Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Junak M10 - remont 2016
Autor Wiadomość
Quake96 Offline
Pyr pyr, wrum, wrum :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,790
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #61
RE: Junak M10 - remont 2016
Nie znam się co prawda na junakach, ale co nieco o nich oglądałem, słuchałem itd. i faktycznie jest chyba tak, że to nie jest awaryjność wynikająca ze złego remontu itd, tylko z wadliwej konstrukcji silnika.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
05-04-2016 23:41:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
gregorian2008 Offline
Technik
*


Liczba postów: 967
Imię: Grzegorz
Skąd: Tylmanowa
Pojazd: Romet Pony
Post: #62
RE: Junak M10 - remont 2016
jeśli Twój wiek w profilu jest prawdziwy to szczerze nie wiem czy znasz sie na junakach Bartosz Smile. U nas ze wszystkimi motorkami było tak samo troszkę nieprzemyślane konstrukcje i wychodziło jak zawsze. Ale mysle że jak go zrobisz dobrze to nie bedzie aż tak dawał w kość.Ja osobisćie też bym wsadził alternator jeśli mialby służyć nacodzień

Moje sprzęty:
Pony M1 79r
Pony M2 http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=28573
Pony M3 87r http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=32404
Kadet 83r http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=28403
Romet Ogar 205 86r
05-04-2016 23:47:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartosz1907 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 443
Imię: bartosz
Skąd: okolice Krakowa
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #63
RE: Junak M10 - remont 2016
"nieprzemyslane konstrukcje" i "wadliwe konstrukcje" Tongue No, panowie inżynierowie to najpierw przeczytajcie sobie kto projektował silnik Junaka a potem proszę jakieś konkrety na temat tych "nieprzemyślanych i wadliwych":)

a tak na poważnie, silnik Junaka to dobra konstrukcja tylko wymagająca dbałosci i dokladności serwisowej. A z tym to bywało ( i bywa) niestety różnieCool
06-04-2016 01:39:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
raterro Offline
Zapalony mechanik
*


Liczba postów: 955
Imię: Andrzej
Skąd: Okolice Łańcuta
Pojazd: Inny
Post: #64
RE: Junak M10 - remont 2016
bartosz1907, skoro tylko wymaga dobrego remontu, to dlaczego nowe Junaki na gwarancji po kilka razy bywały w serwisie za sprawą owej prądnicy? Druciarze składali Junaki?

Wysłane z mojego MotoE2(4G-LTE) przy użyciu Tapatalka

Mój AWO Simson Sport 1959r.

KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
06-04-2016 04:36:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartosz1907 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 443
Imię: bartosz
Skąd: okolice Krakowa
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #65
RE: Junak M10 - remont 2016
jakość produkcji to nie to samo co "nieprzemyślane konstrukcje" i "wadliwe konstrukcje". Nie można jechać po konstruktorze tam gdzie zawinił np. producent.

"nowe Junaki na gwarancji po kilka razy bywały w serwisie za sprawą owej prądnicy?"

Problemem nie jest lokalizacja prądnicy lecz jej jakość. Ciekawe, że zamienniki zachodnie ( Bosch) zainstalowane w tym samym miejscu pracowały bezawaryjnie.
06-04-2016 10:21:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #66
RE: Junak M10 - remont 2016
wbijaj też mam junaka po ojcu na tym forum sporo pomocnych ludzi


http://www.sfm-junak.pl/forum/index.php


po 1 nie maluj bo oryginałów coraz to mniej
po 2 głowica nadaje się do tucholi
po 3 powodzenia
06-04-2016 16:44:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Timy Offline
Nowy
*


Liczba postów: 8
Imię: Timy
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #67
RE: Junak M10 - remont 2016
Bartosz w Junaku nie było Boscha. Pierwsze M-siódemki miały niemiecka pradnice IKA która również nie pracowala należycie. Problemy sa zasadniczo trzy. Pierwszy: wysoka temperatura wewnątrz komory prądnicy podczas pracy silnika i samej prądnicy. 2. Slabo rozwiązane uszczelnienie zabezpieczające przed zaolejeniem prądnicy. 3. Skomplikowane ustawienie zazębienia jej napedu, wlasciwie niemożliwe bez zdjęcia lewego dekla silnika.
15-04-2016 12:30:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #68
RE: Junak M10 - remont 2016
(15-04-2016 12:30:31)Timy napisał(a):  Bartosz w Junaku nie było Boscha. Pierwsze M-siódemki miały niemiecka pradnice IKA która również nie pracowala należycie. Problemy sa zasadniczo trzy. Pierwszy: wysoka temperatura wewnątrz komory prądnicy podczas pracy silnika i samej prądnicy. 2. Slabo rozwiązane uszczelnienie zabezpieczające przed zaolejeniem prądnicy. 3. Skomplikowane ustawienie zazębienia jej napedu, wlasciwie niemożliwe bez zdjęcia lewego dekla silnika.

