Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Motorynka reaktyvacja by Hvil
Autor Wiadomość
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #106
RE: Motorynka reaktyvacja by Hvil
Więc tak, przekładki ja bym zostawił jak są, no ale nie wiem. Pierścienia osadczego nie masz, gdyż masz stary typ zabieraka w którym on nie występuje. Mosiężna tulejka wystająca z zębatki to tuleja na której opiera się wałek. Nie do końca wiem co się stało, ale albo z jakiegoś powodu wysunęła się z wałka, albo ktoś dał nową która jest za długa. W każdym razie nie powinno to tak wyglądać. Jeśli tulejka wysunęła się, może mogłoby to tłumaczyć twoje problemy z 2 biegiem.
20-11-2015 23:39:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
hvil Offline
Technik
*


Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #107
RE: Motorynka reaktyvacja by Hvil
Chciałem bardzo podziękować Wam za wsparcie.

Sprzęgło wymienione, olej Hipolowy nowy zalany, tuleję palcem wepchnąłem i zakleiłem poxiliną by nie wyladała, i cudeńko, dwójka powróciła.
Mam jeszcze dość dziwną przypadłość, ale zapewne wynika to z czegoś źle złożonego w skrzyni biegów, ale nie zamierzam grzebać i poprawiać tego.
Mianowicie, u mnie przełączanie biegów w rączce ma za duży rozrzut między jedynką a dwójką. Wiadomo, regulacja linki pomoże jak biegi są za nisko albo za wysoko na manetce, ale ja mam tak dziwnie, że jak ustawię jedynkę na idealnie, że się zapina gdy widać całą jedynkę i luz też idealnie na środku, to wtedy dwójka zapina się wysoko poza skalą.
Ale jak już wrzuci się ta dwójka to można cofnąć niżej manetkę by zablokować na ząbku. Więc jest to jakieś niedomaganie, ale niezbyt uciążliwe, po prostu przy zmianie na dwójkę, trzeba maksymalnie łychować manetkę i jak wskoczy odpuścić. Zostawiam, jak jest.

Przy próbie dalszego regulowania linką rozpadają się ustawienia prawidłowe 1 i luzu, więc będzie jak jest, a dla takiej błachostki nie chce mi się rozpoławiać silnika.

No i sprzęgło nowe, strasznie ciągnie, a już mi się regulacja skończyłaTongue ale daje radę, może się dotrze:-)


Jest natomiast inny mankament, chyba czeka mnie szlif cylindra (na szczeście właśnie leci do mnie oryginalny cylek z tłokiem swieżo po R2 szlifie), motorynka z górki na obu biegasz jedzie jak wściekła... pod górkę tylko na jedynce, na dwójce nie ma siły ciągnąć... wszelkie regulacje gaźnikiem niewiele pomygły, a zapłon jest raczej dobrze, bo pali z pierwszego i w miarę ładnie chodzi.


Na koniec fotki i filmik z pierwszych jazd.
https://youtu.be/4zvgpOwVPUM
https://youtu.be/XCCyVbjviXQ
   
   
   
   
   

   
   
   
   
   

   
   

P.s. Czy ktoś wie, gdzie mogę kupić linki pasujące na długość do motorynki? Trochę irytują mnie te moje przedłużki i podkładki by chińszczyzna mi pasowała....
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-11-2015 11:43:58 przez hvil.)
23-11-2015 11:41:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kryspinn Offline
Nowy
*


Liczba postów: 23
Imię: Krystian
Skąd: leszno
Pojazd: Romet Pony
Post: #108
RE: Motorynka reaktyvacja by Hvil
linki sprzęgła i hamulca masz na allegro z okresu prl po 10zl szt.
23-11-2015 22:29:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #109
RE: Motorynka reaktyvacja by Hvil
Piotrze, pisałeś kiedyś, że ten zmieniacz biegów kupiłeś Almot-owski i że pękł Ci korpus manetki. Przypadkiem nie złożyłeś z tego coś razem? Stary zmieniacz i almotowska obsadka?
Co do linek .... żadnej chińszczyzny z alledrogo ...... linki tylko LinMot Częstochowa - polecam

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
23-11-2015 23:38:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hvil Offline
Technik
*


Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #110
RE: Motorynka reaktyvacja by Hvil
Ale linmot będzie miał pod wymiar czy tak jak Chinszczyzna trzeba samemu skracać/zarabiać?

Koledzy, moja motorynka wg. pewnego Pana z czasów zamierzchłych co pracował w WSK w Świdniku, za wolno wchodzi na obroty. Przejechał się nią i dał dwie diagnozy:
1. Coś tu musi być źle złożone w skrzyni albo sprzęgle bo nie możliwe by tak wiecznie ciągneło to sprzęgło. <ciągnie zawsze, nie ważne jak się wyreguluje, a z ciągnięcia od razu przechodzi do ślizgania się jak się za mocno podciągnie linkę> Ale z tym na razie będę żył:-)
2. Bardzo źle reaguje na gaz, za wolno. Poza tym, moc ma na 2/3 przepustnicy i jak się bardzo wolno ją systematycznie odkręca. Tutaj on stwierdził, że gaźnik, poregulował mi to, pomęczył i stwierdził, że to nie wina gaźnika. Czy może winą być brak tej plastikowej puszki przed gaźnikiem? On się ku temu mocno opierał.... Ona ma aż taki wpływ na pracę silnika?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2015 11:23:47 przez hvil.)
07-12-2015 11:19:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #111
RE: Motorynka reaktyvacja by Hvil
Tłumik szmerów ssania odpowiada jak sama nazwa wskazuje, za tłumienie szmerów ssania gaźnika.

