Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
adam50t1 Offline
Pasjonat PRLu
*


Liczba postów: 223
Imię: Adam
Skąd: Czarnków
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #31
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od Szatka
Niezły prototyp, szkoda że nie wszedł do produkcji seryjnej.
Skąd ty bierzesz takie informacje?

Legendy nigdy nie umierają !
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2016 21:09:20 przez adam50t1.)
04-01-2016 21:07:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #32
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od Szatka
(04-01-2016 21:07:45)adam50t1 napisał(a):  Skąd ty bierzesz takie informacje?

Czytaj stronę wcześniej Wink
04-01-2016 21:46:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Błażej Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,532
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #33
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od Szatka
Klasa.

Powiem Ci szczerze, że dużo widziałem, ale takie cudo widzę pierwszy raz.
Gratuluję zakupu
04-01-2016 22:37:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Latos Offline
Sezon trwa cały rok
*


Liczba postów: 2,004
Imię: Kacper
Skąd: Byszewo (CBY)
Pojazd: Inny
Post: #34
Odp: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od Szatka
Jestem pod wrazeniem tego czego sie w tym temacie dowiadujemy o romecie Smile niedlugo chyba naprawde MC1 nam przedstawisz Smile

Zajrzyj do mojego zippa Smile

Mój BikePics
05-01-2016 00:00:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Komar_126 Offline
Ręce które niszczą! :D
*
Lady


Liczba postów: 499
Imię: Anka
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Inny
Post: #35
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od Szatka
Pomijając fakt, że MC1 to nie prototyp Rometu to spoko Wink /// Quake

Cytat: Ania- sikorka Kłaka. Heart
Cytat: Jedyne co spalił Fiatem to duże ilości paliwa.
05-01-2016 01:36:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #36
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od Szatka
A prawdopodobnie nawet nie był prototypem Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Pojazdów Jednośladowych jak można wyczytać w internecie Smile
05-01-2016 01:47:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #37
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od Szatka
Kolejna ciekawostka:

Na zdjęciu prototyp Rometa 50-TS-1 z 1974 roku, z programu telewizyjnego "MY 74", emitowanego tego samego roku (niestety, TVP nie ma zapisu w archiwum). Pozostałe pojazdy to także prototypy:









Jest to jeden z takich egzemplarzy (sugeruje się inna naklejką na baku, wysoko uniesionym przednim błotnikiem, ale też innym chlapaczem tylnego błotnika):



Z wysoko uniesionego błotnika przedniego zrezygnowano, prawdopodobnie ze względu na problemy z jego montażem, lub dlatego, że nie pasował on do stylistyki "cafe racera", tylko do "enudro".

Ostatecznie motorower stał się połączeniem tych rodzai motocykli - cafe racer'a (prosta kierownica i normalnie zamontowanego błotnik przedni) i enduro (wysoko uniesiony tłumik).
05-01-2016 16:34:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #38
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od Szatka
Kilka małych poprawek:

Szatek napisał(a):kupiony od syna pierwszego właściciela

Wnuka.

Szatek napisał(a):Nie jest to czyjś wymysł, no chyba że pracowników OBR-u

Rometu.

Szatek napisał(a):Przeróbka polegała na...zmianie ostatniej przegrody tłumika.

A także drugiej przegrody oraz małe przesunięciu górnego uchwytu pod wspornik, w stronę wylotu.


Szatek napisał(a):3. Osłona tłumika została prawdopodobnie zapożyczona z motorynki - długość 63 cm.

Ktoś mógłby zmierzyć długość takiej osłony tłumika motorynki?

Szatek napisał(a):3. Informacje o rzekomych innych przełożeniach w skrzyni biegów silnika 019, wzięły się prawdopodobnie jedynie z różnicy w ilości zębów trybu drugiego biegu (18 i 19 zębów). Jest to nawet udokumentowane w jakiejś literaturze dotyczącej Rometów. Tryby 19z występowały prawdopodobnie na początku produkcji. Posiadam taki, nowy ZMD:

Środkowe koło zębate wałka pośredniczącego, montowane razem z w.w. trybem, było prawdopodobnie mniejsze.

Szatek napisał(a):Tak samo wyglądała sytuacja z lakierowaniem przedniej lampy w 50-TS-1 i 50-T-1, też była tylko w wersjach "pokazowych".

Była także odlana z białego plastiku, jak pokrywy schowka.

Szatek napisał(a):Na zdjęciu syn konstruktora jednego z prototypów w.w. pojazdu (lata 80-te):

Jednego z pięciu.

Szatek napisał(a):Późniejsze wersje prototypów silników były prawdopodobnie wyposażone w gaźnik GM16F

Lub Jikov (nie wiem konkretnie który) a GM16F mógł być jednak w WSK-ach.

Szatek napisał(a):Niestety, nie mam więcej informacji na temat tego motocykla.

Silnik nadal istnieje i jest sprawny. Jest to polski silnik, o pojemności 50 cm3 i pięciobiegowej skrzyni biegów.

Gaźnik do tego silnika to Jikov (zdemontowany).

