Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Chart - moduł.
|
Autor |
Wiadomość |
Merionex
Nowy
Liczba postów: 34
Imię: Tomasz
Skąd: Wodzisław Śląski
Pojazd: Romet Chart
|
Chart - moduł.
Cześć!
Wszelakie problemy mego Charta były podobno związane z modułem. Jeździł teraz nawet w największe mrozy. Przedwczoraj zaczął przerywać na wysokich obrotach, jedynak zmieniając szybko biegi te 50 km/h spokojnie osiągałem. Moc była. Wczoraj miałem kłopoty z odpaleniem go. Musiałem go sporo przegazować, zanim zaczął trzymać wolne obroty i wgl. jechać. W drodze zgasł i już nie odpalał. Jedynie na chwile. Na pych to samo. Zacząłem bawić się regulacją obrotów ( moduł od simsona ) i jedyne co uzyskałem to to, że odpalał, cykał ładnie na wolnych, jednak po dodaniu gazu odrazu chciał zgasnąć. Dziś dostałem nowiutki moduł od Charta. Podpiąłem i nie umiem gnoja odpalić. Kabelków raczej nie pomyliłem, bo widziałem schemat na necie ( nie mam kostki, jedynie wsówki ). Sprawa wygląda tak, że czasem zagra, ale niezbyt chętnie, a prąd na fajce kopie mnie przy włączonym i wyłączonym zapłonie przy kierownicy, jak i na kluczyku. O co kaman? Zwarcie? Jak wykluczać powolutku błędy instalacji? Wszelakie zapchanie gażnika czy przeskoczenie zapłonu wykluczam, bo było to robione porządnie, a gaźnik ma filtr na wężyku, jak i siatke w samym gaźniku.
Z góry dzięki za rady.
|
|
09-01-2016 17:45:53 |
|
|
Merionex
Nowy
Liczba postów: 34
Imię: Tomasz
Skąd: Wodzisław Śląski
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart - moduł.
Impulsator: 26,4 Ohm'a
Cewka: 617 Ohm'ów
Drugi przewód miernika przykładałem do silnika.
Chodziło mi o to, że wyłączenie zapłonu, czy to przy kierownicy, czy na stacyjce, nie blokuje dopływu prądu do cewki butelkowej. Gdy włożę palec DO fajki i ruszę starterem, to jestem w stanie poczuć prąd elektryczny. Po zdjęciu fajki i przyłożeniu przewodu do cylindra + użyciu startera pojawia się iskra. Odległości nie ocenię, gdyż ciężko utrzymać przewód w jednym miejscu przy okazji używania kickstartera. Iskra na oko jest czerwonawa ( tak wygląda przy braku światła z zewnątrz ).
Gaźnik 14MC
Instalacja nie wygląda na przerabianą. Jedynie to wejście do modułu przerobione pod simsona, ale nie żadna fuszerka. Poprzedni właściciel to robił.
Zauważyłem wcześniej jedną rzecz. Bywało tak, że Chart sobie cykał na wolnych obrotach i w jednej chwili gasł. Tak po prostu. Za nic nie dało się go odpalić. Dopiero po przełączeniu stacyjki na pierwszą pozycję ( bez świateł ) zapalał. I aby włączyć światła musiałem dodać gazu, bo inaczej lubił zgasnąć. Bez żadnego duszenia. Tak po prostu. Pali mi także ciągle bezpiecznik, no ale to sądzę, że gdzieś mam zwarcie na kierunku, aczkolwiek to raczej nie ma zbyt wiele wspólnego z układem zapłonowym.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2016 23:38:10 przez Merionex.)
|
|
09-01-2016 23:31:02 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
10-01-2016 01:22:41 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|