Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #721
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Pisałem że nie.
08-06-2017 23:34:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Stachu.G Offline
"Dziecko kirca"


Liczba postów: 1,088
Imię: Staszek
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Chart
Post: #722
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(08-06-2017 00:42:01)Supryk napisał(a):  Odpowiem za jakis czas jak wroci z generalnego remontu i to sprawdze

(08-06-2017 01:14:55)damian94 napisał(a):  Czyżby to Twój silnik był u Wojtali? Wink

(08-06-2017 08:21:07)hohowski napisał(a):  Kto to Wojtala czy chodzi o hamownię?

(08-06-2017 22:44:52)Marwerick napisał(a):  https://www.youtube.com/watch?v=VihknPVysY8

(08-06-2017 23:34:28)hohowski napisał(a):  Pisałem że nie.


Hahaha :F
Marwerick najlepiej podsumował to zamieszanie.

Bing dedykowany do 70ccm oprócz innej dyszy/większej i innego oznaczenia posiadał jeszcze większy przelot o cały 1mm czyli 15mm Wink
Głowica była inna to normalne, większy rozmiar tłoka i przede wszystkim inny kształt płaszcza

...
09-06-2017 00:45:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Stachu.G za ten post.
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #723
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Tak też podejrzewałem że i gardziel miał większą. Myślę że jeden milimetr rewolucji nie robi. Polini do zestawu big evo zaleca gaźniki od 21 do 28 mm i na każdym z nich są podobne osiągi.
09-06-2017 09:03:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
damian94 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 267
Imię: Damian
Skąd: Podlasie
Pojazd: Romet Chart
Post: #724
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Wg specyfikacji miał 14mm. W takiej sytuacji musieli ten gaźnik rozwiercać w fabryce. Jednak mój króciec od motorydwanu ma 14mm także ten.
09-06-2017 13:41:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #725
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Czyli albo te 15 mm to kolejna legenda albo było robione coś prawie chałupniczo.
09-06-2017 15:51:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
damian94 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 267
Imię: Damian
Skąd: Podlasie
Pojazd: Romet Chart
Post: #726
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Raczej legenda. Był Bing 1/15/108, czyli 15mm przelot i dysza 70, więc robienie dwóch takich samych gaźników o różnych oznaczeniach jest trochę bez sensu.
09-06-2017 16:42:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Gomulsky Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 129
Imię: Kuba
Skąd: Dąbrowa Tarn.
Pojazd: Inny
Post: #727
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Tylko, że w teoretycznie 14 mm pozwala uzyskać przepływy rzędu setek litrów na minutę, a w takim miejscu jak gaźnik raczej średnim pomysłem jest zwiękrzanie gardzieli zwłaszcza do silnika średnio obrotowego, ponieważ zbyt duża średnica spowodowałaby brak dostatecznego wymieszania się paliwa z powierzem, głównie w niższych partiach obrotów . Poza tym to również konieczność wykonywania innych matryc odlewniczych itd. Także zbyt dużo zeachodu dla dość mi zernego rezultatu.
09-06-2017 18:00:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Stachu.G Offline
"Dziecko kirca"


Liczba postów: 1,088
Imię: Staszek
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Chart
Post: #728
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(09-06-2017 13:41:51)damian94 napisał(a):  Wg specyfikacji miał 14mm. W takiej sytuacji musieli ten gaźnik rozwiercać w fabryce. Jednak mój króciec od motorydwanu ma 14mm także ten.

Jakiej specyfikacji?

Już nie chce paskudzić tematu pana hohowskiego i pobielać tego samego któryś raz z rzędu bo już się z charta praktycznie wyleczyłem i mnie to nie obchodzi.
Króciec motorydwana był dłuższy i masywniejszy w porównaniu z chartowskim

Osobiście kiedy chart był jeszcze "bogiem" i śledzenie allegro po kilka razy dziennie z jego hasłem było nałogiem widziałem różne kwiatki począwszy od niby org silników z motorydwana a pojemności 50cm prądnic z długimi kablami w białym igielicie a jednak 6v tak że nic mnie już nie zdziwi, no chyba że org 4b. :F

...
09-06-2017 21:41:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
damian94 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 267
Imię: Damian
Skąd: Podlasie
Pojazd: Romet Chart
Post: #729
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Wiem jaki jest króciec od motorydwanu.

http://www.bingpower.de/en/service/tuning-manuals/
Tutaj se możesz sprawdzić specyfikację. "Carburetor Body" jest taki sam dla 206 i 208. 1/15 mają troszkę inny.
09-06-2017 21:48:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #730
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(09-06-2017 18:00:48)Gomulsky napisał(a):  Tylko, że w teoretycznie 14 mm pozwala uzyskać przepływy rzędu setek litrów na minutę, a w takim miejscu jak gaźnik raczej średnim pomysłem jest zwiękrzanie gardzieli zwłaszcza do silnika średnio obrotowego, ponieważ zbyt duża średnica spowodowałaby brak dostatecznego wymieszania się paliwa z powierzem, głównie w niższych partiach obrotów . Poza tym to również konieczność wykonywania innych matryc odlewniczych itd. Także zbyt dużo zeachodu dla dość mi zernego rezultatu.