Został nazwany "lekkim motocyklem", ze względu na to, że można nim było osiągnąć prędkość 90 km/h, co kwalifikowało go już jako motocykl.

Szatek napisał(a):Z wysoko uniesionego błotnika przedniego zrezygnowano, prawdopodobnie ze względu na problemy z jego montażem, lub dlatego, że nie pasował on do stylistyki "cafe racera", tylko do "enudro".

Jest jeszcze jeden możliwy powód, o którym zapomniałem - wysoko uniesiony błotnik po prostu nie chronił przed błotem Smile

Dziękuję też za głosy oddane na Rometa w konkursie "Romet miesiąca". Dzięki nim, motorower bierze udział w konkursie "Rometa roku" Wink

Pozdrawiam Smile
25-01-2016 21:52:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
chemik Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Mariusz
Skąd: Włocławek
Pojazd: Romet Komar
Post: #39
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od Szatka
Jest naprawdę super,i oddaje pokłony za tak obszerne informacje jakie posiadasz o tych modelach,będzie wiadomo do kogo się zgłościć o pomoc i to w najbliższym czasie,bo narobiłeś mi smaku,a mam 50t1 w ori stanie i czas się brać za odnowę bo ciagle w wsk-ach siedzę a co za dużo to nie zdrowo;-)pozdrawiam
26-01-2016 21:16:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #40
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od S...
Ktoś mógłby zmierzyć długość takiej osłony tłumika motorynki?

Osłona 63 cm

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
26-01-2016 23:03:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #41
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od Szatka
chemik, dziękuję i oczywiście służę pomocą Smile

Zaprezentuj swojego 50-T-1 na forum. Również pozdrawiam Wink

joozek, dzięki Smile

Mógłbyś podać jeszcze inne wymiary (np. szerokość i odstepy na otwory mocowania)? Porównałbym później ze swoją.
27-01-2016 04:15:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #42
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od S...
Odległość do mocowania 20,5 cm, mierzone w osi otworów. Otwory nerkowe fi 8 mm

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
28-01-2016 01:03:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #43
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od Szatka
Właśnie zobaczyłem, że w Twojej 50-M-2 masz inną osłonę tłumika.

Długość się zgadza, ale reszta nie - moja osłona jest mocowana w trzech miejscach Smile

(02-01-2016 20:43:40)Szatek napisał(a):  Ciekawy jest też fakt, że na ostatnim miejscu w numerze widnieje także niewyraźne "0", co może oznaczać pomyłkę, lub to, że rama 50-TS-1 to przerobiona rama Komara Sport (w co wątpię).

Jest to pomyłka w fabryce, ponieważ tabliczki znamionowe zakładano dopiero po ukończeniu motoroweru.

(05-01-2016 01:36:11)Komar_126 napisał(a):  Pomijając fakt, że MC1 to nie prototyp Rometu to spoko Wink /// Quake

(05-01-2016 01:47:44)Szatek napisał(a):  A prawdopodobnie nawet nie był prototypem Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Pojazdów Jednośladowych jak można wyczytać w internecie Smile

Romety MC-1, były wyprodukowane przez Zakład Doświadczalny Rometu (różne nazwy na przestrzeni lat) na zlecenie Polskiego Związku Motorowego. OBR stworzył do nich jedynie dokumentacje techniczną.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2016 20:18:10 przez Szatek.)
28-01-2016 20:13:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #44
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od Szatka
Dziękuję za głosy oddane na Rometa w konkursie "Romet Roku" Smile

Mogę zaprezentować kilka ciekawych zdjęć:



Konstruktor Rometu na swoim wyścigowym Komarze. Ścigał się też innym Rometem z silnikiem 019 z 6-cioma biegami.



Wyścig na Komarach.



Wyżej wspomniany konstruktor na swoim prototypie motorynki.



Oraz jego syn na tej motorynce.

Podczas przeglądania części które dostałem razem z 50-TS-1, natrafiłem na uszkodzony tryb drugiego biegu, o 17-stu zębach:



Także jak widać, stosowano tryby drugiego biegu także o takiej ilości zębów.

Pozdro Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-02-2016 19:58:47 przez Szatek.)
26-02-2016 19:52:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #45
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od Szatka
Czy ktoś posiada luzem osłonę tłumika do motorynki, mocowanej w trzech miejscach?

Nagrałem dwa filmiki, tym razem w lepszej jakości:

Prezentacja: https://www.youtube.com/watch?v=0Pp2to51GX8

Niestety, powróciły problemy z pracą silnika 50-TS-1. Motorower bardzo przerywa na wysokich obrotach. Ustawiłem mu wyższe, bo na niższych przygasa albo w ogóle gaśnie. Pracuje lepiej na światłach, które teraz słabiej świecą. Jazda jest prawie nie możliwa. W pierwszym poście napisałem co wymieniłem i zrobiłem. Podejrzewam, że za bardzo zeszlifowałem magnesy chińskiej cewki zapłonowej, która od nowości ocierała.

Problem z pracą silnika: https://www.youtube.com/watch?v=LyRSQ-pACDo
31-03-2016 15:30:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 77
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 457
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 348
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 492
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 826
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 279

Reklama