Wyskakujący drugi bieg Romet
|
Autor |
Wiadomość |
marecki
Nowy

Liczba postów: 107
Imię: Marek
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Komar
|
Wyskakujący drugi bieg Romet
Witam, wiele razy widziałem na forach nierozwiązane problemy dotyczące wypadającego drugiego biegu w silniku Rometa "kwadraciaka" dwubiegowego. Otóż nigdzie nie znalazłem jasnej odpowiedzi więc postanowię umieścić ją tu, może akurat komuś się przyda 
Ze względu, że internet mi zbytnio nie pomógł postanowiłem sam rozkręcić silnik, rozpołowić i zobaczyć co w trawie piszczy. Otóż luz na automacie zmiany biegów nie ma znaczenia jeśli rzeczywiście skrzynia jest w dobrym stanie. Wszystkiemu winna jest przesuwka w skrzyni i razem z nią wodzi. Kąty zębów się zmieniają a wodzik dostaje luzu, który powoduje cofanie się biegu na luz. Po wymianie przesuwki i wodzika ustawiłem biegi na odkrytej połówce, gdy przesuwka zachodziła poprawnie na 1 i 2 bieg, regulacje zostawiłem bez zmian, a po złożeniu silnika problemy zniknęły . Chcę to napisać, ponieważ chciałbym uświadomić, że trzymanie automatu noga na siłę i tym podobne sposoby są tylko na krótką metę a stosowanie ich na dłuższą tylko pogarsza sprawę. Może już się to gdzieś pojawiło na forum, lecz postanowiłem się tym podzielić, nie zaszkodzi, a może komuś się przyda, pozdrawiam
|
|
02-04-2016 22:41:58 |
|
|
Rafku
Drucidruci tu

Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Wyskakujący drugi bieg Romet
Nie sadze, zeby ktos, kto ma niewielkie doswiadczenie, ktos, kto pierwszy raz 'remontuje' 023, zrozumial o co chodzi dla autora tematu...
Jak ktos mysli, to po rozpolowieniu silnika bez problemu pojmie zasade dzialania tej skrzyni.
Caly fenomen polega przesuwce i trybie pierwszego i drugiego biegu.
Przesuwka nalozona na wodzik zazebia biegi, czyli 'poprzez nia wlaczamy biegi)
Logiczne jest to, ze jezeli wypada nam 2 bieg, to wodzik jest zbyt przesuniety w strone kola zebatego 1 biegu.
Aby drugi bieg wrocil, wystarczy wykrecic ta 'specyficzna srubke', ktora wkrecona jest na wodzik, znajduje sie nad zebatka zdawcza.
No i na odwrot, ot cala filozofia.
Tego typu post pisze juz 3 raz, wiec slabo szukales odpowiedzi dotyczacej twojego problemu.
Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80
Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
|
|
11-05-2016 12:01:22 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|