Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Instalacja 50-T-1 na zapłonie ze Stelli 756.1
Autor Wiadomość
LiSiC Offline
126p fan
*


Liczba postów: 248
Imię: Mateusz
Skąd: SRC
Pojazd: Inny
Post: #1
Instalacja 50-T-1 na zapłonie ze Stelli 756.1
Witam.
Więc tak, mam 50-T-1 z silnikiem 022(023) i zapłon ze Stalli 756.1(ta bez kierunków).
Chciałbym to wszystko podłączyć na oryginalnej stacyjce z 50-T-1 i przełączniku świateł tak żeby mieć długie i krótkie(z tego co wiem to Stella nie miała długich świateł) póki co daruję sobie światło Stop.
Dałby rady ktoś narysować jakiś schemat? A może jest już taki stworzony? Zrobiłbym to sam ale schemat w instrukcji od Stelli nie ma kolorów kabli, a dochodzić do tego który jest od czego to z moimi doświadczeniami z elektryką równa się wielka katastrofa.
Ktoś, coś? Smile

userbarz.com
Bycie druciarzem zobowiązuje.
27-06-2016 13:09:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Instalacja 50-T-1 na zapłonie ze Stelli 756.1
Raczej nikt nie ma wiedzy ktora cewka jest tam od swiatel, a wywrozyc to raczej ciezko. Pokaz ten iskrownik chociaz.
27-06-2016 20:33:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
LiSiC Offline
126p fan
*


Liczba postów: 248
Imię: Mateusz
Skąd: SRC
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Instalacja 50-T-1 na zapłonie ze Stelli 756.1



To samo co od Charta tylko że jest wtyczka jedna na moduł i druga z 4 stykami na światła, klakson itd.

W sumie to chodzi mi żeby przerobić ten schemat:

Żeby znalazł się tam tradycyjny przełącznik świateł długie-krótkie-klakson, stacyjna starego typu i dwuwłókowa żarówka 6V 15/15W.

userbarz.com
Bycie druciarzem zobowiązuje.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-06-2016 21:02:19 przez LiSiC.)
27-06-2016 20:50:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Instalacja 50-T-1 na zapłonie ze Stelli 756.1
Z czytania schematow tez jestem ciemny ale to nie wazne, michael jackson nie znal nut i tak odniosl sukces. bialy kabel jest raczej do swiatel. Zobacz/zmierz czy cewka/cewki z ktorych wyprowadzony jest bialy kabel maja odbicie na mase, albo ktory kabel jest do drugiego konca uzwojenia przylaczony. I ten kabel bedzie na mase, a bialy do stacyjki, stacyjka bedzie go zalaczac i podawac do srodkowego styku przelacznika, a te dwa styki ktore sa mieszy srodkowym to juz do zarowki na konkretne wlokno, oprawkzarowki do masy.
27-06-2016 22:43:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo charper za ten post.
LiSiC Offline
126p fan
*


Liczba postów: 248
Imię: Mateusz
Skąd: SRC
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Instalacja 50-T-1 na zapłonie ze Stelli 756.1
Yyy, biały kabel jest gdzieś przylutowany od dołu do impulsatora i idzie do kostki od modułu(na module jest schemat i biały jest w miejscu gdzie jest STER) ale od kostki z modułu idzie jeszcze jeden kabel, też biały i wychodzi on z gniazda opisanego jako WYŁ. Czyli biły to będzie gaszenie..?

Dobra poddaje się, za dużo tych kabli. Spróbuje go tylko uruchomić, o ile impulsator przez 20 lat leżakowania nie wyzionął ducha, a całą resztę zlecę kumplowi który się bardziej zna na elektryce Rometa.

