Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Autor Wiadomość
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #121
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Po co są czernione elementy które są wewnątrz silnika?
26-11-2016 03:53:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #122
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Pisałem już o tym wcześniej - dodatkowe zabezpieczenie przed korozją.
26-11-2016 10:08:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #123
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
(26-11-2016 10:08:09)Szatek napisał(a):  Pisałem już o tym wcześniej - dodatkowe zabezpieczenie przed korozją.
Tylko po co? Nie uważasz że to przerost formy nad treścią? Nie potrzebne wydatki?
No chyba że będziesz tym Rometem jeździł po dnie oceanu i do tego jest potrzebne takie zabezpieczenie przed korozją.
27-11-2016 05:56:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo Kanilox za ten post.
AliveC4T Offline
Jawowiec
*


Liczba postów: 222
Imię: Piotr
Skąd: Gliwice
Pojazd: Inny
Post: #124
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Cienki film olejowy w silniku i tak już szczelnie zamkniętym uszczelkami i simmeringami to wystarczające zabezpieczenie przed wilgocią i korozją. Inną sprawą jest to że nie pomyślałeś o zmianie wymiarów współpracujących ze sobą elementów. Troche badziewia na wałku, trochę innego badziewia na trybie i już może się zdarzyć że taki tryb nie pasuje na ten wałek lub siedzi za ciasno i występuje niedosmarowanie. Z zasady też nie powinno się pokrywać współpracujących ze sobą elementów powłokami nie odpornymi na ścieranie typu farba bądź ocynk (wyjątkiem jest chrom) ponieważ powłoki te ścierają się w krótkim czasie i przestają zapewniać ochronę. Pamiętaj też że to co zostanie starte ze współpracujących ze sobą elementów trafi wraz z olejem np. do łożysk i przyspieszy ich zużycie. Moim zdaniem pogorszyłeś ogólną sytuację i żywotność silnika poprzez nadkładanie niepotrzebnej roboty.
27-11-2016 10:03:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo AliveC4T za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #125
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Tak, możliwe że jest to przerost formy nad treścią - jestem pedantyczny.

Czernienie miałem wykonywane razem z cynkowaniem, kadmowaniem i miedziowaniem. Cena bez czernienia byłaby taka sama.

Jak już pisałem, oksyda to nie powłoka galwaniczna, tylko tlenek. Zetrze się tam gdzie będzie musiał, reszta pozostanie czarna. Nie będzie żadnych opiłków, ani zmiany wymiarów elementów. Polecam poczytać o tym procesie chemicznym Wink
27-11-2016 11:12:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #126
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
To czernienie jest oksydowaniem?
27-11-2016 13:00:26
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #127
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
A nie? Oksydować/czernić można na dwa sposoby.
27-11-2016 13:16:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #128
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Dobra, pomyliło mi się oksydowanie z inszym procesem. Nie było tematu.
27-11-2016 13:28:19
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
sebon30 Offline
Rometowiec z krwi i kości
*


Liczba postów: 826
Imię: Sebastian
Skąd: Krzywcza
Pojazd: Romet Kadet
Post: #129
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Kiedy zdjęcie złożonej T-1? Smile

100 post- 14.12.2012 godz 21:55:17
500 post- 3.08.2013 godz 16:23:39
28-11-2016 22:59:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #130
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Gdy zacznę składać ramę, czyli po poprawieniu lakieru Wink
28-11-2016 23:04:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
sebon30 Offline
Rometowiec z krwi i kości
*


Liczba postów: 826
Imię: Sebastian
Skąd: Krzywcza
Pojazd: Romet Kadet
Post: #131
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Patrząc na te twoje T-1, zaraziłeś mnie nimi Smile, Może sobie gdzieś w nadchodzącym roku sprawię podobną i odrestauruję, ponieważ one mnie od zawsze kręciły, tylko jakoś takiego natchnienia nie było do kupna... Ale teraz coś jest Big Grin tylko chwilowo gotówki brak, ze względu na remont samochodu Smile

100 post- 14.12.2012 godz 21:55:17
500 post- 3.08.2013 godz 16:23:39
29-11-2016 21:37:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo sebon30 za ten post.
AliveC4T Offline
Jawowiec
*


Liczba postów: 222
Imię: Piotr
Skąd: Gliwice
Pojazd: Inny
Post: #132
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
(27-11-2016 11:12:15)Szatek napisał(a):  [...] Nie będzie żadnych opiłków, ani zmiany wymiarów elementów. [...]

