Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 7 głosów - 4.57 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Autor Wiadomość
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #61
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
(06-04-2017 15:15:16)MonikaiMarek napisał(a):  Cześć,
Mam pytanie - czy i jak regenerujesz chromowany tłok (lagę) w amortyzatorze? Nasze tylne amorki z Rometa 2375 mają tam zadrapania, zastanawiam się czy jest to duży problem i czy opłaca się to ratować. Jeżeli nie ma tam uszczelek, to może takie ryski nie będą wpływać na prace amortyzatora? Jak rozumiem całe tłumienie jest tutaj realizowane przez sprężynę, nie ma wewnątrz gazu ani oleju?

Pozdrawiam


Tylne amortyzatory nie mają gazu, ani oleju. Ryski powstały na wskutek brudu, piachu i wysychającego smaru. Aby przedłużyć ich życie należy usunąć wyrobione tuleje PVC, umyć wszystko dokładnie, a następnie wymienić na nowe; tuleje poliamidowe i nowy smar. Na tym polega moja usługa.
Jak coś zapraszam na PW.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-04-2018 22:48:13 przez joozek.)
07-04-2017 00:06:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
MonikaiMarek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 14
Imię: Monika i Marek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet 2375
Post: #62
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Dziękuje za odpowiedź - chromowanie jest konieczne w momencie kiedy nie ma możliwości usunięcia tych zadrapań poprzez polerowanie? Pytam ze względu na koszty renowacji bo już są u nas dość spore a kolejne 100 zł to niestety dużo.
Tuleje poliamidowe na wejściu rury centrują i stabilizują goleń, te na końcu służą za "odbojniki" - i przód i tył zawieszenia działa w ten sam sposób, czy dobrze rozumiem? jaki luz (powstały przez zużycie) kwalifikuje je do wymiany?

Pozdrawiam
07-04-2017 08:00:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #63
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
(07-04-2017 08:00:09)MonikaiMarek napisał(a):  Dziękuje za odpowiedź - chromowanie jest konieczne w momencie kiedy nie ma możliwości usunięcia tych zadrapań poprzez polerowanie? Pytam ze względu na koszty renowacji bo już są u nas dość spore a kolejne 100 zł to niestety dużo.
Tuleje poliamidowe na wejściu rury centrują i stabilizują goleń, te na końcu służą za "odbojniki" - i przód i tył zawieszenia działa w ten sam sposób, czy dobrze rozumiem? jaki luz (powstały przez zużycie) kwalifikuje je do wymiany?

Pozdrawiam

Chromowanie jest konieczne gdy stary chrom odpadł, starł się razem z podkładem, a lagi to już tylko rury stalowe rdzewiejące. Niestety, ten chrom z tamtych lat tak ma Confused
Jeśli masz małe ryski i można je spolerować, nie odsłaniając stali, to resztę można dopasować przy rozwiercaniu tulei PVC. Z tym polerowaniem to musisz uważać, zdarza się, że nawet filc polerski usunie chrom Big Grin
Tuleje PVC w przednim zawieszeniu są 2 i obie mają "centrować" prowadzenie, pracowanie lag.
W tylnym amortyzatorze odkrytym (sprężyna na wierzchu) tuleje PVC są wciśnięte w dolny element aluminiowy, w którym pracuje pręt prowadzący. Jeśli się wyrobi ten pręt i tuleja, należy ją wymienić rozwiercając pod wymiar zużytego pręta.
Należy wszystko dobrze umyć w benzynie by usunąć stary smar i brud.
W górnym elemencie amortyzatora jest druga tuleja PVC, i gumowy odbojnik. Zużywają się niewiele.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-04-2018 22:49:37 przez joozek.)
07-04-2017 10:26:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
MonikaiMarek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 14
Imię: Monika i Marek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet 2375
Post: #64
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Dziękuję za odpowiedź.
Udało nam się ostatnio rozebrać tylne amortyzatory, znalazłam jednak elementy których nie ma na zdjęciach przedstawionych przez Ciebie (załącznik).
Zastanawia mnie końcowa część, ta metalowa tuleja ze wzdłużnymi wgłębieniami - jej zadaniem jak rozumiem jest stabilizacja lagi i nie podlega ona wymianie u Ciebie?

między podkładką a długą metalową tuleją jest coś co zapewne kiedyś było kołnierzem (odbojem)?