Poza tym tak mi się przypomniało, otwór wlotowy powietrza do puszki jest znacznie mniejszy niż pole powierzchni otworów pierścienia przed siatką filtra powietrza. Pozostaje kwestia siatki i oporu przepływu powietrza przez filtr - całkiem możliwe że dołożenie takiej seryjnej puszki teoretycznie zamuli silnik. Ale to już trzeba sobie trochę policzyć, pomierzyć najlepiej żeby poprzeć albo obalić moje teoretyczne dywagacje. Chociaż jak sobie tak myślę, że gardziel ma 12mm średnicy to...

Natomiast skupiłbym się bardzo na zapłonie, jak zwykle. W jednym z moich dezametów różnica 0,05mm przerwy na przerywaczu obfitowała w niezłą lub fatalną pracę silnika. A co tego może nadpalone styki - nie dziwota że nie chce się wkręcać.

A potem można rozwiercić GM12F na fi13,5mm albo więcej i będzie wkręcał się jak dziki. Big Grin
07-12-2015 22:14:58
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hvil Offline
Technik
*


Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #112
RE: Motorynka reaktyvacja by Hvil
zaczniemy od wymiany tłoka na nowkę po szlifie z cylindrem ZMD a potem zapłon itp...
07-12-2015 23:37:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Błażej Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,532
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #113
RE: Motorynka reaktyvacja by Hvil
Najpierw zacząłbym od wymiany zapłonu albo regulacji całkowitej, zależy jak to wygląda
A następnie zakładaj zestaw, docieraj powoli i reguluj gaźnik Big Grin
08-12-2015 01:25:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hvil Offline
Technik
*


Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #114
RE: Motorynka reaktyvacja by Hvil
Błażej, wymiany? A tam w zapłonie poza nadpalonymi stykami coś jeszcze się zużywa? bo u mnie on całkiem przyzwoicie wygląda... nawet papierkiem przeleciałem styki dla pewności. Nawet nie iskrzy.

A co jest jakieś CDI do komarków?Smile
08-12-2015 02:09:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #115
RE: Motorynka reaktyvacja by Hvil
(08-12-2015 02:09:10)hvil napisał(a):  Błażej, wymiany? A tam w zapłonie poza nadpalonymi stykami coś jeszcze się zużywa? bo u mnie on całkiem przyzwoicie wygląda... nawet papierkiem przeleciałem styki dla pewności. Nawet nie iskrzy.

A co jest jakieś CDI do komarków?Smile

jest od charta. ale można zrobić taniej, wystarczy zewnętrzny impulsator od kibla. za cewkę zasilająca moduł może robic cewka zapłonowa. największy "problem" to trwale zamocować magnesik neodymowy na zewnątrz magneta i zrobić podstawkę pod impulsator. dalej to już z górki, o ile masz multimetr i lampę stroboskopową. jak nie masz to lepiej kup od charta bo tam już są narysowane kreski według których się ustawia zapłon na konkretne wyprzedzenie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-12-2015 05:13:23 przez charper.)
08-12-2015 05:11:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jaro5 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 466
Imię: Jarek
Skąd: Poddębice
Pojazd: Romet Pony
Post: #116
RE: Motorynka reaktyvacja by Hvil
Ja miałem od motorynki stelli cdi, polecam.

Moja ostatnia zajawka.
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=34236
Pomiar mocy motoryny
https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
08-12-2015 08:39:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hvil Offline
Technik
*


Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #117
RE: Motorynka reaktyvacja by Hvil
mmm kuszące... Do stelli nie mogę nic namierzyć na allegro...hmm a nie ma czegoś plug and play z chinola kibelka założyć?Smile
08-12-2015 10:07:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #118
RE: Motorynka reaktyvacja by Hvil
Bigsoft wrzucał m.in. tutaj na forum schemat zapłonu CDI do silników dezamet 023 i pochodne. Tylko to trzeba sobie samemu ustrugać, polutować. Za trafo robi istniejąca cewka WN, nie trzeba rzeźbić nic z impulsatorami etc. .

Jak nie iskrzy to kondensator jest ok... A gdyby cewka WN padła, to chwilę by chodził, a po rozgrzaniu przerywał, zwłaszcza na światłach, a jeszcze cieplejszy gasł... Po ostudzeniu odpalił i tak w kółko.
08-12-2015 22:09:33
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hvil Offline
Technik
*


Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #119
RE: Motorynka reaktyvacja by Hvil
Mój chodzi tylko nie ma mocy... wiec być może źle ustawiony zapłon, choć na ciepło pali z pierwszego Smile Poszukam schematuSmile a na razie poczekam aż ktoś mi ten zapłon ustawi, bo dla mnie za trudne manualnie obracanie tym wszystkim przez otworki w magnecie...
09-12-2015 11:47:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #120
RE: Motorynka reaktyvacja by Hvil
(08-12-2015 10:07:16)hvil napisał(a):  mmm kuszące... Do stelli nie mogę nic namierzyć na allegro...hmm a nie ma czegoś plug and play z chinola kibelka założyć?Smile

od charta jest przecież. tylko musisz grubszą uszczelkę załozyc pod pokrywę bo magneto trze.
do charta kłada od kibla ale przerabiają magneto, mianowicie wspawuja środek z magneta od charta. więcej pierdzielenia niż pożytku.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-12-2015 16:35:41 przez charper.)
09-12-2015 16:32:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
Dzisiaj 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 104
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 466
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 253
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 380
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 97
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 356
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 498
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 72
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19232
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 94
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 245
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 831
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 82
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 156
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 303

Reklama