Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #91
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Lakier nie jest jeszcze poprawiony, dlatego na razie nie daję jego dokładniejszych zdjęć. Osłona łańcucha będzie jednak szara.

Przetoczonych śrub ze stali nierdzewnej nie będę zakładał.

Kupiłem trochę używanych i oryginalnych części:





Oraz parę przydatnych narzędzi:



Zawiozłem większość elementów do galwanizerni:

1. Stal

Przed:



I po cynkowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją:









Szprychy po kadmowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją (po ocynku zostawały czarne ślady):



Przed:



I po cynkowaniu z oliwkową pasywacją:



Przed:



I po kadmowaniu bez pasywacji:



Przed:



I po czernieniu:



Nie wiem czy dobrze zrobiłem, można czernić takie elementy? Mogę to ponownie wytrawić jeśli nie.

2. Mosiądz

Przed:



I po cynkowaniu z oliwkową pasywacją:



3. Miedź

Przed:



I po miedziowaniu z pasywacją:



Niektóre elementy będą miały jeszcze zmieniane powłoki, ale to przy zawiezieniu do galwanizerni brakujących.

Poza tym, wszystkie 50-T-1 mają aktualnie gaźniki GM13F.

Romet z 76-go dostał także nowe dysze gaźnika (0,40 i 0,55 mm), oraz został wyregulowany przy pomocy świecy diagnostycznej.

Na razie tyle, pozdro. Wink
15-09-2016 13:34:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Reklama
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #92
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
ile płaciłeś za ocynk
15-09-2016 16:48:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #93
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Za cynkowanie, kadmowanie, czernienie i miedziowanie 50 zł, ale to "po znajomości" Smile
15-09-2016 17:16:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Buka Offline
Składakowiec
*


Liczba postów: 268
Imię: Michał
Skąd: Jawiszowice
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #94
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
A to czernienie nie wpłynie przypadkiem na wyważenie wału? Druga sprawa nakładanie powłoki na części ze sobą współpracujące takie jak skrzynia biegów to chyba głupi pomysł- bo ta warstwa zejdzie i narobi syfu za jakiś czas, ścierając się.
Co do reszty, to piękna sprawa, aż szkoda, że nie mam takiego znajomego Smile

(O Flamingu 2): "No proszę pana tak się składa, że się nie składa"
15-09-2016 18:50:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #95
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
W jaki sposób czernienie miałoby wpłynąć na wyważanie wału?

Wziąłem pod uwagę ścieranie, dlatego nie cynkowałem takich elementów (część niestety tak, ale będą czernione). Oksyda to nie powłoka, a tlenek, więc nie będzie żadnych opiłków. W miejscu tarcia i tak zostanie starta, ale na reszcie pozostanie.
15-09-2016 19:13:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Buka Offline
Składakowiec
*


Liczba postów: 268
Imię: Michał
Skąd: Jawiszowice
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #96
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Tylko właściwie ta powłoka ma za zadanie ograniczać korozję, a tryby i tak są w oleju, którego jednym z zadań jest zapobieganie korozji, więc to i bez sensu. Według mnie to tylko nadgorliwość, a i tak nic nie zmienia pod względem korozji. Wyjaśnij mi o co tu chodzi, bo chyba nie rozumiem. To tak jakbyś dokładał sobie roboty i nie miał z tego racjonalnych efektów.

(O Flamingu 2): "No proszę pana tak się składa, że się nie składa"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-09-2016 21:38:04 przez Buka.)
15-09-2016 21:34:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #97
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Tak, tryby skrzyni biegów pracują w oleju, ale nie wiem, czy będę w ogóle wlewał do niej olej. Jeśli tak, to będzie to po prostu dodatkowe zabezpieczenie przed korozją.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-09-2016 21:57:22 przez Szatek.)
15-09-2016 21:55:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Buka Offline
Składakowiec
*


Liczba postów: 268
Imię: Michał
Skąd: Jawiszowice
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #98
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
(15-09-2016 21:55:56)Szatek napisał(a):  Tak, tryby skrzyni biegów pracują w oleju, ale nie wiem, czy będę w ogóle wlewał do niej olej. Jeśli tak, to będzie to po prostu dodatkowe zabezpieczenie przed korozją.
Czyli silnik będzie robił za eksponat muzealny i nie zamierzasz na nim jeździć w ogóle?

