resztą zapon z dezameta też tylko trzeba podłubać a iskra będzie po zakręceniu magneta ręką, ale cdi to cdi wszystko ładnie schowane nie ma co się popsuć, ale co najważniejsze ogrom części! tego jest wszędzie moduły takie i takie cewki, impulsatory, dziesiątki magnet, każdy coś se znajdzie myślę ,że cdi to dobra inwestycja a stary zapłon można położyć na półkę
14-06-2017 17:26:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Adam104100 Offline
Pszegryfff
*


Liczba postów: 165
Imię: Adam
Skąd: Koszalin
Pojazd: Romet Komar
Post: #9
RE: Dyskusja o tym czy zapłon w Dezametach jest awaryjny
Drogi Pawle , sądząc po fakcie, że skończone masz 13 lat, przejechanie 1000 km Komarem jest mało prawdopodobne. Nie masz jeszcze kat. AM, więc legalnie nie możesz jeździć po drogach, a 10 km dziennie po polnych drogach wydaje się mało prawdopodobne. Chyba, że twoi rodzice są super odpowiedzialni i mają naprawdę super myślenie, że Ci na to pozwalają.

Wracając do tematu. Oryginalny zapłon to szmelc. Robiąc z tatą jeden z silników (023) korzyliśmy z porządnych narzędzi, mierzone wszystko było przez mojego dziadka, wymieniliśmy cewkę zapłonową (kupiłem polskiej produkcji, która kosztowała ponad 60 zł), 3 kondensatory, przewód WN, 3 fajki, 2 świece. Jaki był tego rezultat? Z zapłonem dalej były problemy. Dla porównanie dodam, że jakiś czas temu robiliśmy 2 Jawy. Jawę 20 i 555 z 1960 roku. W Jawie 20 do zapłonu nie trzeba było zaglądać. W Jawie 555 nie było w ogóle iskry. Wystarczyło ustawić zapłon na oko i iskra się pojawiła, a motorower ruszył. Zaznaczam, że Jawa była z 1960 roku, od nowości nikt nie robił w niej nic i przez spory czas była katowana. Jeżeli ktoś chce mi zarzucić, że zapłon robiły osoby, które nie mają z tą branżą nic wspólnego, to dodam, że mój tata jest mechanikiem, a dziadek elektrykiem i przez całe życie uczył w technikum elektronicznym i elektrycznym. Jaki z tego wniosek? Oryginalne zapłony są o kant 4 liter.
14-06-2017 19:24:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zakrzes Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 178
Imię: Michael
Skąd: Plock
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #10
RE: Dyskusja o tym czy zapłon w Dezametach jest awaryjny
Przepraszam bardzo, ale ja swoim ogarkiem robię ok. 5-6 km (czasami więcej) dziennie i przejechałem już 600km bez awarii... jak to wytłumaczycie? Już nie pamiętam kiedy coś grzebałem przy silniku.
Fakt, w gorące dni troszeczkę muli, ale późnym wieczorem idzie jak strzała. Zapłon seryjny bez żadnych przeróbek.

Sprzedam klamki do ChartaExclamationExclamation
14-06-2017 19:44:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #11
RE: Dyskusja o tym czy zapłon w Dezametach jest awaryjny
co jak co ale jawa to miała dość przemyślany zapłon wszystko na wierzchu nic nie naćkane bóg wie gdzie wszędzie dostęp

5-6 to jeszcze realnie ale co rozumiesz bez awarii te 600km nie zalewa świeć, czy co?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-06-2017 19:50:49 przez rafi555.)
14-06-2017 19:48:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zakrzes Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 178
Imię: Michael
Skąd: Plock
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #12
RE: Dyskusja o tym czy zapłon w Dezametach jest awaryjny
Świeca kawa z mlekiem wszystko cacy pracuje. Wchodzę do garażu, przelewam, wale kopa i silniczek pięknie odpala.
Pany, jest taka zasada "Jak dbasz tak masz". Nie dziwcie się ze wam piździki nie palą...

Sprzedam klamki do ChartaExclamationExclamation
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-06-2017 19:56:44 przez zakrzes.)
14-06-2017 19:55:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Romecik1234 Offline
Romet go opamiętał :D
*


Liczba postów: 170
Imię: Kamil
Skąd: Dobrosławów
Pojazd: Romet 2375
Post: #13
RE: Dyskusja o tym czy zapłon w Dezametach jest awaryjny
Hej dodam coś od siebie .. Tak jak kolega wyżej napisał.. zakrzes .. zgodzę się w upał zamula, ale już jak wieczorek jest albo jak nie ma bardzo upału to romet śmiga. Fakt, zgodzę się z wami że CDI jest lepsze i mniej się psuję.. ale orgi zapłon też nie jest zły. Pozdrawiam Wink

- Panie, zoba jakim żółtym Rometem jedzie !!
- Deltonisto, on jest niebieski. Big Grin Big GrinWink


Strona Fb z rzeczami za czasów PRL-u! -> https://www.facebook.com/Sprzęty-z-PRL-u...516785872/ Zapraszam
14-06-2017 20:04:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #14
RE: Dyskusja o tym czy zapłon w Dezametach jest awaryjny
zgodzę się może pięknie chodzić mogę udowodnić filmem na yt, ale w moim przypadku kiedy chce jechać do sklepu motorynką czy komarem mam (8km) np po chipsy to zawsze jadę z duszą na ramieniu może się przestawi może spali kabel albo kondensator co za tym idzie muszę wozić części i kluczę, kluczę przełknę bo wchodzą do narzędziówki ale klamoty po kieszeniach, to jest masakra. Lecz po zastosowaniu zapłonu cdi z charta problem minął ba nawet światła lepsze i zrobiłem wycieczkę 15km bez dotykania się do zapłonu, co wcześniej było niemożliwe. Myślę, że warto było zainwestować w ten zapłon. Może i jest skomplikowany w przeciwieństwie do oryginalnego który łatwo doprowadzić do ładu, serwisować ale na ile 3km i wszystko od nowa! dajcie spokój
14-06-2017 20:27:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Petronas Offline
Wiecznie karany ;)
*


Liczba postów: 887
Imię: Tomek
Skąd: Leżajsk
Pojazd: Romet 2375
Post: #15
RE: Dyskusja o tym czy zapłon w Dezametach jest awaryjny
Oryginalny zapłon pali kondensatory jak nie nasmarujesz mu filcu, podobnie w Ogarze 200 > trzeb nasmarować tą gąbeczkę na krzywce Smile

To jest takie prostackie że nie ma za dużo co tam się psuć Smile
14-06-2017 20:45:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 447
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 20:28:43
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 48
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 239
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 341
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19218
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 241
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 264

Reklama