Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
|
Autor |
Wiadomość |
Stachu.G
"Dziecko kirca"
Liczba postów: 1,088
Imię: Staszek
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(08-06-2017 00:42:01)Supryk napisał(a): Odpowiem za jakis czas jak wroci z generalnego remontu i to sprawdze
(08-06-2017 01:14:55)damian94 napisał(a): Czyżby to Twój silnik był u Wojtali?
(08-06-2017 08:21:07)hohowski napisał(a): Kto to Wojtala czy chodzi o hamownię?
(08-06-2017 22:44:52)Marwerick napisał(a): https://www.youtube.com/watch?v=VihknPVysY8
(08-06-2017 23:34:28)hohowski napisał(a): Pisałem że nie.
Hahaha
Marwerick najlepiej podsumował to zamieszanie.
Bing dedykowany do 70ccm oprócz innej dyszy/większej i innego oznaczenia posiadał jeszcze większy przelot o cały 1mm czyli 15mm
Głowica była inna to normalne, większy rozmiar tłoka i przede wszystkim inny kształt płaszcza
...
|
|
09-06-2017 00:45:31 |
|
1 osoba postawiła piwo Stachu.G za ten post:1 osoba postawiła piwo Stachu.G za ten post.
rafi555 (06-09-2017)
|
Stachu.G
"Dziecko kirca"
Liczba postów: 1,088
Imię: Staszek
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(09-06-2017 13:41:51)damian94 napisał(a): Wg specyfikacji miał 14mm. W takiej sytuacji musieli ten gaźnik rozwiercać w fabryce. Jednak mój króciec od motorydwanu ma 14mm także ten.
Jakiej specyfikacji?
Już nie chce paskudzić tematu pana hohowskiego i pobielać tego samego któryś raz z rzędu bo już się z charta praktycznie wyleczyłem i mnie to nie obchodzi.
Króciec motorydwana był dłuższy i masywniejszy w porównaniu z chartowskim
Osobiście kiedy chart był jeszcze "bogiem" i śledzenie allegro po kilka razy dziennie z jego hasłem było nałogiem widziałem różne kwiatki począwszy od niby org silników z motorydwana a pojemności 50cm prądnic z długimi kablami w białym igielicie a jednak 6v tak że nic mnie już nie zdziwi, no chyba że org 4b.
...
|
|
09-06-2017 21:41:26 |
|
|
damian94
Uczeń
Liczba postów: 267
Imię: Damian
Skąd: Podlasie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
|
|
09-06-2017 21:48:48 |
|
|
Lagoon
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(09-06-2017 18:00:48)Gomulsky napisał(a): Tylko, że w teoretycznie 14 mm pozwala uzyskać przepływy rzędu setek litrów na minutę, a w takim miejscu jak gaźnik raczej średnim pomysłem jest zwiękrzanie gardzieli zwłaszcza do silnika średnio obrotowego, ponieważ zbyt duża średnica spowodowałaby brak dostatecznego wymieszania się paliwa z powierzem, głównie w niższych partiach obrotów . Poza tym to również konieczność wykonywania innych matryc odlewniczych itd. Także zbyt dużo zeachodu dla dość mi zernego rezultatu.
Sory za zaśmiecanie nie na temat, ale to się kupy nie trzyma. Dla każdego gaźnika odpowiednio jest dobrane przewężenie (zwężka Venturiego) przed komorą rozpylacza, co odpowiada za przepływ burzliwy w tym miejscu, sama iglica jak i rozpylacz, o to dba producent gaźnika, gdzie inżynierowie z Nowej Dęby nie mieli nic do gadania. Do 1 mm większego gaźnika nie trzeba nowego odlewu, przecież ten otwór i tak jest wytaczany, wystarczy na automacie zwiększyć średnicę i gotowe. Prędkości w gaźniku są na tyle wysokie, że nie trzeba stosować dużego przewężenia żeby się mieszanka wystarczająco dobrze wymieszała. Prz czym "wystarczająco dobrze" oznacza po prostu miernie w stosunku np. do wtrysku.
Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!
https://www.facebook.com/porting.studio/
|
|
09-06-2017 23:30:31 |
|
|
Gomulsky
Uczeń
Liczba postów: 129
Imię: Kuba
Skąd: Dąbrowa Tarn.
Pojazd: Inny
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Szczerze mówiąc w przypadku płynu takiego jak powietrze ciężko uzyskać przepływ inny jak turbulentny przy dowolnej prędkości przepływu.
W sumie gaźnik Binga ma spory zapas "mięsa", więc miałoby sens twierdzenie, że jeden korpus został zaprojektowany do kilku wersji średnicy gardzieli.
Ale do brzegu, nie ma potrzeby zmieniać rozmiaru gardzieli bo odpowiednią ilość powietrza silnik i tak sobie zdoła zassać ponieważ powietrze jest takim sprytnym tworem, którego bardzo duża ilość potrafi przepłynąć przez stosunkowo nie wielki otwór, jeśli tylko jest zasysana(przetłaczana) pod odpowiednią różnicą ciśnień, co dobrze widać np. na gaźniku z Junaka i WSKi 175, gdzie korpus jest taki sam, a pojemność junaka jest 2x pojemności WSKi i dlatego najistotniejszym parametrem w kontekście gaźnika jest rozmiar dyszy paliwowej, który jak słusznie zauważyłeś jest wyliczany pod konkretny gaźnik, a w zasadzie to pojemność skokową z jaką ma ten gaźnik współpracować i wartości współczynnika lambda jaki chcemy uzyskać. A różnica w polach powierzchni gardzieli 15 i 14 mm to raptem 15%, więc raczej bez szału.
Poza tym silnik charta ma ~60 KM z litra pojemności, więc zakładając, że silnik 70cm3 miałby taki sam współczynnik wysilenia, to gaźnik 14mm z odpowiednią dyszą nie powinien być nadmiernym zamulaczem, bo największe straty w przepływie będą odczuwalne dopiero przy bardzo wysokich obrotach, do których silnik w standardowym użytkowaniu raczej nie dochodzi.
|
|
10-06-2017 14:03:08 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości
|
|