dlatego ja ma alternator od fergusona :F
15-04-2016 16:41:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartosz1907 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 443
Imię: bartosz
Skąd: okolice Krakowa
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #69
RE: Junak M10 - remont 2016
(15-04-2016 12:30:31)Timy napisał(a):  Bartosz w Junaku nie było Boscha.

dlatego napisałem że chodzi o zamiennikSmile.
15-04-2016 17:16:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
raterro Offline
Zapalony mechanik
*


Liczba postów: 955
Imię: Andrzej
Skąd: Okolice Łańcuta
Pojazd: Inny
Post: #70
RE: Junak M10 - remont 2016
Ja raz widziałem wieś tuning, w którym był pociągnięty pasek ze silnika i był alternator zaraz za cylindrem :F

Mój AWO Simson Sport 1959r.

KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
15-04-2016 18:31:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #71
RE: Junak M10 - remont 2016
Też to widziałem i wyglądało to co najmniej na fabryczne rozwiązanie. Ale to było w czasach kiedy byłem znacznie młodszy, a połowy użyszkodników tego forum nawet w planach nie było - z 15 lat temu...
15-04-2016 18:42:00
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
raterro Offline
Zapalony mechanik
*


Liczba postów: 955
Imię: Andrzej
Skąd: Okolice Łańcuta
Pojazd: Inny
Post: #72
RE: Junak M10 - remont 2016
To co ja widziałem, to nie było aż tak dobre, bo nie było za bardzo wkomponowane w silnik, a osłonka na pasek, to wyglądała jakby ktoś ją na kolanie wyginał.

Mój AWO Simson Sport 1959r.

KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
15-04-2016 18:48:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #73
RE: Junak M10 - remont 2016
Zasięgnąłem wiedzy u kolegów wiekiem nieco starszych, jednak nie było fabrycznie takich wynalazków.

Widziałem mniej więcej takie rozwiązanie: http://c.wrzuta.pl/wi19203/4193be93000ace31450a5ba4 .

Tylko wykonanie było naprawdę solidne. I fajnie wyglądał ten kręcący się pasek tak na zewnątrz motoru bez żadnej osłonki... Smile
15-04-2016 20:44:01
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Frycek98 Offline
Zielony
*


Liczba postów: 49
Imię: Szymek
Skąd: RBR
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #74
RE: Junak M10 - remont 2016
Dla sznurówki w bucie raczej nie wygląda to fajnie. Big Grin
15-04-2016 21:14:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
raterro Offline
Zapalony mechanik
*


Liczba postów: 955
Imię: Andrzej
Skąd: Okolice Łańcuta
Pojazd: Inny
Post: #75
RE: Junak M10 - remont 2016
Trochę strach tym jechać #AWO_Sport_master_race

Mój AWO Simson Sport 1959r.

KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
15-04-2016 21:30:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Czemu 14MC uchodzi za zły...
Ostatni post: kaziq
Dzisiaj 12:37:01
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 269
[S] Sprzedam Rometa Z150
Ostatni post: MZtkowicz
Dzisiaj 09:53:29
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 402
Zblokowany silnik
Ostatni post: Merfix
Dzisiaj 00:17:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 202
Kupię dokumenty do komara
Ostatni post: Merfix
Dzisiaj 00:12:09
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 57
Remont
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 22:14:06
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 2719
Ogar 200 naprawa
Ostatni post: Perkoz1984
Wczoraj 20:13:22
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 52
Zlecę mały remont
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 19:50:27
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 202
Prostowanie napięcia 12V ...
Ostatni post: Thomassino
Wczoraj 16:10:43
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 157
Romet 50-t-1 1982r.
Ostatni post: Jarek_i_romet
Wczoraj 14:10:49
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 714
Odnawianie części rowerow...
Ostatni post: Karli1088
Wczoraj 00:27:35
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 24157
Ogar 205 1987
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 00:26:25
» Odpowiedzi: 58
» Wyświetleń: 7221
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: usertm
20-08-2025 23:09:34
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 7671
Komar 2351 + wyjaśnienie ...
Ostatni post: MacRoial
20-08-2025 22:22:02
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 295
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: łogór 200
20-08-2025 00:46:09
» Odpowiedzi: 227
» Wyświetleń: 18116
inne gaźniki
Ostatni post: Dinozaur
19-08-2025 12:34:56
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 3703

Reklama