(O Flamingu 2): "No proszę pana tak się składa, że się nie składa"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-09-2016 22:02:36 przez Buka.)
15-09-2016 22:00:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #99
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Tego jeszcze nie wiem, ale wolę nastawić się na taką wersję Smile
15-09-2016 22:04:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Emikel Offline
Zbieracz stadium zaawansowane
*


Liczba postów: 437
Imię: Emil
Skąd: Terespol
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #100
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
(15-09-2016 21:55:56)Szatek napisał(a):  Tak, tryby skrzyni biegów pracują w oleju, ale nie wiem, czy będę w ogóle wlewał do niej olej. Jeśli tak, to będzie to po prostu dodatkowe zabezpieczenie przed korozją.

CO??? Zamierzasz nie wlewać oleju do skrzyni? Czy to może jakiś sarkazm którego nie zrozumiałem
15-09-2016 22:04:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #101
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Jeśli ma stać w domu, to wolałbym uniknąć ewentualnych wycieków oleju i jego zapachu Smile
15-09-2016 22:06:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Buka Offline
Składakowiec
*


Liczba postów: 268
Imię: Michał
Skąd: Jawiszowice
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #102
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
A wiesz, że jeżeli wlejesz ten olej, to taki silnik jest w stanie przetrwać łochocho i jeszcze więcej lat? Druga sprawa, kolejna lekcja edukacyjna. OLEJ MA ZA ZADANIE SMAROWAĆ. Wytworzyć tzw. film olejowy, żeby elementy współpracujące ze sobą nie stykały się bezpośrednio i w efekcie wolniej się zużywał+ dodatkowo oddają ciepło powstałe w tarciu trybów do oleju, bo kolejna funkcja oleju chłodzenie. Ty serio miałeś zamiar odpalać to bez oleju, czy to był taki skrót myślowy? Porządnie wykonany remont raczej nie ma prawa owocować w wycieki, a po drugie- jeżeli ten silnik ma stać sobie lata nigdy nie odpalany, to do cylindra i tak trzeba będzie co nieco magicznego płynu nalać, żeby tłok się nie zastał po kilku latach.

(O Flamingu 2): "No proszę pana tak się składa, że się nie składa"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-09-2016 22:10:32 przez Buka.)
15-09-2016 22:08:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norbi96 Offline
Rozrusznikowy Joe
*


Liczba postów: 1,272
Imię: --
Skąd: --
Pojazd: Romet Komar
Post: #103
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Może po prostu nie będzie go odpalał w ogóle? Poskłada i postawi w domu? Kto komu broni. Niech robi jak chce, wlewa albo nie wlewa. W domu i tak nie pordzewieje w środku, będzie chciał się przejechać za 5 lat nim to za 5 lat wleje i od razu na świeżym oleju...
15-09-2016 22:14:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #104
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Nic nie napisałem o odpalaniu silnika bez oleju... Po odpaleniu można ten olej spuścić.

A co do wycieków, to lepiej dmuchać na zimne.

Tak, do cylindra trzeba będzie nalać oleju, albo po prostu co jakiś czas przepalić silnik.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-09-2016 22:21:25 przez Szatek.)
15-09-2016 22:18:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #105
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Kupiłem trochę używanych i oryginalnych części:



I parę nowych i oryginalnych:



Oraz trochę środków smarnych:



Wysłałem widoczne niżej części do chromowania:



ZnAl, przed:



I po cynkowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją:



Przepustnicę ocynkowałem przez pomyłkę - będzie bez powłoki.

Zrobiłem błąd, bo nie wymyłem wcześniej wszystkich elementów w myjce ultradźwiękowej. ZnAl przed cynkowaniem jest krótko trawiony i odtłuszczany, bo ma w sobie aluminium które w kwasie solnym i ługu się rozpuszcza. Wymyłem je tylko w miarę możliwości pędzelkiem z rozpuszczalnikiem NITRO i brud który był w środku pozostał (a nawet przyległ jeszcze bardziej). Myjka już tego nie doczyściła, pozostaje chyba jedynie czyszczenie mechaniczne, które sobie daruję.

Aluminium (a właściwie silumin), przed:









I po piaskowaniu, a następnie szkiełkowaniu:

















Korpusu manetek, przed:



I po piaskowaniu:



I na koniec, element (jeden z wielu) który w przyszłym miesiącu pojawi się na Allegro (u retro19):



Pozdro. Wink
28-09-2016 15:12:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 23:17:35
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 605
Rejestracja na białe tabl...
Ostatni post: elmer
Dzisiaj 22:54:42
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 60
Komar 2352W '78 - Madziar...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 12:41:53
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 2304
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: usertm
Dzisiaj 11:53:46
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 608
czy sie opłaca rame do og...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 10:21:59
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 66
Współczesny kranik
Ostatni post: romek
Dzisiaj 00:19:00
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 194
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
22-11-2024 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 191
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
21-11-2024 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 290
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 415
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 141
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 420
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 554
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 94
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19287
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 123

Reklama