| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od Szatka 
			 
			
				Kolejna ciekawostka: 
Na zdjęciu  prototyp Rometa 50-TS-1 z 197 4 roku, z programu telewizyjnego "MY 74", emitowanego tego samego roku (niestety, TVP nie ma zapisu w archiwum). Pozostałe pojazdy to także prototypy:
  
 
 
 
Jest to jeden z takich egzemplarzy (sugeruje się inna naklejką na baku, wysoko uniesionym przednim błotnikiem, ale też innym chlapaczem tylnego błotnika):
  
Z wysoko uniesionego błotnika przedniego zrezygnowano, prawdopodobnie ze względu na problemy z jego montażem, lub dlatego, że nie pasował on do stylistyki "cafe racera", tylko do "enudro".
 
Ostatecznie motorower stał się połączeniem tych rodzai motocykli - cafe racer'a (prosta kierownica i normalnie zamontowanego błotnik przedni) i enduro (wysoko uniesiony tłumik).
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 05-01-2016 16:34:43 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 4 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post:4 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post. 
		jacomoto (01-06-2016), joozek (01-06-2016), Kanilox (01-06-2016), nie_mientki (01-27-2016)
	 | 
 
 
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od Szatka 
			 
			
				Kilka małych poprawek: 
Szatek napisał(a):kupiony od syna pierwszego właściciela 
Wnuka.
 Szatek napisał(a):Nie jest to czyjś wymysł, no chyba że pracowników OBR-u 
Rometu.
 Szatek napisał(a):Przeróbka polegała na...zmianie ostatniej przegrody tłumika. 
A także drugiej przegrody oraz małe przesunięciu górnego uchwytu pod wspornik, w stronę wylotu.
 Szatek napisał(a):3. Osłona tłumika została prawdopodobnie zapożyczona z motorynki - długość 63 cm. 
Ktoś mógłby zmierzyć długość takiej osłony tłumika motorynki?
 Szatek napisał(a):3. Informacje o rzekomych innych przełożeniach w skrzyni biegów silnika 019, wzięły się prawdopodobnie jedynie z różnicy w ilości zębów trybu drugiego biegu (18 i 19 zębów). Jest to nawet udokumentowane w jakiejś literaturze dotyczącej Rometów. Tryby 19z występowały prawdopodobnie na początku produkcji. Posiadam taki, nowy ZMD: 
Środkowe koło zębate wałka pośredniczącego, montowane razem z w.w. trybem, było prawdopodobnie mniejsze.
 Szatek napisał(a):Tak samo wyglądała sytuacja z lakierowaniem przedniej lampy w 50-TS-1 i 50-T-1, też była tylko w wersjach "pokazowych". 
Była także odlana z białego plastiku, jak pokrywy schowka.
 Szatek napisał(a):Na zdjęciu syn konstruktora jednego z prototypów w.w. pojazdu (lata 80-te): 
Jednego z pięciu.
 Szatek napisał(a):Późniejsze wersje prototypów silników były prawdopodobnie wyposażone w gaźnik GM16F 
Lub Jikov (nie wiem konkretnie który) a GM16F mógł być jednak w WSK-ach.
 Szatek napisał(a):Niestety, nie mam więcej informacji na temat tego motocykla. 
Silnik nadal istnieje i jest sprawny. Jest to polski silnik, o pojemności  50 cm3 i pięciobiegowej skrzyni biegów.
 
Gaźnik do tego silnika to  Jikov (zdemontowany).
 