Sory za zaśmiecanie nie na temat, ale to się kupy nie trzyma. Dla każdego gaźnika odpowiednio jest dobrane przewężenie (zwężka Venturiego) przed komorą rozpylacza, co odpowiada za przepływ burzliwy w tym miejscu, sama iglica jak i rozpylacz, o to dba producent gaźnika, gdzie inżynierowie z Nowej Dęby nie mieli nic do gadania. Do 1 mm większego gaźnika nie trzeba nowego odlewu, przecież ten otwór i tak jest wytaczany, wystarczy na automacie zwiększyć średnicę i gotowe. Prędkości w gaźniku są na tyle wysokie, że nie trzeba stosować dużego przewężenia żeby się mieszanka wystarczająco dobrze wymieszała. Prz czym "wystarczająco dobrze" oznacza po prostu miernie w stosunku np. do wtrysku.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
09-06-2017 23:30:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Gomulsky Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 129
Imię: Kuba
Skąd: Dąbrowa Tarn.
Pojazd: Inny
Post: #731
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Szczerze mówiąc w przypadku płynu takiego jak powietrze ciężko uzyskać przepływ inny jak turbulentny przy dowolnej prędkości przepływu.
W sumie gaźnik Binga ma spory zapas "mięsa", więc miałoby sens twierdzenie, że jeden korpus został zaprojektowany do kilku wersji średnicy gardzieli.
Ale do brzegu, nie ma potrzeby zmieniać rozmiaru gardzieli bo odpowiednią ilość powietrza silnik i tak sobie zdoła zassać ponieważ powietrze jest takim sprytnym tworem, którego bardzo duża ilość potrafi przepłynąć przez stosunkowo nie wielki otwór, jeśli tylko jest zasysana(przetłaczana) pod odpowiednią różnicą ciśnień, co dobrze widać np. na gaźniku z Junaka i WSKi 175, gdzie korpus jest taki sam, a pojemność junaka jest 2x pojemności WSKi i dlatego najistotniejszym parametrem w kontekście gaźnika jest rozmiar dyszy paliwowej, który jak słusznie zauważyłeś jest wyliczany pod konkretny gaźnik, a w zasadzie to pojemność skokową z jaką ma ten gaźnik współpracować i wartości współczynnika lambda jaki chcemy uzyskać. A różnica w polach powierzchni gardzieli 15 i 14 mm to raptem 15%, więc raczej bez szału.
Poza tym silnik charta ma ~60 KM z litra pojemności, więc zakładając, że silnik 70cm3 miałby taki sam współczynnik wysilenia, to gaźnik 14mm z odpowiednią dyszą nie powinien być nadmiernym zamulaczem, bo największe straty w przepływie będą odczuwalne dopiero przy bardzo wysokich obrotach, do których silnik w standardowym użytkowaniu raczej nie dochodzi.
10-06-2017 14:03:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
damian94 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 267
Imię: Damian
Skąd: Podlasie
Pojazd: Romet Chart
Post: #732
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Hohowski raczej się nie obrazi. Zawsze to jakieś źródło wiedzy będzie. Te Bingi z Charta to typ SRE. Występowały w przelotach 10, 12, 14 i 15mm. A 70 027 ma tyle samo mocy co 50. Różnica leży tylko w momencie obrotowym.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-06-2017 14:22:46 przez damian94.)
10-06-2017 14:21:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #733
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Zaskoczyła mnie dziś jedna sprawa. Założyłem tłok niby od charta 70 a tu niespodzianka bo jest on za długi i zachęca o przeciwwskazań wału. Mam jeszcze drugi który kiedyś skrócie i będę go musiał zamienić. Porównał też tłok o simson 70 i poza kształtem denka górnego jest chyba identyczny więc kładąc głowicę i tłok od simson 70 można mieć zestawy na szlif.
10-06-2017 16:07:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
damian94 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 267
Imię: Damian
Skąd: Podlasie
Pojazd: Romet Chart
Post: #734
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Tłok od 027 70 i 50 ma taką samą długość płaszcza, więc nie powinien o nic zaczepiać. Sprawa druga, tłoki Simsona 70 mają krótszy płaszcz oraz inaczej rozmieszczone wcięcia pod tuleję. No i denko, oraz odległość sworzeń-denko.
10-06-2017 16:39:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Simon Offline
Ogarnięty Chartcore


Liczba postów: 1,454
Imię: Szymon
Skąd: Ożarów
Pojazd: Romet Chart
Post: #735
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Tłok od hondy dio, i mallossi z powodzeniem wstawiałem bez przeróbek pod 70ccm



Mój Romet Chart 70ccm
"Śpieszmy się kochać Motóry polskiej produkcji - Tak szybko odchodzą"
10-06-2017 23:55:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
Dzisiaj 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 104
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 466
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 253
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 380
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 97
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 356
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 498
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 72
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19232
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 94
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 245
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 831
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 82
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 156
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 302

Reklama