Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Komar 2350 , silnik s38 - problem
|
Autor |
Wiadomość |
KOq
Przyszły technik mechatronik
Liczba postów: 57
Imię: Hubert
Skąd: Podkarpacie
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Komar 2350 , silnik s38 - problem
Sprawdź czy nie masz ściętego klina na wale.
Ustawienie zapłonu. Na początek odstęp na platynkach - w tym wypadku powinien wynosić ok. 0,3 mm. Ustawia się go po odkręceniu śrubki trzymającej podstawę przerywacza. Oczywiście styki platynek muszą być wyczyszczone cienkim pilnikiem (ziarenka z papieru ściernego mogą się powbijać w styki).
Następnie ustawiamy zapłon - przydatna jest albo krótka suwmiarka, albo prosty pręt, na którym zaznaczamy dwa miejsca - GMP, oraz drugie, X mm powyżej (X - wartość indywidualna dla każdego silnika, przy której ma być początek otwarcia przerywacza, w tym wypadku 3 mm).
Następnie wykręcamy świecę i wkładamy albo przygotowany pręt, albo głębokościomierz suwmiarki. Obserwujemy, w jakim momencie zaczyna otwierać się przerywacz. Dla silnika S38 powinno to nastąpić ok. 3 mm przed GMP. Jeśli jest inaczej, należy poluzować 3 śruby trzymające iskrownik i go przekręcić, po czym znowu sprawdzic punkt zapłonu. Należy powtarzać te czynności aż do uzyskania zamierzonego efektu.
Na koniec jeszcze raz sprawdzamy przerwę na platynkach, ewentualnie ją korygujemy, zakręcamy pokrywę i
gotowe.
DANE REGULACYJNE
Przerwa na świecy - 0,4-0,7mm
Przerwa na przerywaczu - 0,4mm
Wyprzedzenie zapłonu - 2,7-3mm
Mieszanka - 1:30
24.08.16 - Pierwsza gleba na Mz'cie
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-04-2016 00:37:37 przez KOq.)
|
|
04-04-2016 00:35:48 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości
|
|