Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Stara poczciwa "czwórka" czyli M21W2 od Kuby
Autor Wiadomość
kuba5550 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Jakub
Skąd: Działoszyn
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Stara poczciwa "czwórka" czyli M21W2 od Kuby
Witam, chciałbym wam przedstawić swoją WSK M21W2 z 82`. Przygoda z nią zaczęła się w sierpniu 2013, kiedy to w końcu chciałem kupić coś innego niż komara.Big Grin Wybór padł na WSK nawet nie myślałem wtedy, który model czy silnik ale jakoś bardziej do trzybiegówki byłem przekonany. Cały lipec spędziłem na tablicy (jeszcze wtedy olx nie było Tongue) ale nic ciekawego nie znalazłem. Już praktycznie zrezygnowałem z kupna ale jakoś w połowie sierpnia podkusiło mnie sprawdzić jeszcze raz ogłoszenia no i w okolicy w końcu coś ciekawego się pojawiło mianowicie trup "175" niekompletny bez kwitów za 300 zł .
   
Zadzwoniłem bez zastanowienia dosłownie 5 min po wstawieniu ogłoszenia i kazałem sobie ją zaklepać. Nawet nie miałem jak ją dostarczyć do siebie a stała 30km od mojego domu ale wziąłem portfel , telefon i ogień z dziadkiem jego golfem mk2 kupić tą czwórkę. Na miejscu krótkie oględziny , rozmowa z właścicielem i zapłaciłem żeby tylko mi nikt jej nie podebrał :F . Potem wróciłem do domu ogarnąłem w końcu transport i przywiozłem ją do siebie , jak się okazało do byłego właściciela dzwoniło jeszcze 8 więc trochę szczęścia miałem. Na następny dzień rozpoznanie co i jak i zaczęło się kompletowanie części i rozbiórka. I tak pomału co jakiś czas coś robiłem , zaczęło się od piaskowania i malowania proszkowego , następnie załatwiłem zwykły bak ( wymieniłem się za ten co był ale teraz i tak dorwałem taki sam Rolleyes ) który razem z osłonkami bocznymi, lampą przednią i amortyzatorami tylnymi oddałem do normalnego malowania akrylem. W międzyczasie kupiłem zwłoki jakiejś trójki na przeszczepy. Wszystko co trzeba było zostało ocynkowane i wychromowane oprócz kolanka i tłumika. Siedzenie uzupełniłem i na nowo obiłem. Bębny i piasty + dekle boczne silnika wypolerowałem (i tak od strony dekla od oleju wszystko paliwem z gaźnika ubrudzone Dodgy ) . Koła zaplotłem na nowych szprychach i zawiozłem do centrowania. Wymieniłem wszystkie tulejki w kołach , łożyska, szczęki hamulcowe no i opony z dętkami.Zregenerowałem amortyzatory przednie i tylne. Na koniec przyszła kolej na silnik z elektryką i łatwienie dokumentów. Silnik ma zregenerowany wał na jednorzędowym łożysku (wcześniej było trzyrzędowe), kartery z cylindrem i głowicą wyszkiełkowane , cylinder był nowy i nie nadawał się nawet do szlifu bo nie był praktycznie zużyty, nowy tłok z pierścieniami,górny pierścień chromowany, nowe łożyska ,skrzynia jest z gazeli jedynie 2 koła musiałem wymienić simmery, uszczelki , nowe łożyskowanie wałka zdawczego (tak samo przerobienie z dwurzędowego na jednorzędowe) , nowe tulejki z fosforobrązu, nowe sprzęgło.Wszystkie części oczywiście oryginalne z epoki, wszystko zostało zdystansowane i zmontowane na książkowych luzach. Jedynie był problem z gaźnikiem bo miał zerwany gwint nakrętki przepustnicy ale tymczasowo taśma daje radę, dorwałem na szczęście 2 inne i jeden idzie do regeneracji . Trochę się naczytałem o zapłonie w tych motocyklach i jest aktualnie zrobione CDI na wirniku z Royal Enfielda. Ładowanie też na super poziomie jest, halogen H4 50/55W daje radę , zapłon ustawiony lampą stroboskopową także problemów żadnych nie maSmile Jeszcze kolega mi załatwił komplet dokumentów, więc "zalegalizowałem" ramę. Jeszcze dorwałem z powrotem łzawy bak ale na zwykłą naklejkę "wsk". Ogólnie moto zrobione na 82` , dokumenty na 74` a specyfikację chcę zrobić na 78` :F . Aktualnie muszę kupić porządny akumulator, znaczki na bak , ramkę od licznika (dlatego na zdjęciach nie ma licznika) stacyjkę od trójki żeby było normalne gaszenie , klakson i pasek trzymający aku. Jeszcze muszę ogarniętą instalację pociągnąć bo aktualnie jest tylko ładowanie , światło przód tył nawet bez przełącznika krótkie/długie i gaszenie. No i pasowało by w końcu to zarejestrować Big Grin W dalszych planach mam zamiar zmienić rafki na chromowane, wyszkiełkować bębny i piasty, dokupić kierunkowskazy, pomalować błotniki , "chorągiewki " od lag przednich i łzawy bak normalnym czarnym akrylem bo jednak ten proszek co jest aktualnie nie ma dobrego połysku Undecided I to by było na tyle Big Grin
   
   
   
   
12-07-2016 21:35:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
albinos176 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 259
Imię: Albert
Skąd: Piaseczno
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #2
RE: Stara poczciwa "czwórka" czyli M21W2 od Kuby
Zacna wułeska wyszła z tego trupa. Szkoda, że silnik wiatrowski. Życzę rozkoszy z użytkowania wiejskiego sprzętu kaskaderskiego

Mini stajnia rometów:
Romet pony m2
Romet ogar 205
27-07-2016 21:39:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Emikel Offline
Zbieracz stadium zaawansowane
*


Liczba postów: 437
Imię: Emil
Skąd: Terespol
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #3
RE: Stara poczciwa "czwórka" czyli M21W2 od Kuby
Piękna, jaki to trup z niej niby był? Wy chyba trupa nie widzieliście, to to całkiem przyzwoita Wiesia była Tongue
27-07-2016 23:08:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kuba5550 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Jakub
Skąd: Działoszyn
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: Stara poczciwa "czwórka" czyli M21W2 od Kuby
Na silnik na razie nie narzekam Smile jedynie gaźnik trzeba zregenerować bo ten lubi czasem wariować . A frajda z jazdy niesamowita (w końcu od 7 lat komarem jeżdżę :F) w szczególności jak każdy się na ulicy za mną ogląda Big Grin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-07-2016 22:57:38 przez kuba5550.)
29-07-2016 22:54:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 16:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 6
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 234
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 438
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 368
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 339
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 487
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19213
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 237
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 76
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 151
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 247

Reklama