Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
problem z tarczami sprzegla
Autor Wiadomość
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
problem z tarczami sprzegla
Witam, kupiłem sobie ostatnio tarcze sprzęgła i przekładki do Charta, celem skompletowania kompletnego sprzęgła na nowych częściach ze starych zapasów. Po otwarciu paczki zauważyłem, ze tarcze mają zupełnie inną fakturę, niż poprzednie, które kiedyś kupowałem. Poprzednie miały wkładki z jakiegoś materiału, gdzie trudno było zobaczyć pojedyncze włókna, coś jak dykta. Te są z korka, ale mają dokładnie takie same nacięcia, co oryginał. Najwidoczniej były dwa typy tarcz, tak jak dwa typy sprężyn i dwa typy koszów sprzęgła.

I teraz uwaga. Na założonym sprzęgle z nowymi tarczami, na zgaszonym silniku wciskam sprzęgło i kopię w starter - sprzęgło niby działa, choć delikatnie obraca wałem. Na włączonym silniku regulacja praktycznie nie istnieje, w przeciwieństwie do starych tarcz, na których bez problemu da się wyregulować tak, żeby wysprzęglało i jeszcze został luz na klamce 1 cm. Do testów używałem oleju Hipol 80w90 zdaje się. Co można zrobić w zaistniałej sytuacji?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2018 22:42:37 przez seler1500.)
11-03-2017 04:04:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
kdudka Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 320
Imię: Kris
Skąd: Mysłowice
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: problem z tarczami sprzegla
Były dwa typy tarcz. Dobrze rozumiem że Ci nie wysprzęgla?
11-03-2017 10:09:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: problem z tarczami sprzegla
Według mnie hipol jest stanowczo za gęsty, może spróbuj na luxie?
11-03-2017 10:56:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: problem z tarczami sprzegla
Nie wysprzęgla. Zalałem Hipol, bo tylko to mam pod ręką, a po drugie wszystkim na Hipolu się ślizga wiec bylem przekonany, że tu będzie w sam raz.

Grubość to dopiero zmierzę, ale tarcze i przekładki zanim zamknąłem sprzęgło luźno latały, więc nic nigdzie nie zapiera. Jeszcze pomyślałem, Ze te nowe przekładki są nieco chropowate i to może także dlatego.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2018 22:43:55 przez seler1500.)
11-03-2017 11:55:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: problem z tarczami sprzegla
Sprawdzałeś grubość tarcz i to, czy swobodnie poruszają się po zbieraku?

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
11-03-2017 11:55:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kdudka Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 320
Imię: Kris
Skąd: Mysłowice
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: problem z tarczami sprzegla
Korek lubi się napić oleju i "spuchnąć". Jak ja kupowałem korkowe do Rometa 750 to zawsze po odstanej nocy jak za mocno ciągły wrzucałem na stopki jedynka odpalałem na biegu wciskałem na maksa sprzęgło i jak się kółko kręciło to je hamowałem jak zaczynał się dusić to trochę gazu po kilku takich "hamowaniach" nie było problemu ze sprzęgłem. Ale pewnie takie rozwiązanie Ci się nie widzi Big Grin Choć przyczyna u Ciebie może być inna.
11-03-2017 12:48:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: problem z tarczami sprzegla
Na razie już nie chce mi się przy tym siedzieć, ale mam już Lux 10 i faktycznie jest o wiele rzadszy. Ale mam pewien pomysł, jeśli sam olej nie pomoże, to zastosuję stare przekładki, które się już trochę wytarły i wygładziły i taka będzie recepta na te tarcze.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2018 22:44:54 przez seler1500.)
11-03-2017 15:12:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #8
RE: problem z tarczami sprzegla
A może te tarcze za grube?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2018 22:45:00 przez seler1500.)
11-03-2017 16:51:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
komarinho Offline
długodystansowiec
*


Liczba postów: 552
Imię: Paweł
Skąd: Sanok/Kraków
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: problem z tarczami sprzegla
80w90 to do mztek najczęściej ludzie leją i nawet tam się tarcze sklejają ze sobą. Zalałbym luxem na Twoim miejscu tylko problem teraz z przeplukaniem silnika z tego 80w90...:F

