Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Maksymalna temperatura nagrzania łożysk przy montażu na wał
|
Autor |
Wiadomość |
Maciek_Krk
Uczeń

Liczba postów: 138
Imię: Maciek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Kadet
|
Maksymalna temperatura nagrzania łożysk przy montażu na wał
Siema !
Temat dosc sporo wałkowany jak chodzi o sposób zakładania łożysk na wał korbowy poprzez nagrzanie łożyska i schłodzenie wału, jednak nigdzie nie znalazlem informacji do jakiej temperatury mozna rozgrzac łożysko bez uszkodzenia go. Jutro kurier przywiezie nowy wał i teraz pytanie - jak mocno nagrzać łożyska ? :
1. W piekarniku -> od 0 do 250°[C] ?
2. Opalarka -> 360°?
3. Opalarka -> 600°?
4. Kuchenka elektryczna -> ?°
5. W garnku z starym olejem silnikowym na kuchence elektrycznej -> ?°
Wał w zamrazarce ok 2 godziny ? 3?
Bede grzał/chłodził dla każdego łożyska wszystko od nowa, bo nie chce by któreś utkneło w połowie. Czy zamrożony wał ma byc suchy czy nasmarować lekko olejem dla ułatwienia montażu ? Help !
|
|
26-07-2016 01:12:45 |
|
|
szymonpacholik@vp.pl
Przyszły technik pojazdów samochodowych

Liczba postów: 185
Imię: Szymon
Skąd: małopolska
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Maksymalna temperatura nagrzania łożysk przy montażu na wał
|
|
26-07-2016 21:37:56 |
|
|
plusminus
Technik

Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
|
RE: Maksymalna temperatura nagrzania łożysk przy montażu na wał
Wszystko ma swoja ustaloną temperaturę. Zacznę może od karterów- Nowa Dęba stosowała w swoich fabrykach piece, które podgrzewały je do około 200 stopni i wtedy wciskane były łożyska. Wał można zamrozić, ale tak na prawdę wykres kurczenia się stali stosowanej na wały praktycznie się nie rusza. Sytuacja się zmienia, gdy na przykład schłodzimy wał do temperatury na przykład rozprężania się CO2. Jeśli mowa o same łożyska i wciskanie ich na wał- nie jestem zwolennikiem podgrzewania łożysk zwykłych (z koszyczkiem stalowym), ponieważ i one mają różne temperatury rozszerzania się (kulki w stosunku do bieżni) i może zbyt wysokie podgrzanie spowodować szybsze zużywanie się łożyska. Jeśli mowa o koszyczku teflonowym, to podgrzanie ich do temperatury 150 stopni może być powodem ich mocno szybkiego zużycia. No a po drugie, co nam da podgrzanie łożyska, jak i tak powierzchni wału dosyć szybko odbierze nam temperaturę z łożyska i w połowie 'drogi' skurczy się ono i stanie. Lepiej jest zaopatrzeć się w prasę i opierając o dolną przeciwwagę wciskać łożysko na dolny czop, aby nie obciążać wału. Patrząc na nowej produkcji wały, moze się nie obejść bez prasy. Przynajmniej ja taką metodę obrałem za najlepszą.
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????
To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."
Moje BP
|
|
26-07-2016 22:51:21 |
|
|
Maciek_Krk
Uczeń

Liczba postów: 138
Imię: Maciek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Maksymalna temperatura nagrzania łożysk przy montażu na wał
No więc tak, na próbę zanim zacznę zakładać łożyska na wał postanowiłem założyć łożysko SKFu C3 na tryb od strony sprzęgła.
Grzałem łożysko około 3 minuty z obu stron opalarka ustawioną na 600 stopni starając się grzać równomiernie i wskoczyło elegancko na tryb, sprawa jednak jest taka że... łożysko zmieniło kolor na taki trochę żółty... No i teraz nie wiem czy je zostawić, czy kupić nowe ? Przy grzaniu nie zauważyłem bo w garażu mam lekki półmrok...
A druga sprawa jest taka że kobita w sklepie z łożyskami sprzedała mi na wał korbowy 2 łożyska z stalowym koszyczkiem i jedno z chyba plastikowym, w każdym razie nie metalowym. Oba "dobre" łożyska już założyłem na wał, tym razem bez zmieniania ich koloru  i jest git. Ale 3ecie muszę dokupić. Chyba że można je również grzać bo to jakiś ultra plastiko-coś ?
|
|
27-07-2016 20:00:18 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|