Ocena wątku:
- 7 głosów - 4.57 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,402
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Tym razem tylne amortyzatory do Ogara.
Elementy tylko po czyszczeniu i polerowaniu ![Tongue Tongue](images/smilies/tongue.gif)
Oczywiście wszystkie tuleje i odboje są nowe.
Niestety zdjęć przed, nie zrobiłem, ale wyglądały mniej więcej tak
a to już efekty końcowe
ZAPRASZAM
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
21-10-2016 22:54:19 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Wodnik (11-21-2018)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,402
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
27-10-2016 23:15:40 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,402
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Dawidzie
To są tuleje teflonowe, ale obecnie robię z poliamidu. Ostatnio ceny tych materiałów ostro poszły w górę
W amortyzatorach zamkniętych - jak ze zdjęcia - pełnią rolę tulei ciernych względem osłon aluminiowych, tzn, że w amortyzatorze jak na zdjęciu należy je osadzić na "ciasno". ![Smile Smile](images/smilies/smile.gif) Tak, mają równo dystansować obie części amortyzatora.
Możesz wierzyć lub nie, ale to nie taka prosta sprawa, bo po drodze są takie zgrubienia - zabezpieczenia. Do ich zakładania dorobiłem sobie prosty przyrząd, a do wciskania używam prasy.
Są bardzo cienkie - pasowanie do osłon aluminiowych na 0,5 mm - więc by ograniczyć ich pękanie, najpierw toczę fi wewn, a fi zewn zataczam, po założeniu na tą część amortyzatora.
By łatwiej wprasować tuleje, najpierw je nagrzewam, tak jak np tuleje gumowe we ...... wrzątku ![:F :F](images/zab.gif)
Jaka dokładność? ano jak posmaruję smarem i nie włożę sprężyn, to ssie jak pompka
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-10-2016 23:09:49 przez joozek.)
|
|
28-10-2016 23:08:28 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Odrestaurator (10-28-2016)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,402
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Jak by to napisać .......... tuleje pod lagi fi 25 mm, skończyły się.
Materiał niestety też ![Confused Confused](images/smilies/confused.gif)
Zamówiłem nowy, ale przesyłka za kilka dni.
Jak ktoś chętny i cierpliwy - zapraszam za tydzień.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
29-10-2016 02:06:43 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,402
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
(31-10-2016 19:30:56)Rafał S. napisał(a): .... i te tulejki w porównaniu ze starymi latają w otworze. Nie wiem czy to normalne i przy ściśnięciu skasują się luzy czy mam jakieś lewe? Z Góry dzięki za odpowiedź.
I zapewne otwory w tulejach metalowych nie pasują pod śruby M8???
Niestety, kupiłeś chiński wyrób, prawie pasujący.
Do tej pory kupowałem w sklepie, link poniżej. Mieli oryginały, ale ostatnio też zagościła do nich chińszczyzna
http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=3100
Na ściśniecie się po skręceniu nie licz - ogranicza to dł tulei metalowej. Chyba, że ją skrócisz o 2, 3 mm i zastosujesz dodatkową szeroką podkładkę M8
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
31-10-2016 20:11:06 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|