Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kopniak cięższa praca
Autor Wiadomość
Gomulsky Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 129
Imię: Kuba
Skąd: Dąbrowa Tarn.
Pojazd: Inny
Post: #1
Kopniak cięższa praca
Witam, pacjent to Chart, a dokładniej jego silnik. Ponieważ po wstępnych oględzinach zaraz po kupnie Charta okazało się, że silnik w ogóle nie ma szczelności, a co za tym idzie nie jest w stanie wytworzyć podciśnienia mogącego zassać mieszankę postanowiłem silnik rozebrać i zrobić mu praktycznie kompletny remont. Jak postanowiłem tak też zrobiłem, po wymianie łożysk i usunięciu wielu dziwnych rzeczy pozostawionych przez moich poprzedników przyszedł czas na montaż silnika. Wszystko przebiegało pięknie aż do momentu, kiedy przyszło skręcać kartery. Na początku zauważyłem, że kartery nie bardzo chcą się schodzić, ale poruszałem nimi lekko pokręciłem wałkami - zdawczym i startera - coś przeskoczyło i kartery się zeszły. Jednak po finalnym montażu okazało się, że kopniak chodzi ciężko i nie odbija (tzn. ma większy niż normalnie opór, nie mniej traktując go nogą działa prawidłowo, tylko nie wraca, trzeba mu pomóc). I tu rodzi się pytanie, co mogło pójść nie tak? Wymieniłem oring w karterze na nieco grubszy i założyłem podkładkę, która teoretycznie ma dystansować koło startera od obudowy, prócz tego sprężyna naciągnięta na ok. 2 obroty wałka. Czy ktoś miał już taki przypadek; pytam bo szczerze mówiąc pierwszy raz mam styczność z silnikiem 027, więc doświadczenie z jego tajnikami również zerowe.
30-10-2016 23:46:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,028
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Kopniak cięższa praca
oring przy zakładaniu zamiast siedzieć tam gdzie powinien, mogł się zsunąć i przyszczypnąć. Oprócz tego wałek nie powinien mieć żadnych problemów z poprawną pracą.
31-10-2016 15:46:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Gomulsky Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 129
Imię: Kuba
Skąd: Dąbrowa Tarn.
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Kopniak cięższa praca
Na zawinięty oring raczej to nie wygląda bo sam wałek wszedł dość łatwo, dziś jeszcze raz się temu przyjrzałem, wychodzi na to, że zbyt duża średnica samego pierścienia robi taką robotę i trzeba poczekać aż się nieco wytrze i powinno być ok. Także z tym poczekam i zobaczę jak się sprawa będzie miała za jakiś czas. Jest jeszcze jedna rzecz, mianowicie po odpaleniu silnika, chodzi on spoko, wszystko pięknie ładnie, ale jak tylko nabierze nieco temperatury to gaśnie pomimo dodawania gazu. Następnie przytkanie gardzieli gaźnika sprawia, że silnik znów zaskakuje pochodzi chwilę i zdycha i tak w koło... Wygląda mi to na gaźnik, ale poprzedni właściciel mówił, że ostatnie chwile kiedy Charcik był na chodzie to też miał takie zajawki tzn. pochodził chwilę i gasł, więc zastanawiam się, czy nie jest to przypadkiem jakiś omen tego, że moduł zapłonowy, albo cewka wyzwalająca siada?
01-11-2016 01:16:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wał 023 pełny czy orginal
Ostatni post: grz3513k
Dzisiaj 02:38:53
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 201
Cześć wszystkim
Ostatni post: grzesbmw
Wczoraj 23:22:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 53
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: Alenia232
Wczoraj 21:38:30
» Odpowiedzi: 64
» Wyświetleń: 52266
opona - stomil czy współc...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 21:01:25
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 165
Jakie gwintowniki/narzynk...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 14:26:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 247
Gdańska Jawa Babetta 210
Ostatni post: buras_tft
Wczoraj 01:11:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1283
Iskra na platynkach
Ostatni post: Merfix
Wczoraj 00:53:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 177
kola i wahacz
Ostatni post: grissley
Wczoraj 00:27:23
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 5050
nwm co napisać
Ostatni post: galkahalka
14-12-2025 21:21:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 267
Romet ogar 200 strzela w ...
Ostatni post: Jakub.200
14-12-2025 18:38:53
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 451
Oś koła motorynka.
Ostatni post: Piotrekdriver1
14-12-2025 17:41:39
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 148
Przecięty dowód komar
Ostatni post: romek
14-12-2025 17:40:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 230
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
14-12-2025 03:48:41
» Odpowiedzi: 25
» Wyświetleń: 2027
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
13-12-2025 17:39:59
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 2695
Tylna oś Romet Zenit.
Ostatni post: ROMECIARZ1
13-12-2025 17:06:07
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 121

Reklama