Został nazwany "lekkim motocyklem", ze względu na to, że można nim było osiągnąć prędkość  90 km/h, co kwalifikowało go już jako motocykl.
 Szatek napisał(a):Z wysoko uniesionego błotnika przedniego zrezygnowano, prawdopodobnie ze względu na problemy z jego montażem, lub dlatego, że nie pasował on do stylistyki "cafe racera", tylko do "enudro". 
Jest jeszcze jeden możliwy powód, o którym zapomniałem - wysoko uniesiony błotnik po prostu nie chronił przed błotem   
Dziękuję też za głosy oddane na Rometa w konkursie "Romet miesiąca". Dzięki nim, motorower bierze udział w konkursie "Rometa roku"   
Pozdrawiam   
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 25-01-2016 21:52:22 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post:1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post. 
		nie_mientki (01-27-2016)
	 | 
 
 
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od Szatka 
			 
			
				chemik, dziękuję i oczywiście służę pomocą   
Zaprezentuj swojego 50-T-1 na forum. Również pozdrawiam   
joozek, dzięki    
Mógłbyś podać jeszcze inne wymiary (np. szerokość i odstepy na otwory mocowania)? Porównałbym później ze swoją.
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 27-01-2016 04:15:23 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od Szatka 
			 
			
				Właśnie zobaczyłem, że w Twojej 50-M-2 masz inną osłonę tłumika.  
Długość się zgadza, ale reszta nie - moja osłona jest mocowana w trzech miejscach   
 (02-01-2016 20:43:40)Szatek napisał(a):  Ciekawy jest też fakt, że na ostatnim miejscu w numerze widnieje także niewyraźne "0", co może oznaczać pomyłkę, lub to, że rama 50-TS-1 to przerobiona rama Komara Sport (w co wątpię). 
Jest to pomyłka w fabryce, ponieważ tabliczki znamionowe zakładano dopiero po ukończeniu motoroweru.
  (05-01-2016 01:36:11)Komar_126 napisał(a):  Pomijając fakt, że MC1 to nie prototyp Rometu to spoko   /// Quake 
 (05-01-2016 01:47:44)Szatek napisał(a):  A prawdopodobnie nawet nie był prototypem Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Pojazdów Jednośladowych jak można wyczytać w internecie   
Romet y MC-1, były wyprodukowane przez Zakład Doświadczalny Rometu (różne nazwy na przestrzeni lat) na zlecenie Polskiego Związku Motorowego. OBR stworzył do nich jedynie dokumentacje techniczną.
			  
			
			
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2016 20:18:10 przez Szatek.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 28-01-2016 20:13:47 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od Szatka 
			 
			
				Dziękuję za głosy oddane na Rometa w konkursie "Romet Roku"   
Mogę zaprezentować kilka ciekawych zdjęć:
  
Konstruktor Rometu na swoim wyścigowym Komarze. Ścigał się też innym Rometem z silnikiem 019 z  6-cioma biegami.
  
Wyścig na Komarach.
  
Wyżej wspomniany konstruktor na swoim prototypie motorynki.
  
Oraz jego syn na tej motorynce.
 
Podczas przeglądania części które dostałem razem z 50-TS-1, natrafiłem na uszkodzony tryb drugiego biegu,  o 17-stu zębach:
  
Także jak widać, stosowano tryby drugiego biegu także o takiej ilości zębów.
 
Pozdro   
			 
			
			
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-02-2016 19:58:47 przez Szatek.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 26-02-2016 19:52:19 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post. 
		Kanilox (04-01-2016), Richard (02-26-2016)
	 | 
 
 
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od Szatka 
			 
			
				Czy ktoś posiada luzem osłonę tłumika do motorynki, mocowanej w trzech miejscach? 
Nagrałem dwa filmiki, tym razem w lepszej jakości:
 
Prezentacja:  https://www.youtube.com/watch?v=0Pp2to51GX8
Niestety, powróciły problemy z pracą silnika 50-TS-1. Motorower bardzo przerywa na wysokich obrotach. Ustawiłem mu wyższe, bo na niższych przygasa albo w ogóle gaśnie. Pracuje lepiej na światłach, które teraz słabiej świecą. Jazda jest prawie nie możliwa. W pierwszym poście napisałem co wymieniłem i zrobiłem. Podejrzewam, że za bardzo zeszlifowałem magnesy chińskiej cewki zapłonowej, która od nowości ocierała.
 
Problem z pracą silnika:  https://www.youtube.com/watch?v=LyRSQ-pACDo
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 31-03-2016 15:30:01 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |