Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Universal - przebudowa z Polo Luxa
|
Autor |
Wiadomość |
Piotr J.
Nowy
Liczba postów: 14
Imię: Piotr
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Romet 50-T-1
|
Universal - przebudowa z Polo Luxa
Witam wszystkich , jak już pisałem, stałem się szczęśliwym nabywcą cytrynowego Polo Luxa od tomka458. W dzieciństwie miałem zarówno pomarańczowego Polo Luxa , zakupionego dnia 5 maja 1974 roku w gdańskim domu towarowym "Sezam", jak też 3 biegowego "Universala" w kolorze czerwonym metalic na ramie Polo Luxa , którego mój Tata kupił mi 31 lipca 1975 roku w Pewexie przy ul. Zygmuntowskiej w Gdyni za obłędną wówczas kwotę 35 dolarów jako odrzut z eksportu (m.in. brak oświetlenia). Universal miał nr ramy 74185418. Obu rowerów nierozważnie pozbyłem się jeszcze na początku lat 80 i dopiero po kilkudziesięciu latach , jako niemłody już gość, wracam do obiektu marzeń chłopaków z lat 70. Wykonywany przeze mnie projekt nie będzie zawierał wszystkich oryginalnych części Rometa. Postanowiłem zmienić kolor na błękitny metalic z jak największą ilością białych dodatków. Nowe będzie siodełko, sissybar ( długi jak w "Universalu), pedały i chwyty. Gumowe końcówki ramy z tyłu są zakupione w sklepie z akcesoriami dla inwalidów (stopki od lasek ).Najwięcej kłopotów przysporzyło mi zdobycie dźwigni zmiany biegów ( import z Portugalii) i osłony łańcucha ( z Kanady) , która nie jest w końcu oryginalna, choć bardzo podobna.
Na razie jestem na etapie powrotu ramy od lakiernika , przykleiłem dziś też naklejki.
akcesoria:
|
|
12-02-2017 20:08:04 |
|
|
Piotr J.
Nowy
Liczba postów: 14
Imię: Piotr
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Universal - przebudowa z Polo Luxa
Masz rację, może mi ktoś poradzi, bo na innych forach po wklejeniu linku "minatura na forum" kliknięcie na zdjęcie powoduje otwarcie pełnego rozmiaru zdjęcia.
Mój Tata nie był jakąś wielką szychą, w 1975 roku został dyrektorem oddziału Instytutu Kształcenia Nauczycieli w Gdańsku i dostał pensję około 8 tysięcy złotych , dobrą jak na tamte czasy, ale nie powalającą. Dolar kosztował wtedy około 100 zł, zatem mój Universal kosztował prawie połowę jego miesięcznych zarobków. Przypomniało mi się za to, że razem z Universalem w Pewexie były wystawione "Grandezzy" ,fioletowe rowery na niemal identycznej ramie , ale z amortyzatorem. Przypominały Polo Crossa, chociaż zdaje się ,że przednie koło miało normalny rozmiar 20 cali.
Też myślałem o zachowaniu w oryginale Polo Luxa Tomka , ale rama nie była w dobrym stanie, jedna z rurek była wykrzywiona, a po siodełkiem znajdował się niefachowy spaw. Rower był już mocno zużyty i wymagający sporych nakładów. Może znajdę kolejnego Polo Luxa w lepszym stanie, to postaram się zachować go w stanie bardziej przypominającym oryginał.
|
|
13-02-2017 11:22:23 |
|
|
Piotr J.
Nowy
Liczba postów: 14
Imię: Piotr
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Universal - przebudowa z Polo Luxa
|
|
03-03-2017 21:12:29 |
|
2 użytkowników postawiło piwo Piotr J. za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Piotr J. za ten post.
Duduś (03-04-2017), Pinio (03-05-2017)
|
Piotr J.
Nowy
Liczba postów: 14
Imię: Piotr
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Universal - przebudowa z Polo Luxa
Dzięki za uznanie , jak też za małą krytykę (Pinio). Jasne, że ten egzemplarz nie dorównuje w pełni oryginałowi , miej jednak na względzie, że niedawno wyglądał tak .
Lampkę przednią uważam za całkiem udaną, włożyłem sporo wysiłku , aby zdobyć coś podobnego do lampek rometowskich, w końcu trafiłem na produkt o nazwie "old school kant '70". Może to nie ideał, ale lepsza w tym rowerze od okrągłych "holenderek". Chwyty są białe, ale w razie potrzeby mogę wrócić do oryginałów.
Z nowości, wczoraj przymocowałem oświetlenie tylne, tym razem już markowe (Philips). Obejmy do linek zmienię na metalowe , ale najpierw mechanik musi mi zmienić przebieg linki biegów na taki , jak w oryginalnych "Universalach".
|
|
05-03-2017 19:41:32 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|