Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Renowacja pomoc
|
Autor |
Wiadomość |
Rafku
Drucidruci tu
Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Renowacja pomoc
A jak nie chcesz wywalać nie wiadomo ile kasy, to kup sobie rzep, do tego TWARDY filc i pastę polerską, nałóż na wiertarkę i z umiarem, powoli sobie po tych chromach jedź
Efekt jak za taką cenę i poświęcony czas na prawdę moim zdaniem jest okej, dla przykładu moja ostatnia robota wydech od 200:
Before
After
Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80
Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
|
|
09-01-2016 23:04:36 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
14-01-2016 01:46:50 |
|
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Renowacja pomoc
(14-01-2016 09:21:34)Rafku napisał(a): Miedź? XDD To światło się w nim odbija człowieku...
Patrząc na zdjęcia i czytając że polerowałeś go twardym filcem, można było uznać, że dokopałeś się do miedzi...
(14-01-2016 09:21:34)Rafku napisał(a): Chrom cienka powłoka? Ja druciakiem z ciekawości przejechałem wiertarą na full obrotach po chromie i RYSY nawet nie było...
Chrom jest kilkakrotnie cieńszą powłoką niż lakier, ale jest dużo wytrzymalszy. Jak go będziesz muskał szczotką drucianą, to możliwe że nic mu nie zrobisz. Ciężko się go nawet usuwa przy większym docisku druciakiem lub narzędziami ściernymi (w galwanizerni robi się to elektrolizą). Nie oznacza to jednak, że jest to nie możliwe przy polerowaniu mechanicznym.
Tak na prawdę, to chromu nie powinno się polerować mechanicznie (jeśli jest w dobrym stanie) tylko ręcznie, bo zmniejszamy jego żywotność (grubość warstwy). Natomiast jeśli chrom jest w kiepskim stanie, to można go wypolerować mechanicznie, ale najlepiej tylko raz i w odpowiedni sposób.
Powinno się używać miękkich tarcz (bawełna, flanela, miękki filc) i stałych past polerskich na bazie tlenku chromu (zielona).
Przy polerowaniu nie liczy się tylko rodzaj pasty i tarczy. Do osiągnięcia odpowiedniego efektu, potrzebna jest też odpowiednia prędkość liniowa tarczy, docisk, moc narzędzia (aby nie zwalniało przy docisku) i kilka mniej istotnych czynników.
(14-01-2016 09:21:34)Rafku napisał(a): Tak btw. Szatek jestem bardzo ciekaw, jak ty GŁĘBOKIE rysy usuwasz miękką gąbką polerską, no chciałbym to zobaczyć haha
Głębokie rysy, na powłoce o grubości podawanej w mikrometrach?
Gdzie ja napisałem coś o gąbce polerskiej?
Być może niedługo zobaczysz. Jak będę miał czas i chęci, to specjalnie dla Ciebie to zrobię
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2016 20:26:05 przez Szatek.)
|
|
16-01-2016 20:19:43 |
|
|
Dj.bimo
Uczeń
Liczba postów: 205
Imię: Przemek
Skąd: Okolice Gw
Pojazd: Romet Ogar 205
|
|
22-01-2016 23:56:05 |
|
|
TheNight
Technik
Liczba postów: 904
Imię: Krystian
Skąd: Sanok
Pojazd: Romet Chart
|
|
23-01-2016 00:07:50 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|