Jeśli utlenisz powierzchnię, a następnie ją zetrzesz do gołego metalu to przy pomiarach okaże się że zeszło trochę materiału, zależnie jak agresywna była oksyda. Polecam poczytać o tym procesie chemicznym :V. Może się okazać że nawet teraz już jest lekki luz, a po starciu oksydy będzie jeszcze większy, wystarczający na uczynienie części niezdatnej do eksploatacji. W każdym razie nie ważne co to jest, czy ocynk, czy oksyda i tak pójdzie w łożyska (nie koniecznie w postaci opiłków, ale na przykład osadu bądź mułu) albo wypłynie z silnika razem z olejem przy którejś wymianie.
04-12-2016 10:44:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #133
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
W takim razie, dlaczego fabrycznie czerniono np. wałek startera, który przecież w połowie znajduje się w silniku i jego powierzchnia ściera się? Smile

Dlaczego też, czerni się zamienniki części silnikowych do Rometów, np. kosze sprzęgła? Smile

Czerniony element, aby nie zardzewiał, musi pracować w oleju bądź smarze. Fabrycznie, nie czerniono takich części, bo po prostu nie było to konieczne - no i było taniej.
04-12-2016 12:27:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
AliveC4T Offline
Jawowiec
*


Liczba postów: 222
Imię: Piotr
Skąd: Gliwice
Pojazd: Inny
Post: #134
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Wałek startera nawet nie ma porównania do innych wałków, nie osiąga takich prędkości i nie przenosi takich sił jak inne wałki, nawet nie jest tak często używany. Wszystko to sprawia że nie ma potrzeby znacznego pilnowania dokładności jego średnicy, nawet nie ma potrzeby łożyskowania go Tongue. Zamiennik to zamiennik, nie zawsze jest tworzony przy zachowaniu normy, zamysłu i dokładności przewidzianej przez konstruktora.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-12-2016 13:07:28 przez AliveC4T.)
04-12-2016 13:07:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #135
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
(25-11-2016 14:15:37)Szatek napisał(a):  To chyba jednak nie była pierwotnie szara puszka, no chyba że zżółkła też od środka. Jak myślicie?

Ponawiam pytanie.

Jeszcze jeden element stalowy przed:



I po kadmowaniu bez pasywacji:



Kupiłem trochę:

Używanych i oryginalnych części:



Części z Gmoto:



Części ze Skuter Dębicy:



Nową i oryginalną linkę licznika:



Większy palnik:



Oraz oryginalny katalog części zamiennych do Rometa 50-T-1 i 50-TS-1:



Do tej pory miałem reprint z motonaklejek, w którym brakuje strony głównej, oraz schematu i opisu sprzęgła: http://motonaklejki.pl/literatura/2/24/

Zleciłem wykonanie przyporów/nagłówników do nitów pełnych i rurkowego:



Oraz nowych tulejek metalowych osi wahacza:



Złożyłem też kilka elementów, które już mogłem:

Komplet oryginalnych narzędzi, wraz z pokrowcem:



Zmieniacz biegów przed:



I po złożeniu, na smar grafitowy i miedziany:



Oprawka przedniej żarówki przed:



I po złożeniu:





Pokrywa komory pływakowej przed:



I po złożeniu:



Następnym razem chyba jednak przyspawam punktowo tę blaszkę, bo było ciężko dobrze ją zakuć.

Tłumik drgań przedniego mocowania zbiornika paliwa, jest już dostępny w sprzedaży na: http://skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=5297 Niedługo ma się pojawić u innych sprzedawców nowych części do Rometów.

Na razie tyle, pozdrawiam Smile
08-12-2016 15:54:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Rejestracja na białe tabl...
Ostatni post: elmer
Dzisiaj 22:54:42
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 59
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 18:48:14
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 601
Komar 2352W '78 - Madziar...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 12:41:53
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 2304
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: usertm
Dzisiaj 11:53:46
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 608
czy sie opłaca rame do og...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 10:21:59
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 66
Współczesny kranik
Ostatni post: romek
Dzisiaj 00:19:00
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 194
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
22-11-2024 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 191
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
21-11-2024 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 290
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 415
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 141
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 420
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 554
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 94
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19287
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 123

Reklama