Mój Romet 100
Mój Romet Ogar 200
Moja MZ ETZ 150
11-03-2017 21:19:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: problem z tarczami sprzegla
A normalnie, zlewa się przez całą noc, potem wlewasz świeży, uruchamiasz silnik, wciskasz sprzęgło, trochę gazu i już.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2018 22:45:43 przez seler1500.)
12-03-2017 00:11:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: problem z tarczami sprzegla
Polecam jeszcze przepłukać silnik ropą. Zalej mu ropy zamiast oleju, daj pochodzić chwilę, zrób rundkę po podwórku i wtedy zlej. Dla lepszego wypłukania samej ropy możesz zostawić otwarty spust oleju i nalać do silnika trochę nowego oleju, ten przeleci przez silnik i zleci razem z resztą ropy. Sam to wczoraj robiłem. Wtedy można lać świeży olej.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
12-03-2017 03:38:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Stachu.G Offline
"Dziecko kirca"


Liczba postów: 1,088
Imię: Staszek
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: problem z tarczami sprzegla
Piszesz że regulowałeś sprzęgło, to ile dałeś podkładek pod grzybek? Bo ja tam innej opcji regulacji nie widzę. Uczepiłeś się tego mega dużego luzu na klamce którego podaje żółta "biblia" według mnie jest on bzdurny nie wyobrażam sobie żeby sprzęgło brało mi aż po naciśnięciu 1cm klamki.
W twoim temacie sugerowałem ci zmianę oleju, skrzętnie trzymasz się serwisówki to czemu nie zalejesz dedykowanego? hmm
Osobiście miałem przypadek gdzie w używanym silniku zalałem hipol,superol czy inne wynalazki i nie mogłem odpalić starterem ciepłego silnika, tak sprzęgło ślizgało.
I trzeba sobie zadawać sprawę że sprzęgło nie będzie pracować poprawnie zaraz po złożeniu na nowych podzespołach,wszystko musi się ułożyć wtedy powtórnie trzeba dokonać regulacji.

Kto miał do czynienia z chartem i jego regulacją wie że tam nie ma żadnych mecyi i nie potrzeba żadnych specjalistycznych narzędzi czy to w przypadku skrzyni czy sprzęgła.

...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-03-2017 21:07:02 przez Stachu.G.)
12-03-2017 21:02:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #13
RE: problem z tarczami sprzegla
(12-03-2017 21:02:43)Stachu.G napisał(a):  Piszesz że regulowałeś sprzęgło, to ile dałeś podkładek pod grzybek? Bo ja tam innej opcji regulacji nie widzę. Uczepiłeś się tego mega dużego luzu na klamce którego podaje żółta "biblia" według mnie jest on bzdurny nie wyobrażam sobie żeby sprzęgło brało mi aż po naciśnięciu 1cm klamki.
W twoim temacie sugerowałem ci zmianę oleju, skrzętnie trzymasz się serwisówki to czemu nie zalejesz dedykowanego? hmm
Osobiście miałem przypadek gdzie w używanym silniku zalałem hipol,superol czy inne wynalazki i nie mogłem odpalić starterem ciepłego silnika, tak sprzęgło ślizgało.
I trzeba sobie zadawać sprawę że sprzęgło nie będzie pracować poprawnie zaraz po złożeniu na nowych podzespołach,wszystko musi się ułożyć wtedy powtórnie trzeba dokonać regulacji.

Kto miał do czynienia z chartem i jego regulacją wie że tam nie ma żadnych mecyi i nie potrzeba żadnych specjalistycznych narzędzi czy to w przypadku skrzyni czy sprzęgła.