Dodatkowo pytanie - w długiej metalowej tulei, na drugim jej końcu był kołnierz zaczepiony na sprężynie, czy to jest oryginalne rozwiązanie? jaką on spełnia funkcję?

Pytania laika, jednak chciałabym przed naprawą zrozumieć budowę tych amortyzatorów Smile


Załączone pliki Miniatury
   
11-04-2017 07:52:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #65
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Hmmm, a możesz pokazać zdjęcie całych tych amortyzatorów???
Wygląda mi to na amortyzator od T-1


Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
11-04-2017 10:09:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #66
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
To nie jest amortyzator od 50-T-1 Smile

joozek, pomiędzy tymi dwiema przelotkami nie było podkładki Big Grin
11-04-2017 10:34:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
MonikaiMarek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 14
Imię: Monika i Marek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet 2375
Post: #67
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Przed i po rozebraniu Smile


Załączone pliki Miniatury
       
11-04-2017 14:11:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #68
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Niestety, to nie są Romet-owskie amortyzatory Confused

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
11-04-2017 14:40:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
MonikaiMarek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 14
Imię: Monika i Marek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet 2375
Post: #69
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
ok, dziękuję za opinię. sprawdzę czy przód mamy oryginalny - jak mogę wyjąć zużyte tuleje z wnętrzna widelca?
12-04-2017 07:34:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #70
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
By się nie narobić, a zrobić dobrze ... to najlepiej na gorąco - wypalić.
Ja do tego celu dorobiłem sobie specjalny, długi nóż, z zębami piły - szerokości 22 mm. Bardzo podobny do noża do krojenia chleba.
Nagrzewam go do czerwonego - palnik i gaz propan-butan i nim wycinam w 2 miejscach tuleje. Potem resztę wyciągam drutem fi 6 mm z haczykiem.
Małe piwo przed śniadaniem.
Big Grin

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
13-04-2017 00:55:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #71
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Ze względu na to, że z dnia na dzień, dostaje coraz to więcej zapytań o usługę, dziś pokażę zawieszenie od M-2. Jak widać na zdjęciu, lakier i lagi w oryginale.
Nowe tuleje z poliamidu i nowe, współczesne, wiernie odtworzone zamienniki osłon przeciw-pyłowych.




ZAPRASZAM

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-05-2017 02:33:36 przez joozek.)
07-05-2017 02:32:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #72
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Wczoraj przyszła paczka, a dziś już wszystko zrobione.
Tym razem zawieszenie Kadeta, pewnej Lady-s Smile nie, nie, nie z Naszego Forum.
Sensacyjna wiadomość ... dziś miała zostać mamą Big Grin GRATULUJE


wahacze Komara dla kogoś znajomego - niestety ocynk nie powala Confused


ZAPRASZAM

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-04-2018 22:50:59 przez joozek.)
17-05-2017 23:59:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
marcopolo1975 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 32
Imię: marek
Skąd: wielkopolska
Pojazd: Romet Komar
Post: #73
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Witam jaki koszt kompletu tulejek do widełek przednich fi23 do komara 2352. Pozdrawiam.
22-05-2017 23:12:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #74
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Podaję wymiary tulei, jakie ja toczę;
1. tuleje pod lagi fi 25 mm, toczę z nad-wymiarem; fi zewn 32,3 mm, fi wewn 25,5 mm.
Po wprasowaniu na ciasno, fi wewn się nieco ściska. Jeśli laga jest oryginalna z bdb chromem i nie startym, to praktycznie nie trzeba tulei rozwiercać. Jeśli lagi są po nowym chromie, należny tuleje rozwiercać pod każdą lagę indywidualnie - rozwiertak ręczny nastawny. Dlaczego???
Ano, bo galwanizerzy by ładnie lagi wyglądały, szlifują najpierw, a potem nadlewają niklem lub miedzią, a na to chrom. Niby tego jest niewiele, ale podczas montażu górnej części lagi nie idzie włożyć, a w miejscach pracy są już luźne.
2. tuleje pod lagi fi 23 mm, toczę z nad-wymiarem; fi zewn 27,3 mm, fi wewn 23,5 mm.



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-04-2018 22:52:49 przez joozek.)
24-05-2017 00:05:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #75
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Dziś wystrugałem kolejne kpl tulei, tym razem z czarnego poliamidu.



ZAPRASZAM do usługi reanimacji.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-04-2018 22:53:45 przez joozek.)
02-06-2017 00:09:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 68
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 454
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 373
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 90
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 344
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 69
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19219
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 90
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 268

Reklama