Dzięki za odpowiedzi, ale no, sam sobie z tym nie poradzę :I

userbarz.com
Bycie druciarzem zobowiązuje.
28-06-2016 15:57:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Michał Offline
Taki tam
*


Liczba postów: 337
Imię: Michał
Skąd: Kolbuszowa
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #6
RE: Instalacja 50-T-1 na zapłonie ze Stelli 756.1
Tutaj chyba jest taki sam zaplon jak w charcie,wiec biały przewod to impulsator,sluzy tez jako gaszenie po dotknieciu z masa pojazdu.Swiatła to czerwony przewód i tyle.Reszta to cewki ładowania
Jak masz prosty multimetr,to mozesz sprawdzic,czy cewka zasilajaca i impulsator jest sprawny Wink
28-06-2016 16:11:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
LiSiC Offline
126p fan
*


Liczba postów: 248
Imię: Mateusz
Skąd: SRC
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Instalacja 50-T-1 na zapłonie ze Stelli 756.1
Wiesz co mam multimetr, ale nie znam się na nim za bardzo. Wiem jak zmierzyć Voltaż, amperaż i jak sprawdzić czy coś przewodzi na dwóch końcach przewodu(lub między dwoma powierzchniami) i tyle. Nie jestem elektrykiem, a zapłon elektroniczny mam pierwszy raz w życiu i obchodzę się z nim jak z jajkiem żeby go przypadkiem nie uszkodzić.

userbarz.com
Bycie druciarzem zobowiązuje.
28-06-2016 16:19:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: Instalacja 50-T-1 na zapłonie ze Stelli 756.1
Do cewki po prawo od impulsatora jaki kolor kabla jest i jak to dalej jest podlaczone? I nie, to chyba jest troche inaczej niż w charcie. Tutaj pierwsza na prawo od impulsatora jest cewka od swiatel z czerwonym przewodem i druga tez jest od światel z odbiciem na masę. Dwie następne to lądowania ze wspólnym wyprowadzeniem jednym prądu zmiennego bezmasowe. Kolory kabli to dwa zolte i jeden wspólny pomarańczowy. Nastepna to cewka zasilająca z zielonym przewodem i odczepem na masę. Następny to impulsator z przewodu białym i odczepem na masę. Jest jeszcze przewod czarny podłączony do masy, w tym przypadku podłączony do podstawy iskrownika. Napisz jak jest u ciebie bo ze zdjęć nic szczególnego nie wynika.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-06-2016 19:04:06 przez charper.)
28-06-2016 19:02:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
LiSiC Offline
126p fan
*


Liczba postów: 248
Imię: Mateusz
Skąd: SRC
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Instalacja 50-T-1 na zapłonie ze Stelli 756.1
Pierwsza w prawo od impulsatora jest z żółtym kablem który idzie do wtyczki z czterema stykami. Dalej jest cewka z zielonym kablem, który też idzie do wtyczki z czterema stykami, jest w tym samym rzędzie co żółty. Potem jest cewka z czerwonym kablem, kabel idzie też do wtyczki z czterema stykami i jest pod żółty kablem. Cewka z czerwonym kablem jest połączona z następną za pomocą drutu takiego samego przekroju jak na cewce. Ostatnia ma grubszy drut i wychodzi z niej niebieski kabelek który idzie do ZAS w module.
Czarny kabel jest od masy i idzie do pierwszej masy w module, z drugiej masy w module jest kabel do cewki.

userbarz.com
Bycie druciarzem zobowiązuje.
28-06-2016 20:19:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Instalacja 50-T-1 na zapłonie ze Stelli 756.1
Cewka z niebieskim kablem to cewka zasilajaca. para cewek z odczepem postaci czerwonego przewodu moze byc od swiatel. tylko nie napisales czy druga cewka z tej pary jest masowa czy nie. jest to wazne przy sposobie zasilania zarowek bo nie wiadomo czy nazwijmy to "minus" podlaczyc do ramy czy do drugiego wyprowadzenia tej pary cewek, jesli ono istnieje.
28-06-2016 22:03:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
LiSiC Offline
126p fan
*


Liczba postów: 248
Imię: Mateusz
Skąd: SRC
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Instalacja 50-T-1 na zapłonie ze Stelli 756.1
Nie ma drugiego wyprowadzenia, jest tylko jeden czerwony kabelek. Teraz jak się przypatrzyłem to obie cewki z tej pary mają jeszcze drugi miedziany drucik do masy.

userbarz.com
Bycie druciarzem zobowiązuje.
28-06-2016 22:05:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: Instalacja 50-T-1 na zapłonie ze Stelli 756.1
Czyli zarowke podlaczasz w uproszczeniu pod czerwony przewod, drugi przewod od zarowki ma byc do masy i sprawdzasz czy swieci. Uwaga bo te cewki maja moc 25W.
28-06-2016 22:15:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
LiSiC Offline
126p fan
*


Liczba postów: 248
Imię: Mateusz
Skąd: SRC
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Instalacja 50-T-1 na zapłonie ze Stelli 756.1
Jesteś pewny że 25W? Stella miała żarówkę 15W z przodu i z tyłu 5W plus jeszcze hamulec 10W, ale to nie świeci cały czas.

userbarz.com
Bycie druciarzem zobowiązuje.
28-06-2016 22:17:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #14
RE: Instalacja 50-T-1 na zapłonie ze Stelli 756.1
Ze schematu wynika ze 15 z przodu i 10 z tylu. musisz miec takie zarowki zeby nie popaliło. Nie zmieniaj ich przypadkiem na 12V.
28-06-2016 22:19:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
LiSiC Offline
126p fan
*


Liczba postów: 248
Imię: Mateusz
Skąd: SRC
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Instalacja 50-T-1 na zapłonie ze Stelli 756.1
10W z tyłu to Stop bo idzie kabel do włącznika, a z 5W idzie do przedniej lampy.
Co się może stać jak dam 12V? Aktualnie na zwykłym zapłonie mam jedną żarówkę na 12V bo nie idzie dostać odpowiednika 6V... najwyżej lampę wymienię.

userbarz.com
Bycie druciarzem zobowiązuje.
28-06-2016 22:26:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Słabe sprężanie komar 017...
Ostatni post: ifuomosquito
Dzisiaj 08:12:35
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 1260
Nowy nabytek prosto z Mot...
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:23:04
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 293
Witam wszystki.
Ostatni post: Chlypa90
12-05-2025 21:24:05
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 86
Przelot ogar 205
Ostatni post: Bob_Harley
12-05-2025 12:10:15
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 137
Jawa babetta 207 - Kiedy ...
Ostatni post: Piotrekdriver1
11-05-2025 22:19:15
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 1011
Napęd licznika ogar
Ostatni post: grz3513k
11-05-2025 19:14:15
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1335
jakie łożysko do mechaniz...
Ostatni post: motor123413
11-05-2025 12:41:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 101
Remont Motorynki Pony m2 ...
Ostatni post: Paskal
11-05-2025 11:01:27
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 5445
Komar 2350 `72
Ostatni post: usertm
10-05-2025 21:32:51
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 1358
Gaźnik zalewa silnik Ogar...
Ostatni post: Bob_Harley
10-05-2025 19:46:37
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 952
Ogar 205 1987
Ostatni post: Piotrekdriver1
10-05-2025 18:17:09
» Odpowiedzi: 29
» Wyświetleń: 2109
Ogar 200 z gaźnikiem 16n1...
Ostatni post: maticzekk
09-05-2025 12:18:25
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 293
Ogar 205 prędkość
Ostatni post: Szymon_komar
08-05-2025 08:34:52
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 226
Romet 50 T-1 od znajmowgo
Ostatni post: romek
07-05-2025 22:09:00
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 10543
50-TS-1 prototyp - buduje...
Ostatni post: Jorginsson
07-05-2025 01:54:46
» Odpowiedzi: 141
» Wyświetleń: 69729

Reklama