Ocena wątku:
- 1 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Uniwersal, Pelikan i coś jeszcze.
|
Autor |
Wiadomość |
hvil
Technik
Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Uniwersal, Pelikan i coś jeszcze.
|
|
29-12-2016 12:17:27 |
|
|
Ermac
Nowy
Liczba postów: 59
Imię: Maciej
Skąd: Kutno
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Uniwersal, Pelikan i coś jeszcze.
|
|
29-12-2016 16:54:33 |
|
|
Pinio
Złomowy łowca pierwszej kategorii
Liczba postów: 593
Imię: Bartek
Skąd: Śląskie
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Uniwersal, Pelikan i coś jeszcze.
Pod siodło powinna być taka, tylko że czerwone paski powinny być ciemniejsze i błyszczace. Nie mają jej chyba w ofercie, a był to typ stosowany mniej więcej tak do 1978-80.
Co do tego co napisał Ermac, to nie taka Universal powinna iść na rurę główną, ponieważ to jest typ stosowany głównie na Jugolach pod koniec lat '80.
Jaka powinna być na głównej nie jestem w tej chwili pewien, możwe ktoś inny wie?
|
|
29-12-2016 21:03:27 |
|
|
hvil
Technik
Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Uniwersal, Pelikan i coś jeszcze.
Dzisiaj mój romecik skończył się remontować:
Nowe wianki, chromy uratowane, nowy lakier i naklejki. Aktualnie jest on na zwykłej piaście wolnobiegowej. Piasta shimano 333 czeka na więcej odwagi i weny by ją zreanimować.
Jedyne mody jakie wprowadziałem:
- nie oryginalne siodełko. Oryginał był tak wygodny, że wylądował w mojej holenderce co nią po mieście mykam. A tu trafiło siodło z jakiegoś starego górala.
- z braku dymana, zamontowałem puszkę z bateriami. Dla mnie wygodniejsze niż dymano, zwłaszcza, że rower będzie bardzo rzadko używany. Jego przeznaczenie to działka na wsi rekreacyjna. Celem wycieczek po piwko.
Prezentuje się on tak:
Żeby nie było, odbyłem nawet jazdę próbną:
Pierwsza jazda zakończyła się klęską, łańcuch notorycznie spadał. Okazało się, że źle założyłem zębatkę nową na piastę. Była zbyt blisko koła. Po jej obróceniu wszystko wróciło do normy.
Ale żeby nie było tak cudnie, lista porażek, na razie nie naprawionych:
1. Piasta 3biegowa
2. Chyba nie do końca koło dobrze wycentrowałem, bo hamulce nie obcierają, ale notorycznie co obrót koła słyszę delikatne chrubotnięcie tylnego koła. Wianki nowe, wszystko skręcone ok, więc to chyba obręcz aż tak majta prawo-lewo.
3. Nie mogę dojśc z tym jak skręcić tylną piastę, na poziomo w imadle dystansuję konusy tak by lekko chodziło, ale co wezmę do pionu i wsadzę w ramę, zaczyna ciężej, czuć każde łożysko wianka przy obrocie. Po N-tym złożeniu jest już lepiej ale nadal nie ideał
Co myślicie?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-01-2017 23:18:37 przez hvil.)
|
|
21-01-2017 23:12:29 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 9 gości
|
|