Podkładek było tyle ile trzeba, żeby dźwignia przy silniku pracowała w zakresie pracy klamki na kierownicy. Nie ma w tym żadnej tajemnej wiedzy,
luz na klamce musi jakiś być, w przeciwnym razie popychacz ściera się z każdym obrotem sprzęgła. Dla zobrazowania ciemnemu użytkownikowi podaje się, że ma być 1 cm mierzone od końca klamki do kierownika. Wcale nie taki duży.
Dedykowany jest Lux lub Hipol. W tamtej chwili lałem to, co jest pod ręką. Teraz mam Lux i jednocześnie zdecydowałem, że w tym charcie, jako że będzie mniej używany, przynajmniej przez najbliższe pół roku będziemy zużywać stare tarcze.
I odnośnie ostatniego zdania, wymieniałem w swoim charcie tarcze sprzęgła i działały od razu poprawnie. Były jednak z bardziej litego materiału, który nieco słabiej łapie (tak mi się wydaje).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2018 22:49:40 przez seler1500.)
13-03-2017 01:27:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #14
RE: problem z tarczami sprzegla
Niestety, na te tarcze nie znalazłem lekarstwa. Obecnie sprzęgło działa w następującej konfiguracji: nowe tarcze korkowe, uzywane przekładki (bardziej gładkie) i olej lux 10. Nie ważne jaki luz ustawię na klamce, to i tak nie wysprzęgla. luz może być nawet zerowy. dzisiaj zrobiłem chartem ponad 30 km ale to nic nie dało, sprzęgło ciągnie nawet na ciepłym oleju. próbowałem przytrzeć te tarcze ale to też nic nie daje, zresztą jak jeżdze chartem to same sie przycierają bo nie wysprzęgla. nie pozostaje chyba nic innego jak uzywać tych korkowych jako dodatkowej tarczy pracującej w komplecie z typowymi tarczami do charta z epoki które wyglądają tak
na tych tarczach nie ma żadnego problemu i obojętne im, czy pracują w luxie czy w hipolu. byleby miec oryginalną sprężyne sprzęgła a nie podróbę, co łatwo rozpoznać.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-03-2017 17:22:47 przez charper.)
27-03-2017 17:21:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #15
RE: problem z tarczami sprzegla
Otóż możesz mieć za dużo podkładek pod sprzęgłem i po nasączeniu tarcz grzybek delikatnie się wypycha na zewnątrz, ale tam jest dźwignia sprzęgła, która w ten sposób w lekko wdusza grzybek i jakby załącza sprzęgło. Teraz też tak mam, załozyłem inne tarcze i talerz i zabierak to na tej samej sprężynie sprzęgło ciągle ślizga, nawet na kopce. Winą jest zbyt duża ilość podkładek pod grzybkiem. Już miałem tak z 2 razy i zawsze wywalenie jednej dawało rezultaty Wink

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
27-03-2017 19:29:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Mój komarek 2352w z węgrz...
Ostatni post: tomangelo
Dzisiaj 00:59:41
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 74
Moja dolpima ps290
Ostatni post: Kacperek
Dzisiaj 00:46:55
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 46
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 00:40:15
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 1473
Finanse forum
Ostatni post: wazniak96
Wczoraj 19:59:18
» Odpowiedzi: 94
» Wyświetleń: 26831
Z jakiego motocykla jest ...
Ostatni post: Michał
Wczoraj 13:55:32
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 71
Bkrukl i motorynia m3
Ostatni post: Debesta
10-12-2024 21:08:50
» Odpowiedzi: 75
» Wyświetleń: 20433
Rejestracja na zabytek py...
Ostatni post: Jogurt
10-12-2024 19:20:46
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 173
Dzień dobry
Ostatni post: schabowy07
10-12-2024 17:14:52
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 193
Kupię części Romet 50 t1 ...
Ostatni post: demoneps
10-12-2024 15:58:25
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Kupię silnik 019 , 023
Ostatni post: demoneps
10-12-2024 15:55:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 356
Romet 2350 komar
Ostatni post: Martinez718@wp.pl
09-12-2024 22:14:21
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 207
Części silnik 025
Ostatni post: zmd-52
08-12-2024 19:07:45
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 174
Traper i rama Uniwersal z...
Ostatni post: pawka54@gmail.com
07-12-2024 23:51:51
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 1655
Witam, cześć.
Ostatni post: Debesta
06-12-2024 11:25:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 275
Wyciek oleju dezamet 023
Ostatni post: Debesta
06-12-2024 11:23:15
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 650

Reklama