Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
różnice w gaźnikach
Autor Wiadomość
pektosol Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Daniel
Skąd: Oberschlesien
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
różnice w gaźnikach
od jakiegoś czasu bawię się w odnowę Ogara 205...
Udało mi się skompletować 3 gaźniki z tego modelu i okazało się że każdy z nich jest inny.
Różnice jakie odkryłem to:
- inna przepustnica (kąt ścięcia)
- inna długość w iglicy pływaka
- inna długość w tulei iglicy pływaka
- inna tuleja w przepustnicy (średnia),
- inna śruba/iglica regulacji gaźnika (kształt, średnica).
- średnia króćca na wężyk paliwa.
- inne średnice śrub zamykających dysze

to odkryłem narazie...

Różnice są w długości lub rozmiarach niektórych części, niewielkie 3-2mm, albo nawet 0,5mm w przypadku śrub ale...

no właśnie ...
Na początku nie zwracałem na to żadnej uwagi i składałem jak leci,
ale okazało się że na jednym gaźniku nie pali, na innym przelewa się paliwo, na jeszcze innym nie da się wyregulować gaźnika ...

Jak zacząłem składać gaźniki tak jak były fabrycznie poskładane to dopiero wtedy każdy z nich ożył i dało się je ustawić poprawnie...
Ale zauważyłem jednocześnie że każdy z gaźników dawał trochę inną charakterystykę pracy tego samego silnika,
natomiast pomieszanie części praktycznie uniemożliwiało poprawną pracę.

O ile niektóre wymiary wydają się nieistotne (średnica króćca węża, średnica śrub), to niektóre wpływają na pracę silnika (kąt ścięcia przepustnicy, różnice w iglicy i tulei pływaka, średnica tulei przepustnicy )

Piszę o tym dlatego bo wydaję mi się że te gaźniki to jest rometowe rzemiosło,
każdy gażnika inny i jak nie masz kompletnego gaźnika to będziesz miał problemy z jego regulacją..

Czy też ktoś to zauważył?
05-03-2017 22:09:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Tomasso94 Offline
Przebiegły Administrator :D
Administratorzy


Liczba postów: 4,033
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin / Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: różnice w gaźnikach
(05-03-2017 22:16:25)Użytkownik usunięty napisał(a):  Przecież gaźnik to część , która się zużywa. A jak pomiesza się części 3 zużytych gaźników, to są takie jaja jakie są. Jeśli chcesz mieć dobrze jeżdżącego Rometa, to kup nowy gaźnik GM-12F. No chyba że jesteś pewien pracy jakiegoś z tych 3 gaźników, to ok. A te gaźniki to jakie mają oznaczenia? Bo do Rometa to najpopularniejsze są GM-12F i GM-13F. Może masz oba rodzaje

Istnieje jeszcze taka sprawa, że w fabrykach z PRLu część pracowników podczas pracy była pijana, czego skutkiem są właśnie niewymiarowe części i inne buble.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
facepalm Trzeba zrobić na głównej okienko "bzdury miesiąca"... Dłuższa iglica pływaka, inna średnica krucca wezyka paliwa, inna budowa filtra, inaczej wyglądające mocowanie do cylindra spowodowane jest zużyciem części lub stanem wstawienia pracownika okok

Pektosol, dobrze zauważyłeś. Na przestrzeni lat gaźnik gm12f przechodził kilka zmian konstrukcyjnych, i właśnie wymieszanie tych części skutkuje różnymi objawami, z doswiadczesnia wiem ze źle dobrany plywak do pokrywki uniemozliwia wręcz jazdę, to samo dotyczy śrub regulacyjnych - jak pomieszasz, za nic gaznik nie bedzie chciał się ustawić prawidłowo. Dlatego czasem zestawy naprawcze nie chcą współgrać.

- Volvo V70 II
- Honda Transalp 600V
- Romet Kadet 110 Automatic
- Romet Komar
- Romet Ogar 200
- Opel Astra G

*** ...i wtedy rzekł - Nie da się. ~ Tomasso94 ***
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-03-2017 08:08:59 przez Tomasso94.)
06-03-2017 08:02:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Tomasso94 za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Gaznik elektroniczny vs w...
Ostatni post: majsta PL
Dzisiaj 11:45:09
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 5
Ogar na wtrysku - pytanie
Ostatni post: majsta PL
Dzisiaj 11:44:01
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 7
pomoc w kupnie ogara
Ostatni post: majsta PL
Dzisiaj 11:42:35
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 7
Rocznik ogar 205
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 10:51:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 45
Swap
Ostatni post: romek
Dzisiaj 09:11:32
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 144
Budowa roweru spalinowego
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 23:45:13
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 191
Głupie dupki
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 23:41:32
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 5539
Nowoczesna stacyjka w Oga...
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 19:49:46
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 1270
Instalacja ele. Ogar 205
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 17:20:27
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 467
Dzień Dobry wszystkim
Ostatni post: Jakiś_typ
Wczoraj 17:20:19
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 256
Prośba o identyfikację ro...
Ostatni post: jakubekM780
25-06-2024 21:58:05
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 309
Dezamet Dantom GFX 50
Ostatni post: MacRoial
25-06-2024 21:54:20
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 4217
Karat 1970 - szczegółowy ...
Ostatni post: wigryman
25-06-2024 21:45:47
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 142
Witam wszystkich
Ostatni post: Motokamel
25-06-2024 21:28:33
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 76
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: MacRoial
25-06-2024 09:02:21
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 623

Reklama