Montaż widełek przednie kolo
|
Autor |
Wiadomość |
nie_mientki
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 6,382
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
|
|
02-08-2016 18:38:27 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,402
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Montaż widełek przednie kolo
Temat odwieczny na forum, wystarczy poczytać. No ale cóż
Schemat - niestety bez tulei widełek; 2 wewnętrzne bez kołnierza i 2 końcowe z kołnierzem.
Tuleje poliamidowe lub teflonowe - fi wewnętrzne 25 mm, fi zewnętrzne 32,1 mm, długość 35 mm.
Tak wyglądają przed montażem i po
Po ich wciśnięciu - wprasowaniu
Należy rozwiercić na właściwy rozmiar lagi, z uwzględnieniem jej stopnia zużycia
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
02-08-2016 18:52:44 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,402
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Montaż widełek przednie kolo
Jeśli chodzi Ci o przednie zawieszenie, to za pewne drugie tyle ile ma teraz na liczniku ![Smile Smile](images/smilies/smile.gif)
Coś ok 5kkm do 10kkm
Tak sobie teraz patrzę na Twojego Ogara, albo zdjęcie przekłamuje, albo źle stoi. Wydaje mi się, że sprężyny masz pęknięte lub urwane w górnym mocowaniu. Ewidentnie za mocno wychodzą z widełek i całe zawieszenie jest krzywe.
Mało tego, chromowane lagi są na odwrót założone P=L, a L=P. Przez to przedni błotnik jest odwrotnie założony, przód idzie w stronę ramy.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-08-2016 14:27:42 przez joozek.)
|
|
03-08-2016 14:20:09 |
|
|
nie_mientki
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 6,382
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
|
|
03-08-2016 16:05:13 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,402
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Montaż widełek przednie kolo
Droga Kamilo ![Smile Smile](images/smilies/smile.gif) Szkoda, że nie przywitałaś się najpierw w "Powitalni" Naszego forum, dostałabyś statut "LADY" ![Smile Smile](images/smilies/smile.gif) ale mniejsza o to.
W końcu widzę, że zaczęłaś szukać informacji na naszym forum - Brawo
Jednak te śrubo-szpilki nie będą Ci potrzebne w Twoim Ogarze.
Przez ok 20 lat produkcji Romet niewiele zmienił na lepsze w swoim przednim zawieszeniu. Jedynie te właśnie szpilki w Twoim modelu wspawał od razu do górnej półki. Tak ich nie widać, sprężyny wkręcasz najpierw w lagi, a potem kręcąc lagą i sprężyną, drugi koniec sprężyny wkręca się w te śrubo-szpilki na końcu widełek.
Niestety nie jest to wg mnie poprawa na lepsze w tym modelu. Często się zdarza, że sprężyna potrafi się wykręcić z lagi, a z widełek już nie ![Confused Confused](images/smilies/confused.gif) Często też potrafi pęknąć 3, 4 cm na jej końcu, właśnie w tym miejscu - brak smarowania.
Jeśli rozebrałaś wszystko, to sprawdź czy masz całe sprężyny, dł ok 22, 23 cm. Nie kupuj nowych, zwłaszcza chińskich, no chyba, że gdzieś trafisz polskie - o te jednak dziś już trudno - mowa o nowych.
Co do tulei, jeśli planujesz malować widełki, to wypal je na gorąco - mały palnik i propan-butan.
O samych tulejach już pisałem.
Chyba, że zainteresuje Ci moja oferta - Usługi
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
03-08-2016 22:01:53 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|